<: <: TONTUT viikolla 11 :> :>
Kommentit (30)
Täällä onkin ollut aika kuhina pitkästä aikaa! Ihanan keväiset ilmat on ollut ja niistä onkin nautittu täysillä tässä pari päivää, miehellä on ollut vapaata ja ollaan käyty koko perheen (kera miehen ja koiran) voimin ulkoilemassa kansallispuistoa myöten ja hyvät piknikeväät mukana tietty ;)
nonuli: Sulla alkoi hilloviikot :( Hyvä kuitenkin että kierto oli aikast normipituinen, oliko niiden terojen tarkoitus auttaa juuri kierron pituuteen vai kui se oli..? Kävi varmaan niin kuin arvelit että ovis oli just sillon kun olit kipeenä. Mulle on tullut sellanen olo, että tämä vauvateko on aika kellon tarkkaa puhaa. Siis jos munasolu elää sen 24 h ja sitten pupuileekin vähä liian aikasin tai myöhään niin too late! Siis ei kai ne simpat välttämättä montaa vuorokautta siel hengis pysy. Hmm, meille on miehen kanssa käynyt niin, että aika usein kiire ja väsymys vie voiton noista pupuilutouhuista, siksi varmaan ei ole tärpännytkään...Mut vielä en aio ottaa ovistestejä käyttöön, katotaan sit jos ei kesään mennessä tärppää!
fudgis&mannarii: Lähdetään reissuun heinäkuun alussa. Lennetään Milanoon ja ollaan siel kaksi yötä tulo- ja menomatkalla. Sitten meillä on vuokrattuna talo Piemonten alueella siellä Pohjois-Italiassa. Vuokrataan myös auto ja olis tarkoitus sit vähä kierrellä siinä seudulla. Onko alue sulle Fudgis mitenkään tuttu? Hienoa kun sulla on mahdollisuus asua Italiassa, en ole ennen käynyt, mutta voin kuvitella että tosi ihana maa asua!
calle77: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Hienoa että raskaus on sujunut hyvin ja ruokahalukin kohdallaan :) Saako udella että oletko saanut sen viran? Se juttu jäi vähä kesken sillon aikoinaan. Sorry, et olen tämmönen utelias, ei ole pakko vastata ;)
Eipä muuta, viikonloppuja kaikille muillekin tontuille!
Aurinko paistaaa ja on taas lämmin päivä:-) Mieli on vieläkin vähän harmistunut, mut eiköhän tämä taas tästä käynnisty!!
Mannarii: vai on siellä rouvalla jo munalimat pongattu!!! kyllä ovis voi olla vaikka menkkojen aikaan!! Sun pitää nyt jollain ilveellä saada ukko selätetyksi, lähette vaikka autoajelulle jonnekin mettätielle ;-) tai laitatte saunan päälle ja saunotte oikeen kauan;-) kyselit sitä mun oletetun oviksen ajankohtaa, ja se oli vissiinniin sitten kp10-12 kohdalla! Tidäpä noista sitten!!! ARVATKAAS, VAIN MULLE VOI KÄYDÄ NÄIN, että kun tilasin kotitestiltä advancen r-testejä 9kpl, ne tuli oikein, mut tilasin myös samaisen advancen ovistestejä 20kpl, JA NE EI TULLUT, vaan sieltä tuli kahteen eri pakettiin pakatut 5+5 samaista r-testiä!!!! Jumalauta mulla palo hihat!! Nousee heti kyrpä ottaan, kun se tulee mieleen!! Ei siinä mitään, sinne meni 43 ekua, että halpaa oli!! Noh, oma vika, kuka käskee tilata netin kautta!! lähetin sinne s-postia, mut tuskin ne asialle mitään tekee, kun ne ei ota palautuksia vastaan, ja miten mä todistan ton sitten...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! mut kyl siitä tilauksesta tietty ilmi käy, mitä tilasin, mut ei se paljOn auta!! Toivotaan, että ne palauttaa edes osan mun rahoista!! (taitaa olla niin, että antaa niitten typerien ovistikkujen vaan olla)
calle siellä on jo tuntenut masuvauvan liikkeitä...suloista!! mukava, että sun pahoinvointi on jo helpannut!! Tuosta 4d:stä en tiedä, itse en sitä halua!! teroista kyselit...3kk:ksi niitä nyt ensiksi alkuun kirjotettiin, katotaan sit...hyvin ne ainakin sen idioottimaisen tuhrun piti poissa, ja menkatkin tuli heti niiden jälkeen, joten ei mennyt kiertokaan sekaisin!!
Koitahan jaksella hyvin, ja hoida itseäsi ja masuvauvaasi hellyydellä, ja tule ainavälillä tottuilemaan meidän kanssa!!
Ainiin mannarii, sää sanoit niin ihanasti, noista " tontun vauvoista" :-) että, aion makustella sitä kauan!!!
nonuli kp1/32-36 yk6
linjoilla samanaikasesti!! vai piknikillä :-) kuulostaa ihanan romanttiselta!! Mitä hyvää te napostelitte? Joo niiden terojen tarkotuksena oli pitää ne tuherrukset pois, joita mulla on aina ennen menkkoja jopa puoltoista viikkoa pahimmillaan, ja jolloin luteaalivaihe jää minimaaliseksi!! Nyt ne tehosi hyvin, mut ei tietysti tarpeeksi hyvin, kun vauvaa ei tullut edelleenkään :-(
nonuli
Kiva kuulla meidän jo raskautuneistakin tontuista! Calle on jo tosi pitkällä. Joka kerta tuntuu, että kyllä aika on mennyt hirveän nopeesti. Justhan sä vasta plussasit. Ja Fudgiksellakin maha pyöristynyt. Iiihanaa!!! Tosta peruuttamattomuudesta. Itellä tuli sellainen olo, kun synnytysvalmennuksessa katottiin video synnytyksestä. Vähän oli just sellainen olo, että voisko tän perua. Mutta sitten totesin, että aika moni nainen on siihen pystynyt ennen mua, joten enköhän minäkin. Oikeestaan mä en muista, että olisin vauvan tulemisesta silleen ajatellut. Mutta kyllä tietysti kaikenlaisia juttuja silloin pyöri mielessä. Just tietty se elämänmuutoshomma on aika perinpohjanen. Ei vaan tuu ajatelleeks tällasiakaan juttuja, että sitten ei enää välttämättä vaikka katota telkkaria just silloin, kun itteä kiinnostaa. Mutta kaikkihan se on sen arvoista.
Sophie, ihanalta reissulta kuulostaa. Hauskaa, että tuli Milanoon lentämisestä puhetta. Ite meinaan meen heittämään yhden Milanon just ens viikolla. Toisin sanoen tunnin verran käännytään ja saman tien takaisin kotiin. Mutta olispa hauska sinne mennä joskus ihan oikeesti.
Nonuli, voi täti minkä teki taas kerran. Mutta ens kierrosta sitten. Jouluvauvat tosiaan rules. Meidän poikahan on syntynyt just 16.12. Mutta meillehän ei nyt tähän hätään ainakaan toista tule. Oisko seuraava sitten kevätvauva. Toivoahan sopii.
Ja Mannariilla limat. Hommiin sitten vaan. Believe me, mä tiedän ton vuorotyön kirot tässä vauvapuuhailussa. Ja vielä kun yks pikkuinen on niin se sotkee sitä entisestään.
Nyt mä aion lojua tölsyn ääressä ja juoda yhden siiderin. (Ehkäpä toisenkin¿) Hauskaa viikonloppua kaikille!
Äitsy
Tulinpa nyt kertoon, et otan ton kp1 pois, koska vuotoa ei ole ollut sitten eilisen aamun, joten näillä pikkusilla perinteisillä tuhruilla mennään siihen asti, kunnes se kunnon vuoto alkaa!! olin jo vähän iloinen kun kierto muka oli noinkin lyhyt, mutta nyt se taas venyy sinne normaaliinsa...eli nyt kp33 :-( perse touhua
kotitesti otti minuun vielä eilen 4aikaan yhteyttä netin kautta, ja pahoittelivat kovasti pakkausvirhettä, ja lupasivat lähettää ovistestini pikimmiten:-) mukavaa!!
Otettiin eilen ehtoolla isännän kanssa yhteen... mulla paloi kinnas ja kaadoin kaljan sen paidasta sisään...siis, olin yhden olusen juonut joten huppelissa en ollut, mulla vaan kyrvähti...tyhmää...mut mä olen tulisielu, sille ei voi mitään, ja mitäs ärsytti, kun mut tuntee:-0 Nolottaa edes kertoa, mut täällä voi tällaisetkin asiat kertoa, kai!! *punastelee*
toivottavasti sulla, äitsy sujui ehtoo mukavammin ;-) Kevätvauva, joo, sellainen laitetaan Sinulle tulemaan :-)
tulkaahan jutustelemaan mun kanssa!!
meen taas!!
nonulikp33/34-36 yk5(ennenkuin toisin todistetaan)
Nyt on loistohetki lueskella ja kommentoida kuulumisianne, kun mies kyylää jääkiekkoo, jota en siedä. Olinkin ihan ihmeissäni, kun huomasin että tänne oli tullu suorastaan mahdoton määrä viestejä, onpa upeeta. Sun pitäs Mannarii useammin uhkailla meitä :)
Eilenpä olikin niin hieno ilma, että mua se muistutti jostakin huhtikuun lopusta tai toukokuun alusta. Tänään ainakin täällä etelässä tuli takapakkia rännän muodossa tuntitolkulla. Jotenkin vain on niin ihanaa, että on viikonloppu eikä tarvi mennä töihin et tuommonen räntäsadekaan ei lannista. Mutta nyt teidän kuulumisiin, arvoisat tontut:
Fudgis, hauskaa kuulla sinusta! Vai Italiassa sitä asustellaan, onhan se kieltämättä aika kadehdittavaa moneltakin kantilta. Me ei koskaan olla käytykään... Ehkäpä joskus sitten. Sulla on onneks pahoinvointi pysynyt kaiketi vielä siedettävissä rajoissa ja eiks oo ihanaa, että massu saa uutta muotoa. Sä oot varmaan kertonut tän asian, mutta ootteks te jo monelle kertoneet suuresta uutisesta? Entäs ootko jo asiaan liittyvää shoppinkia suorittanut? Sä taisit tosiaan ymmärtää just etkä melkein, mitä tarkoitin oudoilla pohdiskeluillani elämänmuutoksesta. Palaathan muuten viimeistään gynekäynnin jälkeen kertomaan uusia kuulumisia! Ja voimia graduntekoon!
Calle: Teidän odotus tuntuu jo olevan tosi pitkällä, kohta puolivälissä! Varmasti ihanaa, että liikkeet tuntuu jo ja rakenneultrakin on ihan kohta. Meinaatteko kysäistä sukupuolta, jos mahdollista? Me ollaan (jo näin hyvissä ajoissa) päätetty, että haluttais tietää sukupuoli ennakkoon ja varmaan kerrottais se muille kans. Mä oon tällanen mahdottoman utelias ja kärsimätön luonteeltani, olis varmaan ihan oikein mulle, että sitten syntyisikin toista sukupuolta kuin mitä ennustettiin :) Ootteks te jo ostaneet vauvajuttuja? Mainiota kyllä, että sun pahoinvointikin vihdoin hellitti.
Sophie: Mä oon miettinyt aivan samaa kuin säkin, että järkyttävän tarkkaa touhua tämä on: jos sattuu vääränä päivänä/iltana väsyttään (tai riitaantumaan, heh) tai sairastumaan kuten Nonuli, niin saattaa mennä sen kierron mahikset siinä. Aika hurjaa ja melkoisen laskelmoiva saa olla, jos meinaa onnistua. Tai sitten pitäs vaan jaksaa seksitellä joka päivä halusi tai ei, hui... Mies meillä tästä " onnettoman pienet mahikset" -tosiasiasta järkyttyi varsinkin pahasti. No, nyt kun on meneillään neljäs yrityskierto, niin ei enää ehkä intoilla niin kovasti, on ennemminkin sellanen asenne, että se on " plussaa" jos onnistutaan. Ekassa kierrossa ehkä oli odotukset turhan mahtipontiset.
Äitsy: Mä oon varmaan kans valmis perumaan koko touhun (toisen kerran) siinä vaiheessa, kun synnytysvideota katsellaan! Siinä on sellainen vaihe tässä lapsensaannissa, jota ilman luulisin pärjääväni. Saatan, toivottavasti, olla väärässä, mutta näin etukäteen ajateltuna arvelen, että siitä ei ehkä tule sellainen ikimuistoisen ihana kokemus mun kohdalla. Ei mulla kai mitään erityistä syytä ole tähän tunteeseen, mutta jostain syystä luulen näin. Ajattelen sitä lähinnä välttämättömänä pakkona. Toivottavasti mies sentään säilyy pahoinpitelemättömänä siitäkin, jos sinne asti päästään. Tästä asiasta tärkeämpään eli mäkin toivon sulle kevätvauvaa, jotenkin ajatus keväästä ja vauvasta kuulostaa hyvin yhteensopivalta, eikös?
Mannarii, tuopa olikin hauska huomio: porukalle pikku tontut jouluna! Kannatetaan! Siinäpä ei tarvis enää joululahjojakaan miettiä. Mäkin haluisin toisen häämatkan, kun se ekakin oli niin ihana! Sä oot ihan oikeessa, toukokuu ON ihan kohta. Ja mitäpä se tosiaan haittais, jos olisitkin (kuten toivomme tietenkin) raskaana matkalla. Sehän olis oikeestaan kahta söpömpää ja romanttisempaa. Mekin ollaan buukattu matka heinäkuulle ja jos nyt kävis niin, että tässä kohta raskautuisin, niin sillon olisin ööö kait suunnilleen puolivälissä raskautta ja kai sekin olis ihan ok. Paha olis kai vain, jos olis kamalaa pahoinvointia mutta oli miten oli, matkalle kuitenkin mennään. Saksaan suunnataan eli ei mitenkään kauas ja ei rantalomalle tällä kertaa.
Nonuli: tarkoitin sitä, että oon (kiitti vaan, grrrrr!!) luonnostaan enemmän kuin tarpeeks kostea sekstaillessa. Kuivat kaudet, mitä ne on?!! Muuten mulla ei kyllä ole valkovuotoa ikinä.
Hmm, saattaahan se olla että sulla nyt menee tää kierto jotenkin niihin teroihin totutellessa ja saat sitten sen halutun tuloksen seuraavalla kierroksella. Tai jos sittenkin vielä tästä, mistäpä sitä tietää! Ja mun piti kirjottaa sulle, että kyl ne varmaan lähettää sulle tilaamasi tikut, kun asiasta ilmoitat. Eihän ne siinä mitään menetä, kun saavat takasin ne ylimääräiset ja lähettävät ne mitkä sä tilasit. Pitäisi ainakin olla ihan normaalia palvelua sellaisen ja niinhän siinä onneksi olikin käynyt. Kyllähän niistä tikuista varmaankin on apua, kunhan vain sitten hyödyntää ne saadut ovisplussat (toisin kuin me!!). Mä oon vielä vähän kahden vaiheilla, että käytänkö ne jäljellä olevat vai en. Kohtahan tuo pitää päättää. Tai no, onhan siihen ovikseen vielä melkein kaks viikkoo todennäkösesti.
Taidanpa lähteä ottamaan siideriä nyt, hauskaa iltaa kaikille!! Tänään täytyy varmaan harjotella ukon kans, jee!
Karhunen (kp 7)
ihanaa kohta pääsee istumaan saunanparveen:-) aion maata siellä itteni kuivan kesän oravaks...vähänkö olis hianoo, ku vois laihtua saunassa:-) laihtumisesta puheen ollen, mää taas päätän, et alotan laihduttamisen maanantaina...*lupaan*
Karhunen sää olet ihana, ja mikä mukavinta, olen löytänyt toisen " miss märkäpimpulan" , minäkään en tosiaan tiedä, mitä se kuivakausi tarkoittaa :-)) touhutessa ei ole koskaan tarvittu liukastetta, sitä on tosiaan omasta taka niin kiitettävästi, että riittäis muillekin;-) Pupuilun iloja sinne;-)
Juu, kotitesti lupas mulle ne ovistikut heti pian!! ne ei oikeesti ota palautuksia vastaan, se oli joku juttu, et ne ei voi sitten enää olla varmoja, että tikut on kunnossa...ymmärrän kyllä...Mää tiän kyllä et toi tikuttelu on typerää, kun ei se ovulointi parane niistä tikuista, mut haluun nyt tietää, et ovuloinko mää vaan sitten tosi harvoin, kun mun mielestä mulla ei ole ollut ovista kahteen kiertoon:-/ äh, en tiä, mut aion nyt yhen kierron tikutella, ja sit taas lopettaa!!
nonih nyt meen saunaan mun elämäni miehen ja naisen kanssa!!
nonuli
Ihanan vilkasta vilinää meidän pinossa! Mä nopeesti kirjoitan pikkuisen kun toi teinisirkus pelaa kiltisti paskahousua tossa. Kerrankin kaikki kolme tekee yhdessä jotain ja naureskelevat peräti! Mies on mennyt yövuoroon joten olen " yksin" täällä noiden kanssa..Mulla olis valkkaripullo jääkaapissa ja kohta taidan ottaa pikku lasillisen ja katson ykköseltä uutta brittisarjaa. Mulla on huomenna talkoovuoro jäähallilla mutta vasta 12 jälkeen onneksi. Poika ei ehkä pelaa sillä hän loukkaantui vähäsen tänpäiväisessä pelissä. Uskomattoman likaista peliä on jo ton ikäisillä! Puolet isompi taklasi reunaa vasten..
Vai oli Nonuli kaatanu kaljat miehen päälle! No olet kyllä tosi sähäkkä märkäpimpula! Onneks olette tehneet jo sovun! Mä en ehdi nyt kommentoida teitä kaikkia ahkeria tonttuja muuten menee ohjelma sivu suun!
ON: kirkasta valkovuotoa melko runsaasti. Pupuiltu viimeks keskiviikkona... Hukkaan meni ovis jos oli. Sain jopa riidan aikaiseksi kun yritin painostaa miestä hommiin yövuoron jälkeen. Kun ei jaksa niin ei jaksa jne.. Tuli mieleen jopa et hitto pidä simppas ja unohdetaan koko vauvaprojeksti samppermentti!!
Mut nyt meen telkan eteen. Hei do huomiseen!
mannarii (nii se esittelypino vissiinki ens viikol sitten..ehkä..)
Jokos olette kaikki käyneet uurnilla!! Mein on tarkotus lähteä rattailemaan ja äänestämään, kun neiti ja isäntä herää päikiltään!! Mennään sit samalla mammalaan kaffeelle:-) Isäntä on kyl täysin hullu, se laittoi herätyksen viideks ,kun viasatilta tuli formulat suorana, ja sen oli AIVAN PAKKO NE NÄHDÄ!! ja me mentiin nukkumaankin vasta yhden maissa!! Urheiluhullu se on!
mannarii: toivotaan, että sun ovis ei kuitenkaan ollut vielä...tai jos oli, niin se lohdutuksen sanasena, et jos oli noin aikasin, niin kiertokin on sit tois lyhyt! Hei, määkin olen kerran saanut raivarin, siis useesti mä niitä saan, mut sen tähden, kun isäntä yövuoron jälkeen, ei jaksanu lasten päikkäaikaan ruveta jakamaan siemeniä!! Ja se oli muuten sillon, kun sen ainoon kerran tikutin ja sain ne upeet viivat!! Sillon kans ajattelin, et pirä munas pöljä!! Mut sit olin jo jalat levällään ehtoolla, ennenku lähti töihin;-) Äh kuulostaa tämä mein homma ihan väkinäiseltä:-/ lapsenteonhan pitäs olla hauskaa:-0 mut kyllä tästä oikeasti on hauskuus välillä aika kaukana, ainakin sinä päivänä kun alkaa menkat, ja takki on tyhjä:-( Höh, nyt meni taas masentavaksi!!
Jeps, mut nyt menen nauttimaan yksinäisyydestäni tuohon sohvalle, ihana parin tunnin oma-aika!!
nonuli
Kun sanktiot ovat riittävät niin sitten sitä juristikin säikähtää....Eli ilmoittaudun hengissä olevaksi etten vaan lennä porukasta pihalle :)
Viime aikoina ovat puhaltaneet monet tuulet ja olen käynyt taustailemassa noin kerran viikossa kun olen vaan ehtinyt. Töissä on ollut törkeän kova kiire ja aina kun olen pyhästi päättänyt kirjoittaa niin puhelin soi tai joku ryysää sisään. Nyt on puoli tuntia aikaa pyhittää mihin vaan ja valitsen vihdoinkin teidät, rakkaat kanssasisaret! Meillä alkaa liikuntapäivä ja tässä ei pahemmin saa enää mitään kunnollista aikaiseksi.
Masu on alkanut kasvamaan ja pienokainen on kehittynyt mukavasti. Viikkoja on nyt 16+5. Juuri eilen olin neuvolassa ja äänet kuuluivat taas hyvin. Täti mittasi ekat sf:t vaikka " virallisesti" niitä aloitetaan hänen mukaan seuraamaan vkolla 18. Parin viikon päästä on rakenneultra ja välillä on käynyt mielessä pitäiiskö hassata siihen 3/4d ultraan. Pahoinvoinnit ovat onneksi (toistaiseksi) helpottaneet ja paino on jopa noussut vähän (ehkä kilon verran).
Ekat liikkeet tuntuivat jokin aika sitten. Yhtenä aamuna olin kumarassa ja silloin tunsin ihan selvän pyyhkäisyn toisella puolella. En osannut yhtään odottaa sitä, mutta selvästi oli muuta kuin ilmavaivoja. Sen jälkeen on ollut hiljasta, pientä mahdollista kuplimista on ollut..?
Mutta siinä odotuskuulumiset.
Odotan kevättä kuin riivattu! Sormet syyhyävät takapihalle puutarhatöihin ihan älyttömästi ja järki ei pysy perässä. Vaikka todennäköisesti vielä tulee kylmiä ilmoja niin silti haluaisin jo lähteä perennaostoksille...
Nyt olen vähän tippunut kärryiltä teidän muiden tilanteiden mukaan. Mutta sen verran kyselen että mites Fudgin odotus on lähtenyt käyntiin? Toivottavasti sulla pysyy nuo pahoinvoinnit aamuissa ja selviät sillä. Mulla muuten turposi heti alkuvaiheessa vatsa ihan älyttömästi. Sitten elimistö rauhoittui kestämään ne pahoinvoinnit ja nyt vasta on masu alkanut kasvamaan. Mutta juuri noilla sun viikoilla ahdisti kaikki vaatteet ihan älyttömästi. Tsemppiä sinne maailmalle odotukseen!!
Nonuli oli aloittanut Terot? Kuinka pitkään niitä on tarkoitus syödä vai onko mahhdollista että jää yhteen " tehokkaaseen" kertaan?Toivottavasti tehoavat heti ja pääset plussaamaan! Tsemppiä, kyllä se sieltä irtoaa, laitat isännän niin koviin hommiin että munasolu säikähtää ja lähtee tulemaan ;)
F&B olitte pohtineet elämänmuutosta, itsellä on jotenkin seesteinen vaihe päällä. En ole viime viikkoina oikein miettinyt koko tilannetta. Alkuun sitä pohti, nyt on asia jäänyt taka-alalle, aika ihmeellistä. Kaiketi tähän odotukseen on tottunut jo niin että elää vain tässä hetkessä.
Äitsylle tsemppiä kiireen keskelle, toivottavasti kello ja kalenteri käyvät sinulle nopeammin niin pääset taas mukaan geimeihin!
Kaikille muille vilkutusta, nyt täytyy rientää!