Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluumuutto Etelä-Pohjanmaalle, suosituksia?

Vierailija
23.03.2025 |

Olen kotoisin Järviseudulta. Lapsiperheenä haluamme löytää mukavan paikan mihin asettua. Toivon mukaan se ei olisi ihan pystyyn kuollut, vaan lapsille lähellä koulu, hyvät mahdollisuudet kulkea ja kuljettaa harrastuksissa, kavereita lähellä. Seinäjoen ns kantakaupungin alue ei houkuta, emme koskaan viihtyneet kaupunkiympäristössä. Pienen kylän tunnelmaa haetaan. 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmajokea täällä nyt näytetään haukkuvan. Muuten hyvä paikka asua. Seinäjoen palvelut lähellä, mutta täällä alhaisempi veroprosentti ja kauniit lakeusmaisemat luontoretkeilyyn ym.

Ei tuon pienluokkakiusaajahenkilökunnan vuoksi kannata Ilmajokea ohittaa...varsinkaan jos ei ole tarvetta kys.kouluun lapsia laittaa.

Aina pitää tietämättömien haukkua, 

Ilmajoki on ainoa Pohjanmaalla jossa syntyvyys ylittää kuolleisuuden.

Ei se voi niin huono paikka olla.

T, naapurikuntalainen.

Onko paljon lestoja? On paikkakuntia, missä muut vähemmistönä ja siitä saa kärsiä mm. palveluissa. Jumpissa ei soiteta musiikkia jne. 

Lesta sitä, lesta tätä.

Lestahullu luulee kaikkia lestoiksi.

Vierailija
82/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsen äitinä Ilmajoella kaikki palvelut aina toiminu. Nyt on jo aikuinen ja palvelut yhä toiminu. Etsivä nuorisotyö auttoi mm. Opiskelupaikan haussa ja nyt nuori opiskelee unelma-ammattiin.

Sanoit " nyt on jo aikuinen " onnittelut siitä. Ei ole ollut siis tuossa nykyisessä pienluokassa mihin keskittyneet kaikki jotka nauttivat erityislasten kiusaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Körttiläisyys on E-P:lla laajalle levinnyttä. Lestadiolaisuus on enimmäkseen P-P:n asia. Jehovia toki löytyy E-P:lta sekä helluntailaisia.

Ja sitten haukutaan savolaisia 🧐🤦💁🏻

Miksi ei? Syytä on. Savolaisuus ei ole rikos mutta helvetinmoinen häpeä se on.

Vierailija
84/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmajoen Ahonkylä, lähellä Seinäjokea ja loistavat ulkoilureittimahdollisuudet.

Mä taas en ymmärrä tuota Ahonkylää lainkaan. Alakoulu on, mitään muuta ei ja taloja järjetön määrä vieri vieressä. 

Vierailija
85/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaa jotenkin muista, niin Etelä-Pohjanmaa ei ole paras paikka. Tavalliset keskivertosuomalaiset pärjää siellä kyllä.

Vierailija
86/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaa jotenkin muista, niin Etelä-Pohjanmaa ei ole paras paikka. Tavalliset keskivertosuomalaiset pärjää siellä kyllä.

Jep. Uskomatonta mutta totta; täällä on vielä vuonna 2025 täysin normaalia kiusata _kaikesta_, mikä poikkeaa omasta itsestään ja siitä minkä insesti-iskä kertoi normaaliksi. 

Vierailija
87/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ne Sepit asuvat siellä ,Jokin pieni kylä. Sukulaisia. Ois vaan kiva tavata. 

Vierailija
88/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista notta on terävä puukko valmiina kun menet tekemähän muuttoa. Häjyssä tavatahan!

Vierailija
89/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikan talous on hyvissä kantimissa. Etelä-Pohjanmaalla lestadiolaisuutta on vain itäisimmällä laidalla.

Vierailija
90/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Hippiä tai Ruhaa.

Vierailija
91/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän ne Sepit asuvat siellä ,Jokin pieni kylä. Sukulaisia. Ois vaan kiva tavata. 

Ainakin Kurikassa

Vierailija
92/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kurikassa

Kiitos !

Vierailija
93/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vielä omia luokkia erityislapsille? Ei täällä Etelä-Pohjamaan ulkopuolella ainakaan... Kaikki on integroitu tavallisiin luokkiin. Hyvä Etelä-Pohjanmaa!!!

Siellä on erityisiä lapsia enemmän kuin missään. Johtuu sisäsiittoisuudesta. Serkusavioliitoista lessupiireissä vuosisatojen ajan.

Etelä-Pohjanmaa ei kyllä ole mitään varsinaista lestadiolaisaluetta.

On niitä sielläkin ihan tarpeeksi.

E-P:llä ei ole lestadiolaisia, mutta muutoin kyllä uskiksia ja hameväkeä senkin edestä!

Pohjois-Pohjanmaa on ns sitä raamattuvyöhykettä

No kyllä on E-P:llä lestadiolaisia. Itse asun Teuvalla ja kyllä täällä on lestadiolaisia.

Vierailija
94/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurikan talous on hyvissä kantimissa. Etelä-Pohjanmaalla lestadiolaisuutta on vain itäisimmällä laidalla.

Mä olen Teuvalta eli lännen suunnasta ja kyllä täällä lestadiolaisia on.

Vierailija
95/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vielä omia luokkia erityislapsille? Ei täällä Etelä-Pohjamaan ulkopuolella ainakaan... Kaikki on integroitu tavallisiin luokkiin. Hyvä Etelä-Pohjanmaa!!!

Kuortaneella on.

Kuartanhella. Opetteloo murtehenkin ensi. 

Vierailija
96/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ilmajoelle. Kauniit lakeusmaisemat. Seinäjoki lähellä ( Ilmajoki emäpitäjä josta Seinäjokikin aikoinaan lohkaistu omaksi kunnakseen) 

Tuohon kiusaamisjuttuun en osaa sanoa muuta kun, että olen siitä kyllä kuullut. Paha juttu, mutta ei senvuoksi nyt kannata hyvää paikkakuntaa jättää. Eiköhän siihen joku roti ole saatu jo.

Vierailija
97/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Ilmajoelle. Kauniit lakeusmaisemat. Seinäjoki lähellä ( Ilmajoki emäpitäjä josta Seinäjokikin aikoinaan lohkaistu omaksi kunnakseen) 

Tuohon kiusaamisjuttuun en osaa sanoa muuta kun, että olen siitä kyllä kuullut. Paha juttu, mutta ei senvuoksi nyt kannata hyvää paikkakuntaa jättää. Eiköhän siihen joku roti ole saatu jo.

Ei olla - kertoo puskaradio.

Vierailija
98/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Isojoki...hieman vaihtelevampaa maastoa kuin Ilmajoen peltoaavikko..

Asunnot ja talot puoli ilmaisia..

Vierailija
99/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä minä tiedän Ilmajoesta on musiikkijuhlat, Tero Pitkämäki, Marko Yli-Hannuksela, korona ajan upea ylioppilaiden lakitus Jaakko Ilkan nuijamiesten patsaalla, niin ja Jaakko Ilkka, pienluokan kehitysvammaisten kiusaaminen henkilökunnan toimesta, lakeusmaisemat, Koskenkorvan viinatehdas, kunnanjohtajan ( entisen) alkoholiongelma.  Tässä nyt muutamia mistä minä tämän kunnan tunnen, mitä nyt aikaani olen seurannut.

Vierailija
100/110 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan ap.

Eikös se teidän asuinpaikan valinta, ole suuresti riippuvainen siitä:

Missä päin maakuntaa, sinun ja miehesi TYÖPAIKAT ovat.

Onko teillä molemmilla oma auto?

Onko asuin paikkakunnalla toimiva julkinen liikenne?

Onko asuin paikkakunnalla päiväkoti?

Onko peruskoulu miten kaukana.

Vai oletteki muuttamassa uudelle paikkakunnalle, vaikkakin entiselle kotiseudullesi,

täysinä sosiaalipummeina?   Saamaan toimeentulotukea, asuntotukea, lapsinlisiä ja työttömyys päivärahaa?

Kysyn vaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi