Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MasterChef-kokki Kim Mikkola pitkäaikainen työpaikkakiusaaja

Vierailija
22.03.2025 |

Just luin IS:sta asiasta. Useat henkilöt ovat kertoneet kokeneensa Kim Mikkolan alaisina kiusaamista vuosina 2012-2020. Mikkola itse ei kommentoinut asiaa, mutta kiisti samalla syytökset.

Meni maku tuosta tyypistä välittömästi. Eikö tv-ohjelmissa lainkaan selvitetä mukanaolijoiden menneisyyttä?

IS:n uutisointi perustuu HS:n laajempaa artikkeliin aiheesta.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamiskulttuuri ollut vuosikymmenien tapa ravintoloissa. 

Noin se valitettavasti pakkaa olemaan, T. Alalla pitkään ollut. Jos et pidä puoliasi ja osaa sanoa vastaan niin sut takuulla jyrätään ja ollaan ilkeitä. Mä oon rauhallinen mutta jos joku hyppii silmille niin osaan sanoa takaisin. Onneksi nykyinen paikka on mukava ja samat työntekijät onkin olleet vuosia töissä.

Mun kokkiopinnot meni pilalle tämän takia. Vuosia kestin kiusaamista jo koulussa ja ravintola-alalla en vain jaksanut enää. Tosin maan tapahan se on ja sen takia vihaan suomalaisia sekä koen, että suomalaiset ovat ansainneet pahaa.

Minä taas en tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei. Ylireagoinko vai en.

Ihmisten kanssa tuntuu usein kuitenkin kurjalta. En tykkää, että minulle ollaan kilttejä tai lämpimiä, koska en halua tottua sellaiseen, sillä kaikki ihmiset eivät ole sellaisia.

Vierailija
62/66 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa maailmassa keittiöt ovat kovaa koulua.

Jos ei kestä siellä, niin sitten on väärä valinta työpaikaksi. Olisi pitänyt mennä johonkin

hiljaiseen mummelin pitämään lounaskuppilaan lämmittämään eineksiä mikrossa.

Ravintolakeittiössä tapahtuu paljon ja lyhyessä ajassa, siellä ei ole aikaa jäädä vatuloimaan ja käskyt 

on annettava terävinä, lyhyinä ja tylyinä. 

Ei siinä silitellä päätä, kun toinen kokki on saanut pihvin lautaselle, mutta pyreen tekijä kuorii kaikessa rauhassa perunoita..

Pidä ne perunapyreesi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh huutaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus usein ravintoloiden keittiöissä. Ei siellä mikään piipitys kuulu. Joku voi kokea kiusaamisena normi opetuksen. Todellinen kiusaus on sitten asia erikseen.

Vierailija
64/66 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkola on itse tullut nöyryytetyksi ja kiusatuksi työssään ja on julkisesti puhunut tällaista toimintaa vastaan. Veikkaan, että on mahdollista, että sitä muuttuu itsekin samanlaiseksi, vaikkei haluaisi.

https://yle.fi/a/74-20112767?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

En oikein ymmärrä näiden Mikkolan kritisoijien pointtia. Miksi tulla asian kanssa esiin nyt? Siksikö, koska hän on tv:ssä? Kyllähän ravintola-alan raakuudesta ollaan jo puhuttu aiemminkin. Jatkuuko se edelleen, vai ovatko asiat parantuneet?

Muistaakseni osa uhreista oli ottanut lehteen yhteyttä juuri sen vuoksi, että Mikkola itse aloitti tämän keskustelun tuossa linkkaamassasi ylen jutussa. Mikkola siis itse avasi tämän keskustelun, jossa kertoili mitä kaikkea hullua keittiömestarit tekevät - jätti vain mainitsematta oman osuutensa, mikä vaikuttaa olleen monessa ravintolassa aika keskeinen. Oli varmaan uhreille melko absurdia luettavaa.

Vierailija
65/66 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko luettu sama artikkeli, kun minun silmään tuossa puhutaan mielenterveysongelmista?

Vierailija
66/66 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöissä ei aina työskentele ihan sitä kaikkein briljanteinta porukkaa.

Lisäksi työ itsessään on paineista ja fyysisesti raskasta. Kaikki illat seisot kaasuhellan ääressä, väännät nopeasti safkaa ja juttelet vain keittiöporukan kanssa.

Ei tietenkään oikeuta mihinkään, mutta selittää ehkä jotain.

Kuvaa hyvin keittiöhenkilökunnan tasoa mm. Mikkeliläisissä ravintoloissa. Ei älliä ole, varsinkaan nuorilla 30-35- vuotiaille miehillä.