Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pörssisähkö huomenna ilmaista. Kuka höppänä ottaa kiinteähintaisen määräaikaisen?

Vierailija
21.03.2025 |

Huomenna Teslan tankki pistätään ilmaiseksi täyteen sunnuntaiajelua varten 😊

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölämmittäjä ottaa kiinteähintaisen, kun ei katsos voi aikakoneella viedä sitä halpaa sähköä ensi joulukuulle.

Täällä sähkölämmitys ja pörssisähkö. En kyllä vaihtaisi kalliimpaan kun viimevuosikin oli 5.5snt/kWh.

Tänä talvena ei ole ollut kovia pakkasia. Ensi talvi voi olla erilainen. Itse taas en viitsi käyttää energiaa sähköhintojen kyttäämiseen.

26kk keskiarvo 4.8snt, ei ole tarvinnut kyttäillä.

Vierailija
42/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölämmittäjä ottaa kiinteähintaisen, kun ei katsos voi aikakoneella viedä sitä halpaa sähköä ensi joulukuulle.

Täällä sähkölämmitys ja pörssisähkö. En kyllä vaihtaisi kalliimpaan kun viimevuosikin oli 5.5snt/kWh.

Tänä talvena ei ole ollut kovia pakkasia. Ensi talvi voi olla erilainen. Itse taas en viitsi käyttää energiaa sähköhintojen kyttäämiseen.

Olen pörssisähköasiakas, en ole koskaan erityisemmin kytännyt sähkön hintoja enkä ajoittanut sähkönkulutusta tiettyihin kellonaikoihin, mutta sähkölaskuni ovat silti pienemmät, kuin mitä ne olivat aikaisemmin määräaikaisella sähkösopimuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kun asuu niin eniten menee saunaan sähköä. Lasku pysyy pienenä kun saunoo vain kun sähkö on alle 1c/kwh. Silloinkin saunapäiviä on riittänyt ihan tarpeeksi.

Vierailija
44/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, miten keskiarvo lasketaan?

Vierailija
45/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ämpärikansaa kyllä... :D Sähkösopimus saa tuntemaan itsensä varsinaiseksi talousguruksi. Usein vielä käy niin, että Kun halvalla sain niin pakko käyttää... :D

Mä säästin noin 40e päsrissosähköllä vrs. Halvimmat määräaikaiset esim tammikuussa.

Ok onhan se rahaa, mutta sisältäö riskin että oisin voinut hävitä satasiakin. 

Ihan selvää mulle, ettei kaikki hakua ottaa tollasta riskiä parin kympin säästön takia. Mä otan koska oon köyhä ja yritän säästää. Joten kannan siitä riskin.

Sisältää riskin!? Pörssistä voi ainakin meidän sähköntoijittajalla vaihtaa vuorokaudessa määräaikaiseen.

Meillä säästyi 85€ tammikuussa ja 26kk aikana säästynyt 1800€. Riskittömästi.

Vierailija
46/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laskenut sitä itse vaan katsoin apista se kertoo paljonko on ollut kulutus ja mitä maksettu.

Lisäksi se osaa laskea keskiarvon.

Vierailija
47/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista. 😅👏 Itselläni ei ole tarvetta pörssisähkön kanssa kikkailla ja aamuyöllä saunoa.  

Vierailija
48/138 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oltu pörssiin tyytyväisiä. Viimevuosi 5,2c/kWh ja nyt alkuvuosi 4,3c/kWh.

Vierailija
49/138 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laskenut sitä itse vaan katsoin apista se kertoo paljonko on ollut kulutus ja mitä maksettu.

Lisäksi s

Tarkoitin tietysti, kysymykselläni sitä että pelkkä keskiarvo ei kerro sitä, että talvikuukaudet, jolloin on pakko lämmittää sähköllä, ovat usein kalliimpia.

Vierailija
50/138 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laskenut sitä itse vaan katsoin apista se kertoo paljonko on o

Tietenkin vuoden keskiarvo typerys. Siinä on kaikki kk ja kulutukset.

Vierailija
51/138 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla AP henkivakuutuskin.

Ja se on ihan se ja sama mitä se sähkö maksaa silloin kun sitä ei niin kauheesti tarvitse.

Sillä on merkitystä mitä se silloin maksaa kun sitä eniten käytän ja tarvitsen.

Vierailija
52/138 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla AP henkivakuutuskin.

Ja se on ihan se ja sama mitä se sähkö maksaa silloin kun sitä ei niin kauheesti tarvitse.

Sillä on merkitystä mitä se silloin maksaa kun sitä eniten käytän ja tarvitsen.

Väärin, ainoastaan sillä on väliä mitä se maksaa vuoden keskiarvolla tai pidemmällä keskiarvolla, ei yksittäiset kuukaudet.

Vierailija
53/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei paljoa sähköä kuluta, eikä jaksaa seurata sähkön hintoja ollenkaan.

Vierailija
54/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mulle ihan sama mikä sopimus kelläkin on. Ihmettelen vaan tätä vuosia kestävää jankkaamista sähkösopimusten ympärillä. Ketjun otsikko vaan vaihtuu, mutta samat naamat jaksaa jatkaa vaan jankkaamistaan 

Eiköhän se nyt ole tullut jo kaikille selväksi, miksi kukin tekee omat valintansa 

Vierailija
55/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, minulla kun ei ole aavistustakaan sähkön hinnoista, saati sähkölaskun suuruudesta.

Helen toimittaa laskun pankkiin, ja maksupalvelu maksaa pois.

Mikä vois olla helpompaa? 

Ja jää aikaa ja energiaa provoilla vauvapalstalla kun ei tarvi nillittää pikku-asioista.

M58

Vierailija
56/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa sähkösopimustyyppiä täällä kesämökin omistajat suosivat, jos talvella pidetään peruslämmöt mökissä? Paljonko vuodessa sähkölaskut?

Vierailija
57/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaa sähkösopimustyyppiä täällä kesämökin omistajat suosivat, jos talvella pidetään peruslämmöt mökissä? Paljonko vuodessa sähkölaskut?

Asiallinen kysymys, mutta ei nämä tyypit osaa vastata kuin kettuilemalla. 

Vierailija
58/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti tuo siirtohinta, mihin ei pysty itse vaikuttamaan tuppaa aina unohtumaan laskuista...

Vierailija
59/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti tuo siirtohinta, mihin ei pysty itse vaikuttamaan tuppaa aina unohtumaan laskuista...

Siirtohintaa on turha huomioida, kun se on sama sopimustyypistä riippumatta. Sen voi kilpailuttaa ainostaan muuttamalla toisen siirtoverkon alueelle.

Vierailija
60/138 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, silloin voi uskotella itselleen, että sähköromun akku latautui ilmaiseksi