Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko varastanut työpaikalta?

Vierailija
21.03.2025 |

Vahingossa tai tietoisesti? Itselläni on jäänyt taskuun mustekyniä, muistilappuja, peitenauha yms. pieniä toimistotarvikkeita. Pitääköhän minun palauttaa nämä? 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuosieni aikana varmasti satojen eurojen arvosta käyttötavaraa.  Kukaan ei ole huomannut, en taatusti ole ainoa voro. 

Vierailija
22/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari läppäriä, kahvia, kalliin työtuolin ja muuta pienempää tarviketta.

Työkaveri otti työmaalta firman kuorma-auton avaimet ihan vahingossa ja lähti huomaamattaan kotiinsa sillä firman autolla. Ei se tajunnut, että nyt tuli kotiin firman autolla, kun normaalisti kulkee 11 km työmatkan linja-autolla. No, sitten se maalasi kuorma-auton eri väriseksi, koska maalarina halusi tehdä myös omia projekteja kotona. Sitten hän halusi "askarrella", joten väärensi auton tiedot, vaihtoi kilvet, rekisteröi nimiinsä ja myi pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyniä kertynyt laukkuu paljon, mutta palautin niitä tasaisin väliajoin. Se ei ollut varastamista, koska kyniä jaettiin asiakkaille ja meillä niitä käytettiin paperihommiin.

Nykyisessä työssä olen printannut pari omaa juttua, mutta olen leimannut itseni pois töistä hyvissä ajoin, että periaatteessa työnantaja saa enemmän kuin menettää. Kai meillä saa printata omia vähäisiä tulosteita.

Vierailija
24/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kodinkoneliikkeessä töissä ja näin varastosaldot ja varaston reaalitilanteen

Aina kun näytti sopivasti väärin, eli ylimääräisiä niin tein tasauksen.

Eihän se ollut firmalta,pois, kun niillä ei niitä laitteita listoilla ole.

Vierailija
25/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa töissä. Siellä oli ainakin aiemmin niin huonosti kiinnitettyjä telkkareita odotustiloissa ja lastenosastoilla myös playstationeja että niitä muutamat kaverien kanssa vietiin

Vierailija
26/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana vessapaperia, en kyllä ees ymmärrä että miksi, palkka riitti ihan hyvin yhdelle kuitenkin, lopetin aika pian ku aattelin et tosta vois jäädä kiinni.

Vierailija
27/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Dynamiitin paloja. Sytyttimiä vielä.

Vierailija
28/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täälläkin jotka varastaa pitää sitä jotenkin oikeutettuna ,että työnantaja muka niille velkaa koska on kuspää tms ja pitävät vielä varkauttaan hyvänä asiana, vaikka kyseessä on selvästi petos ja ihan rehellisesti varkaus, mun entinen kaveri toimi koulun keittåjänä ja varasti mm vuokia, lautasia, kuiva aineita, ei paljoa mutta vähän kerrallaan ja niin ettei heti huomannut, eräänä päivänä työnantaja oli ihmetellyt että missä se meidän parempi vuoka on ja miksi kuiva aineita on noin vähän että vastahan viime viikolla tilattiin? Tyhmä kaveri ei ymmärtänyt että esimies piti kirjaa kaikesta mahdollisesta ja että vaikka harvoin tuli sinne keittiön puolelle teki välillä laskelmia ja tarkastuksia, tyhmä kaveri ei edes ajatellut et jäis kiinni :D kehuskeli kerrankin kuinka sai näkkileipää ja nyt on kaapit täynnä näkkäriä, jäi jossain vaiheessa kiinni ja potkuthan siitä tuli ( olen kertonut tämän saman täällä että pääsi kuin koira veräjästä usein mut nyt tässä helmikuun aikana ilmeisesti oli saanut kenkää kuulin tämän toisen kaverini kautta) 

Vierailija
29/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Makita merkkisiä akkutyökaluja. Muutaman laserin ja pari Timanttihiomakonetta.

Myyn ne sitten tuolla etelämpänä kotipuolessa.

Vierailija
30/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan tunnusti kesällä vieneensä työpaikalta 10 säkillistä kylmää ilmaa ja täällä moitittiin että kai se pomo huomaa heti että on kadonnut 10 säkillistä kylmää ilmaa!

Vierailija
31/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyniä ja paperia olen joskus lainannut. 

"lainannut"? Tuskinpa olet palauttanut?

Vierailija
32/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kerran meinasi pitkäkyntisen vietti iskeä.

Työhuoneestani oli kassakaappi, johon vain minulla ja esimiehelläni oli avaimet ja oikeus koskea sisältöön. Siellä oli käteistä rahaa kymmenientuhansien markkojen edestä. Perheellämme oli tuolloin taloudellisesti tiukkaa ja meinasin kähveltää sieltä muutaman setelin. En lopulta uskaltanut koska tiesin, että setelien häviäminen tullaan ajan mittaan huomaamaan.

Vierailija
33/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista? Mitä siellä olisi varastettavaa?! En tosiaankaan.

Vierailija
34/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Miksi pitäisi tehdä jotain niin tyhmää kuin että varastelee työpaikalta? 

Mut jos sulla on unohtunut kyniä ja muuta pikkusälää taskuihin, niin ei sitä voi varastamiseksi sanoa, koska se on unohtunut etkä ole tietoisesti päättänyt viedä sitä työpaikalta kotiisi. Mutta sitten se menee varastamiseksi, jos huomaat tavaroita unohtuneen taskuihin ja sitten päätät pitää sen vaikka sen varjolla, kun siitä olisi ylimääräistä vaivaa palauttaa työpaikalle. Mitä vaivaa? Koituiko siitä jotain ylimääräistä vaivaa, kun se kulki taskuun unohtuneena töistä kotiin? Ei. Palautat vaan kaiken taskuihin unohtuneen työpaikallesi. On se sitten miten pientä ja vähäpätöistä olevinaan, mutta kun varastelussa tulee olla nollatoleranssi.

Mä en pölli edes taskuun jääneitä firman mustekyniä. Vien ne takaisin, kun ovat niin huonolaatuisia. Ja olen jopa ihan aidosti pohtinut vieväni omia mustekyniäni töihin, ihan vaan saadakseni kirjoittaa paremmalla kynällä töissä, mutta eihän siinä ole mitään järkeä, kun häviäisivät siellä heti.

Vierailija
35/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarralappuja, tusseja olen ihan tietoisesti vienyt, vaikka siis kotioloissa myös töihin liittyviä mindmappeja niillä tehnyt. Mut enimmäkseen käyttänyt omien harrastusten tiimoilta. Kokonaisarvo kolmen työpaikan osalta noin 50€.

Vierailija
36/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistilappuja, kopiopaperia valkoista sekä värillistä piirustuspaperiksi lapsille. Muovitaskuja, kyniä, tusseja. Ruutuvihkoja. Pienessä määrin näitä. Tämä oli ns. talon tapa.  Nyt jo eläkkeellä ja ajat muuttuneet, firmakin jo muuttanut muotoaan moneen kertaan. Rikos on jo vanhentunut.

Miehet omivat varmaan kaikenlaista kalliimpaa, naiset tunnollisia tässäkin asiassa.

Vierailija
37/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaiken mikä on varastettavissa ja teen sitä muuallakin kaikki mukaan vaan mikä irti lähtee siinä säästää rahaa mukavasti😌

Vierailija
38/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ydinpolttoainetta. Lämmitän sillä taloani. 

Olen Fyysikko.

Vierailija
39/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt sieltä yhden työntekijän kotiini. Tuossa se on vieläkin.

40/68 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pölli edes taskuun jääneitä firman mustekyniä. Vien ne takaisin, kun ovat niin huonolaatuisia. Ja olen jopa ihan aidosti pohtinut vieväni omia mustekyniäni töihin, ihan vaan saadakseni kirjoittaa paremmalla kynällä töissä, mutta eihän siinä ole mitään järkeä, kun häviäisivät siellä heti.

Mulla oli omat kynät toimistossa, teipillä nimi kyniin niin ei kadonneet.