Pääsin työvoimakoulutukseen, mutta nyt vasta selvisi, että pitää olla käytössä oma tietokone
Sanallakaan ei mainittu hakemuksessa, eikä haastattelussa. Ei minulla ole nyt rahaa tietokonetta ostaa. Tuleeko tästä nyt karenssi, kun en pysty osallistumaan? Hakemushan on sitova.
Kommentit (24)
200 euroa saa Acerin kannettavan Gigantista, nämä kulut voit vähentää verotuksessa.
Et sinä omaa tietokonetta tarvitse. Varaa aika kirjastosta kun teillä on oppitunnit. Kai kirjastosta saisi koneen lainaan myös. Tai kysy koulutuksen järjestäjältä jos sieltä saisi. Vähän oma-aloitteisuutta nyt.
Menet kirjastoon tekemään ne jutut jotka pitää tehdä sellaisella koneella. Sullahan on tietokone kädessäkin. Ja eikö niitä saa myös jopa lainata kirjastoista? Ja monella (esim. meillä) on vanhoja läppäreitä käyttämättöminä, odottaa vain kierrätykseen vientiä. Mutta toimivia vehkeitä.
Nyt alkaa kyllä jengi vaikuttaa niin avuttomalta että en tajua miten teistä on työelämään. Jos tukee eka kysymysmerkki, kynä tippuu heti. Ei missä työssä pärjää tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
200 euroa saa Acerin kannettavan Gigantista, nämä kulut voit vähentää verotuksessa.
Joo voi vähentää. Mutta vähennys tehdään verotettavasta tulosta eikä maksettavasta verosta. Ja se huomioidaan vasta kuluvan vuoden verotusta laskettaessa, eli ensi vuonna tulevassa veroilmoituksessa. Ei paljoa auta ap:ta nyt.
En ole tarvinnut tietokonetta mihinkään, vaan olen tähän asti selvinnyt tabletilla/älypuhelimella.
Koulutuksessa on paljon teamsin kautta tunteja ja pitää tehdä erilaisia tehtäviä verkossa/tekstinkäsittelyä yms, eli pitää olla office käytettävissä.
Ap
En usko, että mikään halpa acer nyy auttaa tähän hätään, kun ei se jaksa pyörittää montaa ohjelmaa samaan aikaan. Netissä surffaukseen juuri ja juuri sopiva.
Ei ole koulusta mahdollista lainata konetta kotiin.
Ap
Voisikohan tuollaisessa tilanteessa saada harkinnanvaraista toimeentulotukea (= maksusitoumus) tietokoneen hankintaan?
Vierailija kirjoitti:
En usko, että mikään halpa acer nyy auttaa tähän hätään, kun ei se jaksa pyörittää montaa ohjelmaa samaan aikaan. Netissä surffaukseen juuri ja juuri sopiva.
Minulla on vanha ja halpa kone ja ihan hyvin toimi. Muutamat koulupäivät oli teamsin kautta ja ei mitään ongelmaa, tehtävät sain tehtyä ja lähetettyä. Tietysti riippuu mitä alaa opiskelee, mutta jos pitää päästä teamsiin, kirjoittaa aineita ja lähettää ne niin ihan mikä tahansa halpiskone riittää siihen.
Tulee varmaan karenssi. Se lukee luultavasti siellä samassa kohdassa missä sanottiin että pitää olla tietokone. Et vain viitsinyt lukea. Olen noita koulutuksia aika paljon vertaillut ja aina luetellaan välineet.
Ihmettelin kovasti kun olin haastattelussa koulutuspaikkaa varten ja hirveästi tentattiin, olenko tarpeeksi motivoitunut. En ihmettele enää jos muut hakijat oli tällaisia.
Ainakin Telialta ja Elisalta voi ostaa laitteita kuluttomalla osamaksulla, vaikka 3 vuotta maksat jotain halvempaa laitetta. Gigantista/verkkokaupasta muistaakseni ei.
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut tietokonetta mihinkään, vaan olen tähän asti selvinnyt tabletilla/älypuhelimella.
Koulutuksessa on paljon teamsin kautta tunteja ja pitää tehdä erilaisia tehtäviä verkossa/tekstinkäsittelyä yms, eli pitää olla office käytettävissä.
Ap
Osallistu tabletilla tunneille ja käy tekemässä tehtävät kirjaston tietokoneella.
Osta käytettynä joku halpis. Siitä voi olla hyötyä tulevaisuudessa kurssin jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osallistu tabletilla tunneille ja käy tekemässä tehtävät kirjaston tietokoneella.
Miksei tabletilla voi tehdä tehtäviä?
Vierailija kirjoitti:
Menet kirjastoon tekemään ne jutut jotka pitää tehdä sellaisella koneella. Sullahan on tietokone kädessäkin. Ja eikö niitä saa myös jopa lainata kirjastoista? Ja monella (esim. meillä) on vanhoja läppäreitä käyttämättöminä, odottaa vain kierrätykseen vientiä. Mutta toimivia vehkeitä.
Nyt alkaa kyllä jengi vaikuttaa niin avuttomalta että en tajua miten teistä on työelämään. Jos tukee eka kysymysmerkki, kynä tippuu heti. Ei missä työssä pärjää tuolla asenteella.
Puhelimella olen tehnyt koulutehtäviä ja kirjotellu näyttösuunnitelmatkin
Läppäri, mikä se on 🤣
Pyydät kouluttajalta lainaan koneen. Se saa aika hyvin tilin sinunkin osallistumisesta ja siksi kannattaa antaa sinun käyttöösi tietokone.
Eikö noista suuren osan voi tehdä tabletilla, ja vaativammat kirjaston koneella? Miten minulla on sellainen kuvitelma , että teams toimisi puhelimellakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksei tabletilla voi tehdä tehtäviä?
Kysy aloittajalta. Hänellä on varmasti paljon hyviä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikki tuo onnistuu padilla. Hommaa siihen näppäimistö, ne ei paljoa maksa
Sehän on ihan selvä asia, että nykyopinnoissa pitää olla kone. Nyt huhuileen jostain torista konetta. Muutamalla kympillä voi saada perusläppärin käytettynä.