Nelikymppisen miehen vähentyneet halut
Onko mielestänne normaalia, että 45-50 - vuotias mies ei ole niin "kiihkeä" kuin aiemmin?
Meillä ollut aina aktiivinen seksielämä, pari kolme kertaa viikossa touhutaan ja vehkeet on kunnossa. Mutta jokin on muuttunut, mies ei ole niin vahvasti aloitteellinen hommaan kuin ennen. Mä itse yleensä haluan sen muutaman kerran viikossa ja haluja on vaikka muille jakaa.
Olen kyllä yrittänyt pysyä viehättävänä (olen normaalipainoinen ja nuorekas, hygienia kunnossa ym.) kaikki nämä vuodet ja mies kiven kovaa väittää, että kyse ei ole minusta vaan hän tuntee olonsa väsyneeksi, että se kimmoke ryhtyä hommiin ei tule samalla tavalla kuin ennen.
Mitään kolmansia osapuolia, po*noriippuvuutta tms. ei ole kun mies nimenomaan suree, että on mulle pian pettymys kun ei hormoonit hyrrää kuin nuorella miehellä. Haluaa mut kuitenkin aina pitää tyytyväisenä.
Asiallista ja järkevää keskustelua arasta aiheesta kiitos, mielellään muilta keski-ikäisiltä. Kiitos.
Kommentit (35)
Jos miehesi olisi viriili kuin nuorena niin olisit täällä ulvomassa kun mies ei muuta halua kun nussia. Ei voi voittaa, ei.
Tervetuloa todellisuuteen. Miesten libido on 40 vuotiaana kuin vanhuksella. Minun exältä loppui halut 31 vuotiaana. Ei saanut värkkiä seisomaan millään tavalla.
Hyvin tyypillistä. Meillä on enemmän toisin päin eli vaimoltani on ollut halut tosi alhaalla kun 40v tuli mittariin. Esivaihtarioireita on runsaasti. On ne halut itsellä myös pienentyneet, mutta silti useamman kerran viikossa tekis mieli. Samalla meidän yhteinen elämä on alkanut mennä alamäkeä. On se ihan totta kun sanotaan, että S on suhteen liima.
Ei kai se haitaksi olisi varmuuden variksi mittauttaa testot. Voi aiheuttaa muutakin alakuloa tms. jos alakanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Andropaussi.
Ei ole olemassa tuollaista.
Niin, mä en tullut tänne kuuntelemaan loukkauksia itsestäni vaan lähinnä vertaistukea muilta joilla alkaa pikkuhiljaa ikä vaikuttaa parisuhteessa.
Ja kuten sanottu, meillä edelleen on seksiä joka viikko ja se on oikein kivaa, mutta mies itse on sanonut olevansa aamulla/päivällä virtaa täynnä siihen hommaan, mutta illemmalla ei meinaa enää jaksaa.
Sanoi että valoisaan aikaan ylipäätään halut korkealla, olimme etelässä joulun jälkeen ja siellä oltiin kuin kanit koko viikko. ap
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa todellisuuteen. Miesten libido on 40 vuotiaana kuin vanhuksella. Minun exältä loppui halut 31 vuotiaana. Ei saanut värkkiä seisomaan millään tavalla.
Höpöhöpö. Itse 45 ja kaikki pelaa mainiosti haluja myöten. Jopa paremmin kuin nuorena. Älä sekoita exääsi kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se haitaksi olisi varmuuden variksi mittauttaa testot. Voi aiheuttaa muutakin alakuloa tms. jos alakanttiin.
Tätä mietittiin myös, hirveän vaikea saada häntä lääkäriin. Mutta vitamiinit tsekattu jo kuntoon. ap
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt on ihan sairasta.
No tuskin on testotasossa vikaa, jos pari-kolme kertaa viikossa seksiä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mä en tullut tänne kuuntelemaan loukkauksia itsestäni vaan lähinnä vertaistukea muilta joilla alkaa pikkuhiljaa ikä vaikuttaa parisuhteessa.
Ja kuten sanottu, meillä edelleen on seksiä joka viikko ja se on oikein kivaa, mutta mies itse on sanonut olevansa aamulla/päivällä virtaa täynnä siihen hommaan, mutta illemmalla ei meinaa enää jaksaa.
Sanoi että valoisaan aikaan ylipäätään halut korkealla, olimme etelässä joulun jälkeen ja siellä oltiin kuin kanit koko viikko. ap
Ehkä ihan perus verikokeet ja vitamiinitasot voisi tsekata. Huolehtia riittävästä levosta ja liikkumisesta. On normaalia, että on hiljaisempia jaksoja, etenkin jos on väsynyt. Testotasoista jotkut tykkäävät meuhkata ja vetää sen kortin kaikkeen mukaan koska se on muodissa, mutta totuus on että harvalla tuoss iässä on merkittävää vajausta.
Halut heräävät kyllä, kun annat miehen hommata itselleen nuoremman rakastajattaren.
On täysin normaalia ettei mummoikäinen nainen kiihota miestä eikä aktivoi hormonitoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikähän se suurin "vaiettu" salaisuus ole se, että miehillä ei enää nouse ja halut loppuu viimeistään 45+. Miksikähän naiset eroaa juuri tämän ikäisistä miehestä solkenaan.... Miksiköhän? Ei minuakaan kiinnostanut ajatus täysin tunnekylmästä suhteesta jo tuon ikäisenä. Mies alkoi hermostumaan kaikesta pienestäkin hellyyden osoituksestani n.40 vuotiaana. Luuli siis, että kinuan se k si ä, kun annoin pusun. Sitä itseään ei ollut viimeiseen 6 vuoteen. Viimeinen pisara oli kun hapuilin hänen kättä kerran. Mies huusi ja raivosi niin, että olin varma että lyö. Tuollaisen kanssa sitten pitäisi muka haluta elää?
Aivan täyttä paskapuhetta. Fyysisesti terveellä miehellä ottaa eteen vielä eläkeiässäkin. Ehkäpä suhteenne vain oli huono. Kuka nyt silloin haluaisi seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Eikähän se suurin "vaiettu" salaisuus ole se, että miehillä ei enää nouse ja halut loppuu viimeistään 45+. Miksikähän naiset eroaa juuri tämän ikäisistä miehestä solkenaan.... Miksiköhän? Ei minuakaan kiinnostanut ajatus täysin tunnekylmästä suhteesta jo tuon ikäisenä. Mies alkoi hermostumaan kaikesta pienestäkin hellyyden osoituksestani n.40 vuotiaana. Luuli siis, että kinuan se k si ä, kun annoin pusun. Sitä itseään ei ollut viimeiseen 6 vuoteen. Viimeinen pisara oli kun hapuilin hänen kättä kerran. Mies huusi ja raivosi niin, että olin varma että lyö. Tuollaisen kanssa sitten pitäisi muka haluta elää?
Mene oksentamaan miesvihaasi vaikka jollekin terapeutille näiden provojen sijaan.
Aloittajana toivoin asiallista keskustelua, johon ei ilmeisesti kaikki kykene.
Olen tässä odotellut että ne halut vähenisi.