Miksi Metsoloita pidetään hyvän mielen ohjelmana?
Itsemurh4, väkivaltaa, pettämistä, ryyppäämistä, onnettomuuksia ja sairauksia.
Puhuvat aina vain rahasta. Miten kallista jokin on tai laskuista ja veroista.
Kuitenkin aina sanotaan, miten leppoisa hyvän mielen sarja se on.
Kommentit (113)
Ihan mielenkiintoinen huomio ja kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vastauksia tai omia huomioita tähän? Keskustellaan?
Se hyvä mieli on ihan oma keksintösi. Hyvä sarja tokikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vastauksia tai omia huomioita tähän? Keskustellaan?
En osaa äkkiä sanoa. Eiköhän sarja toiminut suomalaisille eräänlaisena tunteiden tulkkina kun emme itse kykene asioita sanoittamaan.
Se vanha pariskunta oli mulle pitkään esikuvana. He eivät valittaneet kohtalon iskuja, vaan menivät aina eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pettävät.
Ihmiset ajavat itsensä liian ahtaalle ja ainoa tie ulos on hieroa sukuelimiä vastakkain jonkun vieraan kanssa. Eikö elämässä muuta iloa ole?
Niin mutta silti yhä ihmetyttää, että mikä siihen Metsolan Erkin kaivuriin oikein tuli.
Metsolat vie minut lapsuuden tunnelmaan ja siitä tulee hyvä mieli. Istuttiin äidin kanssa sohvan nurkassa ja katseltiin tv:tä, oli ihana turvallinen olo eikä huolta huomisesta, jännittävintä elämässä olivat Metsoloiden tapahtumat,
Vierailija kirjoitti:
Se vanha pariskunta oli mulle pitkään esikuvana. He eivät valittaneet kohtalon iskuja, vaan menivät aina eteenpäin.
Se vanha pari oli oikeassakin elämässä aviopari.
Minusta siinä sarjassa on kotoista lämpöä ja aikansa kuvaa. Aivan ihana sarja. Voisin taas katsoa sen. Se on jossain meillä DVD:nä. Hyvä, että muistutitte.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta silti yhä ihmetyttää, että mikä siihen Metsolan Erkin kaivuriin oikein tuli.
Mua taas ihmetyttää miksi Risto oli niin hiton kuuma viiksissään. Sitten kun ne ajettiin pois niin kuumuus katosi samalla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä sarjassa on kotoista lämpöä ja aikansa kuvaa. Aivan ihana sarja. Voisin taas katsoa sen. Se on jossain meillä DVD:nä. Hyvä, että muistutitte.
On yle areenassakin.
Muutamat naisnäyttelijät laitettiin esiintymään rinnat paljaina useammassakin kohtauksessa. Tuntuu nykypäivänä jotenkin tarpeettomalta sivujuonteelta riisuttaa heidät.
Varmaan ainakin osaksi siksi, että se oli niin elävän elämän makuinen. - Momi löysi siitä enemmän ja vähemmän samaistumispintaa tai saattoi ainakin kuvitella sen tapahtumat suurimmalta osalta todeksi. Hyvä mieli tuli siten siitä, että se oli jollain tavoin teeskentelemätön; ei ammuttu pahasti yli, eikä aliarvioitu katsojaa oli katsojaa.
Uskovainen mies
Liian realistinen. Ei unohdu omat murheet.