Millainen aikuinen ihminen huutaa
Kommentit (53)
Minä minä MINÄ! sILLIOIN kuin mäyäkoirani lähtee ajamaan lohikäärmettä takaa!
Oma veteraani ukkini kertoi taistelukentiltä tarinan eräästä huutavasta koppavasta upseerista.
Tämä upseeri oli ollut aikamoinen lahtari sisällissodassakin ja hänellä oli vanhankantainen tapa taistella modernissa toisessa mailmansodassa. Tuntemattomassa sotilaassa (elokuva) on alussa tällainen vanha upseeri joka ei mene maihin ja kuolee välittömästi kun marssii kuin 1800-luvun lopun tinasotilas suoraan konekiväärituleen. Taistelutyylihän muuttui jo ensimmäisessä maailmansodassa konekiväärin tultua mukaan sodankäyntiin ja sitten tykistö oli toinen merkittävä muutos ettei rivissä enää marssittu.
Niin tämä tapaus oli sellainen että hänellä oli tapana huutaa kovaäänisesti ja kantoi mukana myös rumpuja, jolla loi taisteluhenkeä porukkaan. Koko joukkue pelkäsi tätä pelleä, koska paljasti vanjalle rummuin ja huutamalla joukkueen sijainnin.
Hän kertoi usein muistisairaana tästä henkilöstä toistuvasti. Hänestä vasemmistoalisena oli hauskaa kuinka tämä lahtari omalla toiminnallaan aiheutti itselleen lyijymyrkytyksen. Epäili myös että ei paineet kestäneet ja oli tullut hulluksi, koska oli ns. kermaperse upseeri ja oli tottunut helppoon ja leveään elämään kasarmilla. Taistelussa ja kovassa työssä ei kestänyt hienonäppinä. Olisi pitänyt saada hoitoon ajoissa. Aiheutti rumpaloinnilla ja huutamisella koko joukkueen hengenvaaraan.
Minulla on ollut ilo saada aitoa taistleukoulutusta jo pienestä pojasta asti asiantuntijan käsittelyssä. Armeija oli aikoinaan kova pettymys, vaikka odotin sinne pääsyä koko lapsuuden ajan. Kovan huutamisen ajat ei olleet ohi.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ huudan, mikäli asiat eivät ala sujumaan, ei jatkuva lässyttäminen ja silittäminen ketään ryhdistä !
MINÄ totean rauhallisesti huutajalle, että voit ottaa yhteyttä, kun osaat keskustella asioista normaalisti, ja poistun paikalta. Ihanaa, ettei aikuisena tarvitse enää näitä sylki roiskuen riehuvia hermoheikkoja jäädä katselemaan.
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
Näin se vain on! Aidot ja spontaanit oman tiensä kulkijat eivät arastele ilmaista itseään! Antavat piut paut maantien harmaiden hiirulaisten lammasmaisuudelle!
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla oikea leijonaemo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ huudan, mikäli asiat eivät ala sujumaan, ei jatkuva lässyttäminen ja silittäminen ketään ryhdistä !
MINÄ totean rauhallisesti huutajalle, että voit ottaa yhteyttä, kun osaat keskustella asioista normaalisti, ja poistun paikalta. Ihanaa, ettei aikuisena tarvitse enää näitä sylki roiskuen riehuvia hermoheikkoja jäädä katselemaan.
Ihanaa, ihanaa KUKKAHATTUTÄTI. Ihanaa kevättä KUKKAHATTUTÄDILLE, tui tui !
Sellainen,jota on kiusattu sen yhden kerran liikaa ja liian kauan ja kamelin selkä katkeaa.
Täällä Tampereella huutaa tosi moni. Normaali puhe on ihmeen usein sellaista huutamista. En tiedä mistä johtuu, kun tulin tänne muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyrpäasiakkaat. Ai että teki moneen kertaa mieli sanoa että anteeksi, voisitteko toistaa kun en kuullut;)
Kyrpämyyjät, ne vasta ansaitseekin huutoa, en todellakaan aio olla hiljaa hiirenä jos myyjä ei tajua mitä sanotaan, silloin korotetaan ääntä.
Onneksi Suomessa ei myyjänkään tarvitse olla kyrpäasiakkaan sylkykuppina, kyllä sinne myyntipisteelle vartija saadaan paikalle auttamaan kiljukaula pois tiloista tai jos ei neuvot kelpaa niin takahuoneeseen odottamaan virkavaltaltaa.
Suomessa myyjät ovat ammattitaidoltaan ala-arvoisia, suurin osa, että näin. Onko heitä koulutettu lainkaan, siis kohtaamaan asiakasta, jolla on hiukan haasteellisempia kysymyksiä, miksi myyjillä menee liian usein peukalo perseeseen, herätkää pahvit !
No mitäs luulet. Palkataan mahdollisimman hapla myyjä joten ei millään koulutusta eikä työkokemusta. Toisaalta miksi myyjältä odotetaan järjetöntä mielistelyä. Ärsyttää tapa jolla useimmat ketjut pakottaa myyjät sanomaan hyvää päivän jatkoa.
Ja sitten on nämä asiakkaat jotka sanoo että myyjä ei edes tervehtinyt. Tervehditkö itse? Itselleni riittää että ei ole ilkeä. Jotkut on tätäkin.
Huonokuuloiset ihmiset monesti huutavat huomaamatta sitä itse.
Kommunikointi on kaksisuuntainen liike, sen moni suomalainen unohtaa !!!!!! Kukaan ei huuda huvikseen !!!!!!!