Onneksi oli B-suunnitelma
Olin ollut naimisissa 32v ja lapset aikuisia. Olemme molemmat töissä. Meillä on hyvä talous ja paljon yhteistä hyvää. Tai näin ajattelin.
Mieheni eli entinen mieheni ilmoitti ennen hiihtolomaa että haluaa erota. Hänellä oli ollut nopea tutustuminen ja oli kiihkeä romanssi tyttäremme ikäiseen ulkolaiseen naiseen. En tunne tätä ja halusinkin jättäytyä ulkopuolelle. Nyt hän kuitenkin oli saanut elämänsä palkinnon. Minä olin ollut harmaa ja arkipäiväinen. Mies muutti samana päivänä pois. Lakimiesten kanssa hoidetaan loput.
Kaiken ikävän, tyrmistyksen, surun, pettymyksen ja raivon ohella olen iloinen yhdestä asiasta. Olen pitänyt huolta taloudestani, työstäni, harrastuksista, terveydestäni ja itsetunnostani. Tämä takaa minulle suunnitelman B. Pystyn jatkamaan elämääni ihan hyvin. Rakennan yhden ihmisen maailman johon tietysti kuuluu lapseni. En tahdo eron jälkeen kuulla mitään exästä. Mutta yritän olla vihaamatta.
Vuoden päästä on jo uusi elämä.
Kommentit (29)
Mun miehelle tuli toi nelikymppisenä, ei merkannut mitään lapset tai 20-vuotinen parisuhde. Ostin ukon ulos asunnosta ja jatkoin omaa elämääni lasten kanssa.
Puolen vuoden kuluttua mies kysyi ensimmäisen kerran et jos kuitenkin jatkettaisi yhdessä. Kolmesti kysyi kaikkineen. Joo ei jatkettu.
Ukon villitykselle ja ikäkriisille nauraa naurismaan aidatkin. Yleensä tuossa iässä on jo hiukan harkintaa eikä olla niin libidon vietävissä.
Tyttären ikäinen ulkomaalainen nainen! Wau! Onnea sekä sinulle, mutta ehdottomasti myös miehellesi uuteen elämään! Hieman kateellinen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla oli parempi tilanne kuin minulla. En voi lähteä vaikka kaikki huonosti. Olen kotona eikä tuloja.
Oma tilanteeni on taas sellainen, että en voi lähteä vanhempani luota kun olen työtön ja tuloni on pelkkä työmarkkinatuki. Säästöjä tai omaisuutta ei itselläni ole. Elämä on kamalaa ja vanhempani takia olen jo menettänyt lähes kaiken ja haluaisin vain katkaista välit kokonaan tuohon kamalaan ihmiseen ja alkaa elää omaa elämää. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, ei ole rahaa, vuokrat ovat tällä seudulla todella kalliita. Kuitenkaan muita keinoja siihen, että voisin edes vähän paremmin ei ole. En saa mistään apua. Olen yrittänyt hakea apua, mutta sitä ei ole tulossa. Olen jo keski-ikäinen, mutta onneksi sentään vela ja sinkku. Kukaan ei ole kysynyt, että miten voin tai ollut kiinnostunut voinnistani, eikä halua auttaa. Kaikki vaan olettavat, että olen aina
Tekosyitä. Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki ovat yhteensä noin 1000 - 1300 € kuukaudessa, riippuen vuokrasta ja asuinpaikkakunnasta. Kyllä sillä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla oli parempi tilanne kuin minulla. En voi lähteä vaikka kaikki huonosti. Olen kotona eikä tuloja.
Oma tilanteeni on taas sellainen, että en voi lähteä vanhempani luota kun olen työtön ja tuloni on pelkkä työmarkkinatuki. Säästöjä tai omaisuutta ei itselläni ole. Elämä on kamalaa ja vanhempani takia olen jo menettänyt lähes kaiken ja haluaisin vain katkaista välit kokonaan tuohon kamalaan ihmiseen ja alkaa elää omaa elämää. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, ei ole rahaa, vuokrat ovat tällä seudulla todella kalliita. Kuitenkaan muita keinoja siihen, että voisin edes vähän paremmin ei ole. En saa mistään apua. Olen yrittänyt hakea apua, mutta sitä ei ole tulossa. Olen jo keski-ikäinen, mutta onneksi sentään vela ja sinkku. Kukaan ei ole kysynyt, että miten voin tai ollut kiinnostunut voinnistani, eikä halua auttaa. Kaikki vaan olettavat, että olen aina
Etkö voi muuttaa töiden perässä uudelle paikkakunnalle?
Etsit heti uuden, hyvän tietenkin ja nuoremman kuin edellinen mies. Kun exäsi suhde arkipäiväistyy, niin et ota yhtään kitinöitä tai kiukutteluja vastaan vaan suhtaudut häneen kuin vieraaseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Etsit heti uuden, hyvän tietenkin ja nuoremman kuin edellinen mies. Kun exäsi suhde arkipäiväistyy, niin et ota yhtään kitinöitä tai kiukutteluja vastaan vaan suhtaudut häneen kuin vieraaseen ihmiseen.
Ei tuon ikäinen nainen enää mitään nuorta miestä saa parisuhteeseen. Korkeintaan parinviikon sänkykivaksi. Itseään 20v vanhemman miehen voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon ikäinen nainen enää mitään nuorta miestä saa parisuhteeseen. Korkeintaan parinviikon sänkykivaksi. Itseään 20v vanhemman miehen voi saada.
Tietenkin aikuisen miehen hän ottaa mutta muutaman vuoden saisi olla nuorempi kuin se nykyinen.
sinä et kuitenkaan saa lapsia ikinä. Et nyt etkä 30v kuluttua.