Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäkokoinen osakesalkku sinulla on ja paljonko saat osinkotuloja tänä vuonna?

Vierailija
22.03.2025 |

Oma salkku on noin 29 000€ arvoinen, hajautettu noin 15 yritykseen eli tosi pieniä omistuksia. Osinkoja odotettavissa tänä vuonna ehkä 1200€. Ei ihan hetkeen tällä salkulla saavuteta taloudllista riippumattomuutta eikä muutakaan, josta vaurastumisgurut hölöttää! 

Karkeasti arvioimalla salkun pitäisi olla vähintään 20-kertainen eli 500-600 000€ ennenkuin pääomatuloilla voisi kuvitella elävänsä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni osakkeissa, olen vasta viime vuonna innostunut säästämään osakkeisiin. Tulen kohta saamaan nyt ensimmäiset osinkoni, bruttona 56 euroa. :D

N44

Vierailija
42/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu kuin yksi harrasta päiväkauppaa?

Ei kai, kun siinä häviää lähes jokainen.

Minä olen tuo edellisen sivun päiväkauppaa harrastava. Taisin olla nro 20. En todellakaan ole hävinnyt. Välillä tulee takkiin, kuten Trumpin aiheutama helmikuu, mutta välillä teen käsittämättömiä voittoja. Se, mitä tämä vaatii, on aktiivisuus. Jos ehtisi, olisi kokopäivätyötä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä muilla?

Sellainen Fjällrävenin Kånkenin kokoinen. Helvetisti tulossa osinkoja jahka salkkusi sosialisoidaan. M51

Vierailija
44/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkun arvo nyt 1 620 000 e. Osinkoja tulee

n.65 000 e netto. Elän niillä. Jäin töistä pois kun salkku ylitti miljoonan. Sitä piti kerätä 25 vuotta.

Vierailija
45/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin pieni että sitä ei näe.

Vierailija
46/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin  5000 euroa, toisesta 229 euroa, toisesta en tiedä vielä.

Vierailija
47/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n.65 000 e netto. Elän niillä. Jäin töistä pois kun salkku ylitti miljoonan. Sitä piti kerätä 25 vuotta.

Anteeksi, mulla ei ole sijoituksia lainkaan, mutta perheessä ja läheisillä niitä on. He ovat aina puhuneet, että pitäisi olla lähes 3 miljoonaa sijoitettuna, että saisi semmoisen mukavan turvatun tulevaisuuden.

Ja muistaakseni puhuttiin semmoisesta 7000-8000/kk tuotosta

Onko sulla siis vaan niin paremmat sijoitukset kun meidän perheessä?

Vierailija
48/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

143t osakkeissa. Noin 9t tulee osinkoja nettona, bruttona en ole laskenut, oletettavasti vähän enemmän.

Vierailija
49/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mulla ei ole sijoituksia lainkaan, mutta perheessä ja läheisillä niitä on. He ovat aina puhuneet, että pitäisi olla lähes 3 miljoonaa sijoitettuna, että saisi semmoisen mukavan turvatun tulevaisuuden.

Ja muistaakseni puhuttiin semmoisesta 7000-8000/kk tuotosta

Olen pyrkinyt sijoittamaan viime vuosina nimenomaan hyviin osingonmaksajiin. Nordeassa on eniten rahaa kiinni eikä mukana ole yhtään sellaista yhtiötä, joka ei maksa ollenkaan osinkoa.

Vierailija
50/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mulla ei ole sijoituksia lainkaan, mutta perheessä ja läheisillä niitä on. He ovat aina puhuneet, että pitäisi olla lähes 3 miljoonaa sijoitettuna, että saisi semmoisen mukavan turvatun tulevausuuden

Olen eri, mutta tuohan riippuu paljon siitä, mitä pitää riittävänä tulotasona. Sinkulle 65 000 euroa netto vuodessa (eli noin 5400 €/kk) tuottaa oikein mukavan elintason, mutta lapsiperheelle tuo ei ole vielä mitenkään erityisen hyvin.

Kirjoittajan kuvaus vaatii keskimäärin neljän prosentin netto-osinkotuottoa, siis noin 5,3 % osinkotuottoa, kun puhutaan brutosta. Helsinginkin pörssistä löytyy paljon yhtiöitä, joiden osingot ylittävät tämän.

Vierailija
51/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuosta miljoonasta oli alunperin omaa pääomaasi ja paljonko sijoitusten tuottoa? Tuliko jokin erityinen onnenkantamoinen, jossa sijoituksen arvo kymmen- tai monikymmenkertaistui?

Vierailija
52/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeiden osuus salkusta 54000 euroa. Osinkoja tulossa 1500 e (brutto).

En ole osinkosijoittaja. Salkussa mm BRK, joka ei jaa lainkaan osinkoja.

Mikä on BRK?

Berkshire Hathaway. Warren Buffetin sijoitusyhtiö. 

Vierailija
53/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milli. Vain n. 25 000€ tulee.

Vierailija
54/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mulla ei ole sijoituksia lainkaan, mutta perheessä ja läheisillä niitä on. He ovat aina puhuneet, että pitäisi olla lähes 3 miljoonaa sijoitettuna, että saisi semmoisen mukavan turvatun tulevausuuden

Olen eri, mutta tuohan riippuu paljon siitä, mitä pitää riittävänä tulotasona. Sinkulle 65 000 euroa netto vuodessa (eli noin 5400 €/kk) tuottaa oikein mukavan elintason, mutta lapsiperheelle tuo ei ole vielä mitenkään erityisen hyvin.

Kirjoittajan kuvaus vaatii keskimäärin neljän prosentin netto-osinkotuottoa, siis noin 5,3 % osinkotuottoa, kun puhu

Kiitos kun vastasit. Minun humanistiaivot lyö tyhjää näille termeille.

Täytyy selvästi perehtyä paljon enemmän näihin ja sijottamiseen.

Tai sitten vaan jatkan köyhänä akateemisena

Vierailija
55/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuosta miljoonasta oli alunperin omaa pääomaasi ja paljonko sijoitusten tuottoa? Tuliko jokin erityinen onnenkantamoinen, jossa sijoituksen arvo kymmen- tai monikymmenkertaistui?

No mikä nyt on onnea kellekin. Onko se onnenkantamoinen jos sijoittaa yhtiöön tutkittuaan sen taustat huolella, vai onko se taitoa?

Vierailija
56/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeita ei löydy salkusta yhtään eikä osinkoja tule senttiäkään. Indeksirahastoissa on noin 300 tonnia 

Vierailija
57/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeita ei löydy salkusta yhtään eikä osinkoja tule senttiäkään. Indeksirahastoissa on noin 300 tonnia 

Ei huono valinta. 

Vierailija
58/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu kuin yksi harrasta päiväkauppaa?

Ei kai, kun siinä häviää lähes jokainen.

Vaatisi paljon aikaa ja perehtymistä.

Vierailija
59/61 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi salkkua, toinen +6000 € ja toinen 11500 €. Osinkoja tulossa nettona 600 €. Fortum ja Nordea " parhaimpia" maksajia mulla.

Vierailija
60/61 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milli. Vain n. 25 000€ tulee.

Eikö tää nyt ole jo suht huono tilanne/ huonot osakkeet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi