MasterChef-kokki Kim Mikkola pitkäaikainen työpaikkakiusaaja
Just luin IS:sta asiasta. Useat henkilöt ovat kertoneet kokeneensa Kim Mikkolan alaisina kiusaamista vuosina 2012-2020. Mikkola itse ei kommentoinut asiaa, mutta kiisti samalla syytökset.
Meni maku tuosta tyypistä välittömästi. Eikö tv-ohjelmissa lainkaan selvitetä mukanaolijoiden menneisyyttä?
IS:n uutisointi perustuu HS:n laajempaa artikkeliin aiheesta.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa maailmassa keittiöt ovat kovaa koulua.
Jos ei kestä siellä, niin sitten on väärä valinta työpaikaksi. Olisi pitänyt mennä johonkin
hiljaiseen mummelin pitämään lounaskuppilaan lämmittämään eineksiä mikrossa.
Ravintolakeittiössä tapahtuu paljon ja lyhyessä ajassa, siellä ei ole aikaa jäädä vatuloimaan ja käskyt
on annettava terävinä, lyhyinä ja tylyinä.
Ei siinä silitellä päätä, kun toinen kokki on saanut pihvin lautaselle, mutta pyreen tekijä kuorii kaikessa rauhassa perunoita..
Pidä ne perunapyreesi!!!
Nooh huutaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus usein ravintoloiden keittiöissä. Ei siellä mikään piipitys kuulu. Joku voi kokea kiusaamisena normi opetuksen. Todellinen kiusaus on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikkola on itse tullut nöyryytetyksi ja kiusatuksi työssään ja on julkisesti puhunut tällaista toimintaa vastaan. Veikkaan, että on mahdollista, että sitä muuttuu itsekin samanlaiseksi, vaikkei haluaisi.
https://yle.fi/a/74-20112767?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
En oikein ymmärrä näiden Mikkolan kritisoijien pointtia. Miksi tulla asian kanssa esiin nyt? Siksikö, koska hän on tv:ssä? Kyllähän ravintola-alan raakuudesta ollaan jo puhuttu aiemminkin. Jatkuuko se edelleen, vai ovatko asiat parantuneet?
Muistaakseni osa uhreista oli ottanut lehteen yhteyttä juuri sen vuoksi, että Mikkola itse aloitti tämän keskustelun tuossa linkkaamassasi ylen jutussa. Mikkola siis itse avasi tämän keskustelun, jossa kertoili mitä kaikkea hullua keittiömestarit tekevät - jätti vain mainitsematta oman osuutensa, mikä vaikuttaa olleen monessa ravintolassa aika keskeinen. Oli varmaan uhreille melko absurdia luettavaa.
Ollaanko luettu sama artikkeli, kun minun silmään tuossa puhutaan mielenterveysongelmista?
Vierailija kirjoitti:
Keittiöissä ei aina työskentele ihan sitä kaikkein briljanteinta porukkaa.
Lisäksi työ itsessään on paineista ja fyysisesti raskasta. Kaikki illat seisot kaasuhellan ääressä, väännät nopeasti safkaa ja juttelet vain keittiöporukan kanssa.
Ei tietenkään oikeuta mihinkään, mutta selittää ehkä jotain.
Kuvaa hyvin keittiöhenkilökunnan tasoa mm. Mikkeliläisissä ravintoloissa. Ei älliä ole, varsinkaan nuorilla 30-35- vuotiaille miehillä.
Minä taas en tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei. Ylireagoinko vai en.
Ihmisten kanssa tuntuu usein kuitenkin kurjalta. En tykkää, että minulle ollaan kilttejä tai lämpimiä, koska en halua tottua sellaiseen, sillä kaikki ihmiset eivät ole sellaisia.