Siis onko ihmiset muuttuneet aggressiivisemmiksi tässä muutaman vuoden aikana?
Olin pitkällä sairauslomalla ja nyt palannut ns. ihmisten ilmoille.
Olen hämmästynyt miten töykeitä ihmiset ovat. Esimerkiksi hiljattain olin eräässä koulutustilaisuudessa, siellä yhtäkkiä joku huutaa hyvin kiukkuisesti sille kouluttajalle, että etkö voi puhua kovempaa, en kuule yhtään mitään. Siis mihin on kadonnut normaali kohteliaisuus "anteeksi, en ihan kuule, voisitko..."? Näitä esimerkkejä olisi monta muutakin.
Kommentit (53)
Lyhytjänteisyys on kyllä yleisesti lisääntynyt somen vaikutuksesta. Kaikki pitää tapahtua heti ja omien tarpeiden mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lyhytjänteisyys on kyllä yleisesti lisääntynyt somen vaikutuksesta. Kaikki pitää tapahtua heti ja omien tarpeiden mukaisesti.
Niin voi liittyä tähän, turhaudutaan nopeammin kuin ennen.
Zoomerit ovat pilanneet maailman.
Takaisin vaginaan koko porukka ja nussittava uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Zoomerit ovat pilanneet maailman.
Takaisin vaginaan koko porukka ja nussittava uudestaan.
Ei nämä olleet nuoria.
Ap
Woketus ja valtamedian provosoiva pelottelu aiheuttaa ihmisissä aggressiivisuutta ja vastakkainasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Woketus ja valtamedian provosoiva pelottelu aiheuttaa ihmisissä aggressiivisuutta ja vastakkainasettelua.
Sinä et ole osa ilmiötä?
Itse taas olen niin kypsä siihen, että kaikenlainen kiusaaminen ja nälviminen on ok, mutta maltin menetys ja äänen korottaminen ei. Heti katsotaan, että hui, mites tuo nyt tuolleen. Tulee toiselle paha mieli, kun ärähtää sen perseilyistä ym.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen niin kypsä siihen, että kaikenlainen kiusaaminen ja nälviminen on ok, mutta maltin menetys ja äänen korottaminen ei. Heti katsotaan, että hui, mites tuo nyt tuolleen. Tulee toiselle paha mieli, kun ärähtää sen perseilyistä ym.
No mitä tämä perseily on josta pitää menettää maltti? Harvemmin työntekijä esim. on syyllinen jos on pitkät jonot tms.
Jotenkin unohdettu normaalit käytöstavat?
"Anteeksi, voisinko mennä tästä" vs.
"väistä!" tai pelkkä tunkeminen/tuupiskelu. Yksikin tunki voimalla kärryt mun jalkoihin, auts.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliset taidot ovat heikentyneet tai niiden noudattamisesta ei edes välitetä nykyään. Se tekee kanssakäymisestä nihkeää.
Hallituksen politiikka alkaa pikkuhiljaa purra. Kun, ihmisiltä viedään kaikki toivo, viha saa vallan. Viha purkautuu agressioina.
Vierailija kirjoitti:
Kuka uuno toistelee jotain "woke"-sanaa. Onko aivopesy mennyt hyvin perille? Paha "valtamedia" ja oikea totuus tulee tik tokkaajien ja oikeistolaisten podcastin juontajien suusta? Ei ihme, että koulutus halutaan ajaa alas. Tyhmä ihminen on helpommin hallittavissa ja vielä kuvittelee olevansa jotenkin "propagandan" yläpuolella ja saa oikean tiedon omista lähteistä.
Työkaveri puhuu minulle kuin olisi joku sotilaskomentaja. Työskentelemme alakoulussa, ja olemme kollegoja.
Hän ei siis ole esimieheni. Vaikea ottaa vakavasti törppöä aikuista, enkä otakaan. Siinähän tylyilevät.
Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta. Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton. Mutta kauan he eivät menesty, sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille, kuten noille kahdellekin kävi.
Kaikki kotona-aikaiset vaippa naamat voimaantuivat tuossa 3 vuoden aikana ja illuusio omasta erinomaisuudestaan pysyy päällä vielä kaksi vuotta myöhemmin.
Kaupassa ainakin näkee kun monet on tosi tylyjä työntekijöille. Huudetaan asioista joihin työntekijä ei edes voi vaikuttaa.