Palkkaus kiinteistöpalvelualan TES:n mukaan, aloituspalkka 10,56-12,94 €/h
Mietteitä?
Töitä tehdään pääsäntöisesti maanantaista perjantaihin, satunnaisesti lauantaisin. Työaika on 06-20 välillä. Työ on kokoaikatyötä 37,5h/vko.
Työssäsi siivoat erilaisia kohteita, uima-allas alueista kaupppoihin, aina teollisuushalleihin saakka. Osaat käyttää erilaisia lattianpesukoneita ja työvälineitä, sekä ymmärrät erilaisten pesuaineiden käyttötarkoituksen. Sinulla on alan koulutus ja/tai vaihtoehtoisesti olet oppinut työn tekemällä.
Kommentit (34)
Ai mitkä lisät? Ei päivävuorossa työskentelevä siivooja saa mitään lisiä ja se iltalisä klo 18 alkaen on jotain 80 senttiä tunnilta. Kokemusvuosilisäkin poistettiin siivoojilta jo aikaa sitten eli kokeneet saa saman peruspalkan kuin uudet.
Ap syytä ay liikkeitä siitä että ne ovat neuvotelleet noin surkean tessin teille.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitkä lisät? Ei päivävuorossa työskentelevä siivooja saa mitään lisiä ja se iltalisä klo 18 alkaen on jotain 80 senttiä tunnilta. Kokemusvuosilisäkin poistettiin siivoojilta jo aikaa sitten eli kokeneet saa saman peruspalkan kuin uudet.
No tuo on juuri se syy miksi kiinteistöpalvelualan soppari on se alan huonoin ja suomalaisia saati ammattilaisia ei näy, ellei ole neuvotteluvaraa. Me ollaan muualla, onnekkaimmat valtiolla.
Tuolla pärjäisi ainakin paremmin kuin työmarkkinatuella.
Kiinteistöalan TES neuvottelut ovat käynnissä parhaillaan.
Usein työpaikkailmoituksissa maininta ettei koulutusta tarvita ja että asenne ratkaisee. Eipä sitä kouluttamattomalle hirveitä makseta.
Henkilökohtaiseen palkkaan voi saada koulutuslisän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse tein vuosia sitten isolla siivousalan yrityksellä töitä, asiakas oli eräs elintarvikealan suuri laitos. Elintarvikehygiapuolen palkka on parempi kuin perinteisellä puolella, oma tuntipalkka taisi olla 12.60 tms. Lisät tuolloin 0.69e ja yölisä alkoi klo 23, taisi olla 1.27e/h. Työaika alkoi 03.30 ja 22.15 välillä, asiakkaan tuotantoaikojen mukaan. Harvoin oli täysiä tunteja tarjolla.
Vaihdoin alaa heti kun kykenin.
Kyllä niitä ihan kivojakin siivousalan työpaikkoja löytyy. Itse siivoan yksityisellä, tällä hetkellä teen lähinnä rappukohteita. Palkka on vähän päälle 12e tunnilta ilman koulutusta, ei mikään hyvä muttei huonoimmastakaan päästä. Mitoitukset vähän vaihtelee ja joissain paikoissa ehtii tehdä työnsä ihan rauhassa ja kunnolla, toiset pitää melkein juoksemalla mennä läpi. Omalla autolla kulkiessa saa bensakorvaukset tietty.
Meillä on ihanat esihenkilöt ja hyvä työilmapiiri muutenkin, toki siivoustyö on usein aika yksinäistä. Saan usein kohteissa positiivista palautetta ja aina vastaantulijat vähintäänkin tervehtivät, monesti jäävät vaihtamaan muutaman sanasenkin.
Kyllä näillekin töille löytyy tekijänsä, että ei ne ehdot niin huonot ole. Jos ei löytyisi, niin haettaisiin ulkomailta tekijät tai nostettaisiin summia.
Ihan sopiva palkka duunarille, kun miettii ettei työssä ole lainkaan stressiä ja työt jää aina työpaikalle samalla kellon lyömällä. En osaa edes kuvitella millainen vapauden tunne tuollaisessa työssä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näillekin töille löytyy tekijänsä, että ei ne ehdot niin huonot ole. Jos ei löytyisi, niin haettaisiin ulkomailta tekijät tai nostettaisiin summia.
Mä olen se sairaalan puolesta liputtaja. Kiva, siisti sisätyö täysillä tunneilla, jos haluaa. Meillä juuri blokattiin tuo halpuutus, kielitaitovaatimus on B2 ja epäilyksenalaiset testataan. Vaati se muutaman vuoden ja muutaman sata (tai tuhatta) riskitilannetta, ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuollut vääriin eväisiin (ei vain siivota), tai soten tuntien asiasta ei huudella.
Nyt ongelma onkin sitten se, että konkareita ei enää tahdo olla ja suomalaiset nuoret tekevät osa-aikaa ja lähtevät kaikki vuorollaan opiskelemaan. Summia nostetaan kokemusvuosi-, vuoro-, henkilökohtaisilla ja muilla pilipalilisillä, mutta vapaaruuvi on se, mitä täällä väännetään. Itse olen kesät poissa, kesätyöläisten astuessa remmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aavistuksen huolestuttavalta, että saman henkilön odotetaan hallitsevan kohteet uima-allasalueista teollisuushalleihin. Tekijöitä tau tuuraajia ei siis ole tarpeeksi, harvoin on. Kiinteistöpalvelualan tes taitaa olla edellewn alan huonoin. Kokopäivätyö tietysti hyvä juttu. Käytössä firman auto ja kilometrit vai jotain selittelyä?
Alalle ei vaadita koulutusta ja lukutaitoinen ihminen selviää kyllä aineitten kanssa. Lattianhoitokoneen käytön oppii kahdessa minuutissa. Siinä syy vähäiseen palkkaan.
Mä olen töissä sotesopimuksella. Meidän lähtöpaikka on 2200 ja tili tehdään lisillä. Mun suosikkini on työvuoron muutoskorvaus, viimeisessä 3 viikon työvuorolistassa pelkästään sillä teki 4,5 vuoroa eli 36 tuntia yli 30 euron tuntipalkalla. Kyllä silläasuntolainan maksoi ja perheen elätti. S
Pääsin sotealalta, en mene takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aavistuksen huolestuttavalta, että saman henkilön odotetaan hallitsevan kohteet uima-allasalueista teollisuushalleihin. Tekijöitä tau tuuraajia ei siis ole tarpeeksi, harvoin on. Kiinteistöpalvelualan tes taitaa olla edellewn alan huonoin. Kokopäivätyö tietysti hyvä juttu. Käytössä firman auto ja kilometrit vai jotain selittelyä?
Alalle ei vaadita koulutusta ja lukutaitoinen ihminen selviää kyllä aineitten kanssa. Lattianhoitokoneen käytön oppii kahdessa minuutissa. Siinä syy vähäiseen palkkaan.
Mä olen töissä sotesopimuksella. Meidän lähtöpaikka on 2200 ja tili tehdään lisillä. Mun suosikkini on työvuoron muutoskorvaus, viimeisessä 3 viikon työvuorolistassa pelkästään sillä teki 4,5 vuoroa eli 36 tuntia yli 30 euron tuntipalkalla. Ky
Pääsin sotealalta, en mene takaisin.
:D Ymmärrän ihan täysin. Ei mustakaan hoitajaksi olisi, tässä työssä ei tarvitse jaksaa pitkiä kontakteja enkä myöskään kohtaa ilkeyksiä tai väkivaltaa. Tuon ruoat enkä vaadi tekemään mitään ikävää.
Tämä.
Yritysten ei edes ole pakko maksaa riittävää palkkaa koska yhteiskunta maksaa sosiaalitukia sitten, sosiaalituet on myös eräänlaista yritystukea.
Minun mielestä joku on pahasti vialla yhteiskunnassa jos työstä maksettava palkka on niin surkea että se tarvitsee sen palkan päälle myös sosiaalitukia, tämän takia kaikkien niiden alojen pitäisi mennä yleislakkoon joissa palkka ei ole riittävä.