Talousguru-voittajan Patrick Itäniemen Wolt-laskut maksamatta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011113831.html
Käytännön syistä Wolt-laskut maksaa Klarnan kautta. Asia selvä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti jäänyt sähköpostit lukematta 😂 Voi noita kokkareiden "talousnerojen" selityksiä.
Taloustaituripuolueen kasvatti.
Sieltähän tulee monta muistutusta ennen kuin käräjille mennään.
sellast sattuu... on minullekin joku terveydenhuollon maksu jäänyt maksamatta: en saanut koskaan laskua kotiin ja sitten tuli suoraan kirje ulosotolta. Ei siinä mitään, soitin ensin tk:hon, että mikä tämä lasku on, sain vastauksen ja minulta kysyttiin, että oliko lasku aiheellinen. Oli se, mutta laskua ei vaan ollut minulle tullut koskaan. Ei siinä mitään. Maksoin laskun välittömästi. Tuollaista nyt vaan voi nykypäivänä sattua kaikille. Heille, joilla ei ole varaa maksaa kuin heille, joilla on varaa maksaa. Minulle tosin oli yllätys, että terveydenhuollon laskut menee heti ulosottoon.
Täällä on jo pitkä keskustelu tästä talousspurgusta, viisi viimeistä sivua tätä samaa, mukana myös tulevien kuntavaalien outo rahoituskuvio ja siihen liittyvä yhdistys
https://www.vauva.fi/keskustelu/5663801/19-vuotias-patrik-kirjoitti-kol…
Aivan. Ei velkomuskannetta nosteta kovin nopeasti. Ensin karhutaan. Elin opiskelijana ja myöhemmin muutaman vuoden opintolainan takaisinmaksajana varsin niukoilla tuloilla. Ikinä ei mennyt perintään yhtään laskua.
Näin on varmasti meistä suurimman osan kohdalla tilanne. Kokkareilla on toi taloustaito ilmeisesti asia, jota eivät itse hallitse, mutta kovia ovat tarinoimaan muille.
On mullakin useampi sp-osoite, mutta esimerkiksi e-laskut eivät missään seikkaile. Joko Omaposti tai pankkiin suoraan. Paperilaskuja en ole nähnyt vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä Klarna siellä ongelma.
Missä kokoomus, siellä ongelma.
Tässä meillä sukupolvensa tyypillinen uusavuton talousnero joka kertoo muille miten pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
"Hänen mukaansa kysymys ei ole maksukyvyttömyydestä, vaan huolimattomuudesta. Itäniemi kertoo, että hänellä on käytännössä neljä asuntoa ja useita sähköpostiosoitteita, joihin laskut ovat hukkuneet ja jääneet maksamatta."
Riittäisköhän nuorelle miehelle vähempikin määrä asuntoja kun perheet joutuu pakkautumaan aina vaan pienempiin, kun tuottaa vaan vaikeuksia itselleenkin.
Helppo olisi olla talousguru kun olisi tuon ikäisenä ollut jo niin "ahkera" että on varaa maksaa joko vuokraa tai vastiketta tai sitten olla suhteilla ilmaiseksi vähän siellä sun täällä.
Patrick taitaa puhua puppua. Eiköhän nuo neljä asuntoa ole pankin omaisuutta ja guru yrittää nyt pyristellä takaisinmaksujen kanssa.
"Talousosaaja"
Nollatulot, mutta neljä asuntoa, eli siis isi maksaa kaiken, mutta omat woltti-laskut hukkuu vahingossa jonnekin, jää maksamatta, menee ulosottoon ja käräjille. Tällaista neroa siis pitäisi kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Talousguru ei tajua että laskut pitää maksaa...
Vanha viisaus: "Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon."
Mua kertakaikkiaan ottaa aivoon tämmöset gurut, jotka ei ymmärrä ihan perusasioita. Jos jotain ostat, niin silloin sen myös maksat. Ihme selittelyä.
Itse olin töissä Op:ssa 15 vuotta ja hyvin kyllä korostettiin, että jos tulee maksuhäiriömerkintää, niin se on irtisanomisen paikka. Käsittääkseni tämä herra ei siellä enää ole töissä, mutta toivon mukaan ei mikään muukaan pankki rekrytoi tuollaista huithapelia. On se kumma, ettei pysty omia talousasioita hoitamaan, ja etenkin, jos tituleeraa itseään talousguruksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hänen mukaansa kysymys ei ole maksukyvyttömyydestä, vaan huolimattomuudesta. Itäniemi kertoo, että hänellä on käytännössä neljä asuntoa ja useita sähköpostiosoitteita, joihin laskut ovat hukkuneet ja jääneet maksamatta."
Riittäisköhän nuorelle miehelle vähempikin määrä asuntoja kun perheet joutuu pakkautumaan aina vaan pienempiin, kun tuottaa vaan vaikeuksia itselleenkin.
Helppo olisi olla talousguru kun olisi tuon ikäisenä ollut jo niin "ahkera" että on varaa maksaa joko vuokraa tai vastiketta tai sitten olla suhteilla ilmaiseksi vähän siellä sun täällä.Patrick taitaa puhua puppua. Eiköhän nuo neljä asuntoa ole pankin omaisuutta ja guru yrittää nyt pyristellä takaisinmaksujen kanssa.
Taitaa olla mummon, iskän, äidin jne asuntoja, jossa pullamössö oleilee.
Vierailija kirjoitti:
Hän on 19 v, eli lapsi vielä. Minullakin on 19 v poika, eikä sen ikäinen ole vielä ihan aikuinen. Silloin vasta opetellaan itsenäistä aikuiselämää.
Jo 18-vuotias on aikuinen ja saa tupakoida, äänestää, mennä naimisiin ja adoptoida lapsen.
Pate ei näytä päivääkään alle 40-vuotiaalta. Onko hän feikannut ikänsä vai mitä mössöjä sieltä woltista tilaa?
Miten nollatuloinen 19-vuotias voi olla joku talousguru? Miten voi olla neljä asuntoa, jos tulot ovat nolla, ainakaan ei millään tavalla itse ansaittua tämäkään? Itse ajattelin tästä sohvan pohjalta ruveta urheiluguruksi, en kyllä nosta persettäni mutta kerron muille, miten pitää toimia.
Miten tällä superahkeralla talouden ihmelapsella ei kuitenkaan ole omia tuloja ollenkaan? Voisiko olla että se työnteko ei sittenkään maistu, kun isi kuitenkin maksaa kaiken? "Köyhille" silti kiva luennoida laiskuudesta ja saamattomuudesta
Vierailija kirjoitti:
Talous hallussa!
Ja btw, olla noin lihava vasta 19-vuotiaana ei hirveästi vala uskoa kaverin kompetenssiin.
Patrick ollut koulukiusattu koko ikänsä ja täällä palstalla vassari jatkaa kiusaamista!
Jos saa omat wolt-laskunsa ulosottoon asti niin väkisin herää kysymys, että onko se "talousguru"titteli sittenkään voitettu vai ihan vaan ostettu?
Laskujen maksu on köyhille. Tällaiset röyhkimystyypit pärjää suhteilla, vaikka ulosotossa olisi mitä.