Oikeistolainen, miksi vastustat käyttöhuoneita?
Eikö se olisi kaikkien kannalta parempi, että huumeita käytettäisiin käyttöhuoneissa eikä esimerkiksi puistoissa?
Kommentit (14)
Miksi sinä vaikeistolainen puollat niitä?
Mikä takaa, että huumeita käytetään vain käyttöhuoneissa? Ja miksi valtion pitäisi järjestää tila lainvastaiselle toiminnalle?
Oikein pitäisi henkilökuntaa palkata katselemaan miten jotkut tuhoavat itsensä huumeilla. Verorahoille on parempaakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttöhuoneiden yhteyteen voisi rakentaa eutanasiahuoneen, narkkari saisi riittävän annoksen ja poistuisi tuhlaamasta yhteiskunnan varoja.
Samaa mieltä olen persuista.
Ajattelitko, että narkit sinne käyttöhuoneisiin menee? Annos otetaan missä se saadaan. Tietty se kaupankäynti siirtyisi siihen pihaa. Sekö aiotaan sallia? Ei minkäänlaista huumemyönteisyyttä.
Valtio ei voi tehdä tiloja rikoksen suorittamista varten.
Huumeiden käyttöhuoneiden salliminen on kuin huumeiden käytön salliminen. Koska huumeet ovat laittomia ja liittyvät rikolliseen toimintaan yleisemmnkin, huumeiden käytöstä tulisi määrätä pakollinen hoitojakso, ei mitään käyttöhuoneita. Kovemmat tuomiot myös hallussapidosta, vähintään vuosi vankeutta. Saadaan samalla sitä halpatyövoimaa, jota tarvitaan tiettyihin yhteiskunnan turvallisuutta ylläpitävien rakennusten tekoon.
Muutenkin onneksi asenteet ovat koventumassa. Ei hyssytellä, ei sallita huumeita. Yhteiskunnan tukia pitää muutenkin leikata. Selkeä sääntö, yhteiskunta auttaa jos jäsen kompastuu. Hoidetaan terveeksi, mutta EI ELÄTETÄ. Jokainen tienaa elantonsa itse omien kykyjensä ja suhteittensa mukaisesti. Työkyvyttömyyseläkkeet, sairaseläkkeet ym pitää muuttaa määräaikaisiksi ja aina mukaan myös psykiatrin, sosiaalityöntekijän ja työvoimatyöntekijän lausunnot ja sitten vasta päätetään, onko eläke enää tarpeen. Aikuiskoulutuskeskukset takaisin, nämä pudonneet opetetaan taas työelämään! Niitä EI ELÄTETÄ.
Miten olisi raiskkaushuone? Ei tarvitse raizkata puistossa, olisi myös tarjolla kortonkeja ja terveydenhoitaja voisi paikkailla vammat jos kumppani panisi vastaan ja joutuisi kehottamaan häntä voimakeinoilla.
Oikeasti oletat, että kaikki käyttö loppuu huoneiden ulkopuolella? Salli mun nauraa utopiallesi.
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttöhuoneiden salliminen on kuin huumeiden käytön salliminen. Koska huumeet ovat laittomia ja liittyvät rikolliseen toimintaan yleisemmnkin, huumeiden käytöstä tulisi määrätä pakollinen hoitojakso, ei mitään käyttöhuoneita. Kovemmat tuomiot myös hallussapidosta, vähintään vuosi vankeutta. Saadaan samalla sitä halpatyövoimaa, jota tarvitaan tiettyihin yhteiskunnan turvallisuutta ylläpitävien rakennusten tekoon.
Muutenkin onneksi asenteet ovat koventumassa. Ei hyssytellä, ei sallita huumeita. Yhteiskunnan tukia pitää muutenkin leikata. Selkeä sääntö, yhteiskunta auttaa jos jäsen kompastuu. Hoidetaan terveeksi, mutta EI ELÄTETÄ. Jokainen tienaa elantonsa itse omien kykyjensä ja suhteittensa mukaisesti. Työkyvyttömyyseläkkeet, sairaseläkkeet ym pitää muuttaa määräaikaisiksi ja aina mukaan myös psykiatrin, sosiaalityöntekijän ja työvoimatyöntekijän lausunnot ja sitten vasta päätetään, onko eläke enää tarpeen.
Asiattomaksi ilmoitettu
Voi olla että ajatukseni ovat vielä vasemmistolaisille liian radikaaleja. Minä en hyväksy käyttöhuoneita ja olen sitä mieltä että jokainen pitää huolen itsestään. Sosiaaliturvamme on aivan liian laaja. Yhteiskunnan tulee auttaa jos loukkaa, sairastuu tai joutuu työttömäksi, kohtuullisen ajan. Mutta yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää. Nyt voi ajatus tuntua pahalta, mutta tähän men olemme menossa, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko, että narkit sinne käyttöhuoneisiin menee? Annos otetaan missä se saadaan. Tietty se kaupankäynti siirtyisi siihen pihaa. Sekö aiotaan sallia? Ei minkäänlaista huumemyönteisyyttä.
Huomautan että hollannissa on pienempi huumeongelma kuin suomessa. Suomi on toisena suonensisäisten huumeiden käytössä. Se että toisenlaisella tavalla saa pienemmän ongelman ei tietenkään vaikuta suomen huumepolitiikkaan. Kuten ei vaikuta asiantuntijoiden puheet eikä mikään. Tuntuu se silti pöljältä jatkaa tavalla joka on vuodesta toiseen kasvattanut huumeongelmia.
Ottaa pattiin näin kristittynä konservatiivina (olen sosiaalialalla töissä) kuinka Yhteiskunta voi palkita narkomaanit kun saavat ensin ansaitsemansa rangaistuksen hauskan pidosta (synnillä on aina seurauksensa) meidän pitäisi palkita ne vielä.!!!
Käyttöhuoneiden yhteyteen voisi rakentaa eutanasiahuoneen, narkkari saisi riittävän annoksen ja poistuisi tuhlaamasta yhteiskunnan varoja.