Saako tukia jos on omaisuutta ja sijoituksia?
Kommentit (42)
Sen 595 saa kun on työnhakija, jos on kovasti pääomatuloja niin tuokin peritään takaisin, en muista rajoja.
Mitä enemmän on omaisuutta ja sijoituksia sitä enemmän saa tukia.
Esimerkiksi miljoonalahjoista keskimääräinen veroprosentti on 8,3. Se on alempi kuin alle 200000 euron lahjoista keskimäärin maksettava 8,6 prosentin vero.
Keskimääräinen lahja sukupolvenvaihdoshuojennusta hyödynnettäessä oli noin 573000 euron arvoinen.
Kaikissa sukupolvenvaihdoshuojennustapauksissa saadun omaisuuden arvo oli keskimäärin 715000 euroa.
SELVITYKSEN mukaan huojennuksen jälkeen lahjasta peritty vero jäi huojennuksen jälkeen keskimäärin 3,7 prosenttiin eli alle neljäsosaan verosta, jota muut maksavat samoista lahjoista.
Nyt tuo verotuki on jo kohtuuton, arvioi Kalevi Sorsa -säätiön toiminnanjohtaja ja verotutkija Lauri Finér.
Vauraat perheet voivat maksaa perintö- ja lahjaveroa huomattavan pienellä prosentilla
https://www.hs.fi/talous/art-2000011088688.html
Vierailija kirjoitti:
Sen 595 saa kun on työnhakija, jos on kovasti pääomatuloja niin tuokin peritään takaisin, en muista rajoja.
Höpöhöpö.
Työttömyyskorvausta ei peritä takaisin, siinä ei ole mitään omaisuusrajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Minä olen pitkäaikaistyötön ja minä en saa Kelata enää mitään. Syynä pankkitalletusten lähdenveronalainen korkotulo.
"
Työmarkkinatukea pienentävät tulot
Työmarkkinatuen määrää vähentävät
omat työtulosi
vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi pääomatulot."
^ päivitä tietosi.
Kyllä siinä on rajat pääomatuloille, muistaakseni noin tonni kuussa jos on naimisissa, yksinasuvalle pienempi raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Minä olen pitkäaikaistyötön ja minä en saa Kelata enää mitään. Syynä pankkitalletusten lähdenveronalainen korkotulo.
"
omat työtulosi
Se johtuu siitä, että olet työmarkkinatuella,et peruspäivärahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
"
omat työtulosi
Se johtuu siitä, että olet työmarkkinatuella,et peruspäivärahalla. <
Totta. Tipuin ansiosidonnaiselta suoraan työmarkkinatuelle. Sinne tippuu jokainen pitkäaikaistyötön lopulta, koska peruspäivärahassa on enimmäismaksuaika, kuten ansiosidonnaisessakin.
Kelan työttömyysrahan saa vaikka tilillä olisi miljoonia. Ainut ehto on olla työtön työnhakija ja kirjoitella 1-4työhakemusta kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
"
omat työtulosi
Se johtuu siitä, että ol
Näin on.
Eli tippuessasi työmarkkinatuelle Kela alkoi vaatia tiliotteita?
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän on omaisuutta ja sijoituksia sitä enemmän saa tukia.
Esimerkiksi miljoonalahjoista keskimääräinen veroprosentti on 8,3. Se on alempi kuin alle 200000 euron lahjoista keskimäärin maksettava 8,6 prosentin vero.
Keskimääräinen lahja sukupolvenvaihdoshuojennusta hyödynnettäessä oli noin 573000 euron arvoinen.
Kaikissa sukupolvenvaihdoshuojennustapauksissa saadun omaisuuden arvo oli keskimäärin 715000 euroa.
SELVITYKSEN mukaan huojennuksen jälkeen lahjasta peritty vero jäi huojennuksen jälkeen keskimäärin 3,7 prosenttiin eli alle neljäsosaan verosta, jota muut maksavat samoista lahjoista.
Nyt tuo verotuki on jo kohtuuton, arvioi Kalevi Sorsa -säätiön toiminnanjohtaja ja verotutkija Lauri Finér.
Vauraat perheet voivat maksaa perintö- ja lahjaveroa huomattavan pienellä prosentilla
https://www.hs.fi/talous/art-2000011088688.html<
Voihan sitä tietysti vasuri kutsua tueksi, jos maksaa huojennettua veroa.
Joka tapauksessa MAKSAA eikä saa mitään.
Saa joitwin tukia, toisia ei.
-saa esim ansiosidonnaista ja peruspåivärahaa, sairaspäivärahaa, lapsilisää, kuntoutustukea ja eläkettä. Työmarkkinatukea saa vaikka olisi omaisuutta, mutta omaisuudesta ei saa olla (edes laskennallisia tuloja) kuin aika pieni summa.
-ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea, ja jos omaisuudeeta on tuloja, ei saa työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Ei tuossa omaisuusrajasta ouhutqkaan, vaan pääomatuloista. Eli jos omaisuus tuottaa jotain, työmarkkinatukea ei myönnetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Ei tuossa omaisuusrajasta ouhutqkaan, vaan pääomatuloista. Eli jos omaisuus tuottaa jotain, työmarkkinatukea ei myönnetä.
Juu, tuossa joku sitä avasikin. Kyse on silloin työmarkkinatuesta. Ansiosidonnaisella ja peruspäivärahalla ei noita tuloja tarkasteta. Pitkäaikaistyöttömyys on todella vaikea asia.
Ei kela tarvitse pääomatulojen tarkastamiseen mitäön tiliotteita, se saa tiedot automaattisesti suoraan verottajalta
Vierailija kirjoitti:
Ei kela tarvitse pääomatulojen tarkastamiseen mitäön tiliotteita, se saa tiedot automaattisesti suoraan verottajalta
Ok.
Nordnetin sijoitusvakuutukseen (vakuutuskuori) voi laittaa rahat niin ei vaikuta tukiin. Sijoituskuori on teknisesti palveluntarjoajan omaisuutta eikä sisälle näe ja pankkisalaisuus suojaa 😙
Miksi tällaisessa elämäntilanteessa oleva edes hakisi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisessa elämäntilanteessa oleva edes hakisi?
Tahallaan työtön mutta haluaa ilmaiset rahat valtiolta
Saa