Oletko varastanut työpaikalta?
Vahingossa tai tietoisesti? Itselläni on jäänyt taskuun mustekyniä, muistilappuja, peitenauha yms. pieniä toimistotarvikkeita. Pitääköhän minun palauttaa nämä?
Kommentit (68)
Ei kyllä ole tullut mieleenikään. Ellei sitten varastamiseksi lasketa sitä, että otan rullasta talouspaperia nenäni niistämiseen? En ole ikinä kysynyt, saako siitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole varastanut tavaraa. Joissain aiemmissa työpaikoissa varastin työpaikan aikaa tekemällä omia asioita työajalla ja venyttämällä kahvitaukoa.
Yleensä jokaisella työpaikalla voi olla muutama hiljaisempi viikko vuoden aikana ja jos työtä on silloin vähemmän, voi mielestäni hyvinkin hoitaa pikaisesti jonkin oman asian tai nauttia kerrankin pidemmästä kahvitauosta. Koko muu vuosi juostaankin sitten pää kolmantena jalkana ja aina kahvitaukoja ei ehdi edes pitää.
Työkaluja (kyniä, tusseja, puukkoja...) jää työhousujen perstaskuun mutta seuraavana päivänä takaisin koska tarvin niitä. Työpaikka tarjoaa kahvit, teet, niihin maidot ja satunnaisesti muutakin, henkilökunta-alennukset, kilpailukykyisen palkan, joululahjat, kesälahjat jne, niin en kyllä näe tarvetta pölliä mitään.
Olen varastanut työpaikaltani varmasti tuhansien eurojen arvosta kaikenlaista. En kerro millaista työtä teen, mutta helppoa on ollut. Kukaan ei ole kärsinyt noista pöllimisistäni, eikä sitä voi huomata. Omatuntoni ei soimaa, koska en ikinä voisi varastaa mitään yksityishenkilöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Varastin wc paperia yhden paketti autollisen verran. Joku 600 rullaa sitä tais olla ja vieläkin on puolet jäljellä.
Oliko ihan kunnon paperia vai sitä ohutta ja karheaa laitospaperia?
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kerran kahvihuoneessa seinän vierustalla pussillisen lihasäilykkeitä ja ahneuksissani sujautin reppuun. Lounaalla päällikkö ihmetteli, minne hänen kissalleen aamulla ostamansa märkäruokasäilykkeet ovat hävinneet. Olisi pitänyt katsoa tarkemmin, että kyseessä olikin kissanruokaa. Meillä ei ollut edes kissaa silloin (nykyään on)
Ootpa törkeä, mulle ei tulisi mieleennkään tehdä tuollaista.
Laitosmiehenä käskettiin 10 v sitten vaihtaa kohteen pienoisloistelamput led lamppuihin. Minähän kävin hakemassa ledit ja vein edelliset kotiin.
Ainostaan aikaa esim. vauvailuun.