Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmien kevenevät äidit

12.03.2007 |

No niin, pino on avattu ja kaikki helmikset mukaan keventäjiin!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus toi mukanaan n. 18 joista jäljellä 9kg - nyt on oiva aika aloittaa pieni tsemppaus ja unohtaa makea elämä! laihduttaa ei tietysti saa kun on täysimetys päällä, mutta kekseistä ja pullasta voi kyllä luopua!!!

Aloituspaino: 70,7kg

bmi: 24,9

Tavoite 1.6.: n. 65kg

Iso tavoite: paino 60-62 kiloon eli takaisin normaalilukemiin

Pinoudutaan tänne joka viikko (maanantai) ja jaetaan kuulumiset miten painonhallinta etenee.

t.supermam

Vierailija
2/10 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tästä se lähtee!

Ennen raskautta 55 kg / 161 cm, loppuraskaus 63kg, nyt pituus pysynyt samana ellei imettäessä ole lysähtänyt kyyryyn ; ), mutta paino nyt 58kg, eli +3kg jäljellä.

Synnytyksen jälkeen kävi jo 56:ssa, sen jälkeen onkin hivuttaen noussut jo 4 viikkoa. Tavoitteena päästä 56:een kesään mennessä, eli " vain" pari kiloa pois, mutta kun koko ajan tuntuu ruokapöydän ja herkkukaapin kutsu, ensimmäinen tavoite on pysäyttää painon nousu. Ristiäisiin täytynee kuitenkin hommata jotain isompaa päälle vielä.

Liikunnan puolesta puhumista näin alkuun:

1. Liikunta, esim. puolen tunnin reipas kävely pitää aineenvaihdunnan vilkkaana vähintään toiset puoli tuntia, eli vaikutus " jatkuu" vielä liikunnan jälkeenkin.

2. Mitä enemmän painosta on lihasta vs. rasvaa, kokonaispainosta viis, sitä enemmän kuluttaa kaloreita myös lepotilassa. Eli lihasten harjoittaminen kannattaa!

3. Kun on liikkeellä, ei voi syödä samaan aikaan - tunti ulkona = tunti pois ruoan äärestä (ellei eksy kioskille...)

4. Hidas liikunta (kävely, kevyt hölkkä, uinti, jumppa jne.) kuluttaa parhaiten rasvaa. Ei ole siis tarpeen edes hikoilla, jotta polttaisi rasvaa. Ja sitä jaksaa pidempään. Liian rankka (selvästi hengästyttää) urheilu polttaa hiilihydraatteja ja sen jälkeen tulee yleensä kova nälkä.

Mitäpä vinkkejä olisi siihen, ettei koko ajan käy napsimassa kaapilta jotain???

Kevyempänä kesää kohti suunnistaen,

Sporttari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei ajatukset ja energia meinaa tälläseen vielä riittääkään

mutta

raskausaikana painoa tuli +12 kg josta jäljellä +2 kg. Mutta ennen raskautta tuli jo vuoden parin ajan painon nousua. nyt paino siis 62 kg (ja pituus 157 cm) ja pari vuotta sitten se oli n. 10 kg vähemmän. Mukava olisi taas olla siinä kuosissa mutta en tiiä todellakaan riittääkö aika ja energia ja ajatukset kun vauva-arki vie sen kaiken ;o) Jos saisi ensin nuo 2 kiloa niin tehdään sitten uusi suunnitelma =o)

karkkia ja pullaa menee, jotenkin synnytyksen jälkeen on ollu niin rankkaa että kuvittelee että on ansainnu ne pullat jasuklaaat lohdutukseksi. =o( Niistä pitäis varmaan päästä. ja tavotteena joka päivä vähintään puoli tuntia vaunuttelua jos vain säät sallii.

HANNELE

Vierailija
4/10 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn mukaan!:)

Minulle tuli noita raskauskiloja 20 ja niistä nyt saatu pois se 10kg. Loput (ja vähän lisääkin) olisi tavoite.

Eli laitanpas tähän samoin kuin SuperMaM nuo mitat:

Aloituspaino: 78kg

bmi: 30

Tavoite 1.6.: n. 68kg

Iso tavoite: paino 58-60 kiloon häihini mennessä (jotka ovat 1.12.)

Vinkiksi tuohon naposteluun:

Ensiksikin älkää ostako kaupasta mitään hyvää!!! Ei siis mitään vierasvaroja kaappeihin!! Jokainen kaupassakäynti kerta pitää varmasti miettiä erikseen ' että en tänään osta mitään hyvää' , mutta auttaa. Ja karkkihyllyä voi tuijottaa niin kauan, että ei enää tee mieli mitään. (syödä siis herkut vain silmillään) ;)

Kotona ylimääräiset jääkaapilla käynnit voikin vaihtaa siihen, että aina kun meinaa ottaa jotain naposteltavaa niin juokin sen sijasta lasin vettä! Näin pysyy ' kylläisenä' ja aineenvaihdunta vilkastuu!;) Ja vedenjuominen lisää myös maidontuotantoa, joten hyvä vaikutus vauvallekin!;)

Tässä minun vinkkini! Itse lasken lisäksi painonvartioiden pisteitä, jottei tulisi syötyä liikaa (tai liian vähän, minulla joskus sekin ongelma etten huomaakaan syödä mitään koko päivänä kun ei ole nälkä). :)

-frog2

Vierailija
5/10 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tultava!!Nimittäin painoin vielä opiskellessani 55kg..sitten alkoi paino nousta kun muutin mieheni kanssa yhteen ja kun aloin odottamaan esikoista painoin 79kg,kakkosta kun aloin odottamaan painoin 89kg..ja kun tätä kolmatta aloin odottamana painoa oli 90kg..että on näitä kiloja kertynyt IHAN LIIKAA!!Raskausaikoina tuli 7,2kg (jäi sairaalaan nuo ja lisäks 2kg),8,5kg (jäi sairaalaan 7kg) ja nyt painoa tuli 8,6kg (kaikki jäi sairaalaan) ja sen jälkeen on paino tippunut.

Ja tässä lähtötiedot

Aloituspaino (16.3.07): 87,0kg

BMI: 31

Tavoite 1.6: Toivon että pääsen edes 75kg (imetys jatkuu niin kauan kuin maitoa tulee ja rinnat kestää,eli kunnon laihista ei voi aloittaa vielä)

Iso tavoite: 55-60kg.

Pituus: 165cm (että ihannepaino kaiketi noin 60kg)

Mutta siis nyt kun on meidän lapsiluku täynnä (ainakin näillä näkymin) niin saa kilot lähteä!Olen NIIN kyllästynyt olemaan punkero että nämä kilot nyt TODELLA lähtee!!

Painonvartijoita mietin mutta se mun PV:n levy ei toimi jostain syystä.:S Uutta en raski ostaa..keventajat sivustoa oon kanssa miettinyt ja samoin Hanna Partasen neuvoja mutta saa nyt nähdä mihin sitten rupean kun imetys on ohi,nyt pyrin syömään terveellisesti ja liikkumaan paljon.:)

Jonzu ja neiti 2vkoa 2pvää

Vierailija
6/10 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiin tietoihin että

PAINO: 61,5 kg

BMI: 25

TAVOITEPAINO: 53 kg eli sen mitä olen ennen nykyistä seurustelusuhdetta painanut ;o)

Painoindeksin vuoksi ei tosiaan ole hätää kun on vielä normaalin rajoissa, raskauskiloja jäljellä siis 1,5. Mutta olisi silti ihana päästä noihin entisiin mittoihin, ainut ongelma vain että motivaatiota ei tällä hetkellä ole LAINKAAN! =o( Ei sitten yhtään. Suklaata ja muuta hyvää tekis niin paljon mieli, miehen kanssa sovittiin että aloitetaan karkkilakko, miehellä kun on tuota ylipainoa sitten minunkin eestä eli pitäis koittaa olla hengessä mukana ja kannustaa häntä.

HANNELE

Vierailija
7/10 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika kuin jollain muullakin että motivaatio on hieman hukassa, mutta yritän ainakin, sillä peiliin katsomisesta ei tule hyvä mieli ja kun kesää kohden tässä mennään vielä.

Mulla raskauden aikana tuli +14kg, joista 5kg on vielä jäljellä.10kg lähti heti,mutta nyt noussut kilon!!! Eli syöty on ja herkut maistuu..

Tässä tietoni nyt (16.3)

Pituus: 167cm

Paino: 73kg

BMI: 26,2

Eli ensimmäinen tavoite olisi se 5kg ja sen jälkeen vielä 4-5kg jotta pääsisin sinne missä aikanaan olin vielä tyytyväinen ;)

Kaksosnainen ja Ella 3vkoa ja 3pvää

Vierailija
8/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot:

Paino:72kg

BMI: 26.4

Tavoite 1.6: noin 65kg

Iso tavoite: 60kg

Eli pudotettavaa löytyy mutta ajatus on ettei oo kiire. Kun imettäessähän ei varsinaisesti laihduttaa saa. Mutta kun sais nuo herkut jätettyä vähemmälle niin varmaan tuo imetyskin muutaman kilon vielä vie. Lähinnä olis kiva saada kroppa kiinteämmäksi eli varmaan jotai jumppaa tuon ulkoliikunnan lisäksi täytyis jaksaa tehdä. Sporttarillahan on ollut hyviä vikkejä ja lisää otetaan vastaan!

calmus

Vierailija
9/10 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valittuja paloja ennen raskautta testatuista, itselläni toimivista painonpudotuskeinoista - näitä vinkkejä voisi pinoilla tänne, jooko, eli samalla GALLUP:

Ehdottomasti tärkein on tuo frog2:n mainitsema veden juonti! Harrastan itse myös teen ja muiden kalorittomien juomien aika hillitöntä litkimistä juuri nyt, napostelun korvikkeena.

Toinen on vihannesten syönti niin, että ottaa " viherkiintiön" , vaikkapa kansanterveysohjeissakin suositellut 500g päivässä vihanneksia ja hedelmiä. Kun syö mieluiten joka ateriall, tai ainakin lounaalla esim. kurkkua, tomaattia, porkkanaa, salaattia ... mitä vain keksii viher-kategoriasta, niin ei edes jaksa syödä liikaa muuta ja saa niin paljon vitamiineja yms., että ei tulekaan hillittömiä himoja epäterveelliseen. Ja vatsa toimii. Ja mikä tärkeintä: vauva saa tarvitsemansa!

Ja kolmas juttu on " herkkupäivä" , yhtenä päivänä viikossa mitä vaan mieli tekee, niin ei tarvitse elää " en saa" -fiiliksissä, vaan " saan ihan kohta" -fiiliksissä, joilla jaksaa helpommin. Toivottomille, kuten allekirjoittanut, toimii myös herkkukiintiö per päivä, esim. max 500 (!!!) kaloria herkuista (nyt menee ainakin 600...)

Muita vinkkejä?

Tsemppiä kaikille meille, jokainen päivä ja viikko on tärkeä mahdollisuus kohti kevyempää kesää : )

T: Sporttari

Vierailija
10/10 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan tämä päivä keskitytty noihin herkkuihin, sillä meillä oli ristiäiset tänään. :) Mutta vaikka niitä paljon vielä jäi, sain kuitenkin suuren osan herkuista pakattua vieraiden matkaan, jottei tarvitse niitä itse syödä! :) Meillä kun anoppi taas vähän innostui noiden tarjoilujen kanssa.. ;) Pakastin on ihan täynnä herkkuja, jotka ei edes olleet tarjolla ja silti kaikkea oli ihan liikaa! Onneksi tosiaan sain paljon niistä vieraiden mukaan, jottei tullut itse syötyä kun en niitä olisi roskiinkaan osannut heittää..

Ensi viikko sitten taas kevyemmin! :) Olen muuten ottanut tavaksi pitää ruokapäiväkirjaa, jotta tulee kiinnitettyä enemmän huomiota siihen mitä syö ja kuinka paljon. :) Sen avulla on myös helppo pitää ruokavalio monipuolisena ja terveellisenä. Suosittelen! :)

Tuo Sporttarin ehdottama vinkkigallup on hyvä idea!:) Itselle tuli vielä mieleen, että esim. jos juo mehuja, niin kannattaa vaihtaa ne sokerittomiin, jottei tuli sen kautta ylimääräisiä kaloreita! Niitä kun ei osaa aina ottaa huomioon syömisiään miettiessä..

Laitanpas itsekin GALLUPIA: Mitä teidän tulee syötyä päivän mittaan? Eli siis lämpimän ruuan lisäksi, aamu-, ilta- ja välipaloina?

-frog2