Voiko kaikki miehet yleisesti panna tunteetta
Vai onko joitain jotka aidosti ajattelevat naisen kannalta tai tarvitsevat itse tunneyhteyden
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja demiseksuaali.
Niin minäkin olen demiseksuaali enkä aiemmin ajellut sitä minään erityisenä suuntauksena vaan normaalitilana?! Mutta ilmeisesti näin ei ole
Ap
Ei voi. Ei tietenkään. Outo kysymys.
Suurin osa miehistä varmasti pystyy tuohon. Ei miehillä ole muutenkaan samanlaista tunnemaailmaa kuin naisilla eivätkä siksi pysty samaistumaankaan naisten tunnekokemukseen. En tiedä onko se tunnekylmyys erityisesti suomalaisten miesten piirre.
En minä ainakaan voi olla niin että ahaa nytpä tarvitsen munaa eli otanpa tuosta kenet vaan ihan mukiinmenevän miehen jota sitten panen
Mutta ilmeisesti jotkut miehet voi
Olisihan se toisaalta kätevää mutta ei vaan pysty
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä varmasti pystyy tuohon. Ei miehillä ole muutenkaan samanlaista tunnemaailmaa kuin naisilla eivätkä siksi pysty samaistumaankaan naisten tunnekokemukseen. En tiedä onko se tunnekylmyys erityisesti suomalaisten miesten piirre.
Millä perustelet väitteesi, et mitenkään. Vain tunneköyhät, empatiakyvyttömät ja itsekkäät miehet voi. Tuskin ovat enemmistö miehistä.
Harva mies täysin tunteetta, sillä tunne se on kiihottuminenkin. Mutta tunteiden ei tarvitse aina olla lämpimiä tai positiivisia, monesti kiihottavampi voi olla koppava kaunis kusipää, jolle antaa kunnon runtua sängyssä ja ruikkii vielä lopuksi kasvoille.
Tunteita on monenaisia, esim. himo, viha, rakkaus, sääli, inho jne.
Mies voi halutessaan nauttia vain fyysisesti naisen antimista. Se ei vaan ole niin upeaa, syvällistä ja tunnetasolla palkitsevaa, kuin aito ihana ihastuminen, vaiheittain etenevä syvempi tunneyhteys, jonka jälkeen nautitaan molemminpuolisella innolla seksiä.
Tämä tulee esille hyvin, jos pohtii miten miehenä saatan käydä vetovoimaisen maksullisen kaunottaren luona ns. kassien tyhjennyksellä. On se kivaa ja nautinnollista.
Silti on ihan eri asteikko, kun puhutaan ihastumisesta, rakastumisesta ja hyvästä parisuhdeseksistä.
Nämä ovat kaksi ihan eri peliä, vaikka molemmissa siemensyöksy.
En pysty. Pelkkä mekaaninen hydrauliikka, niin sama kuin ruuvaisin ruuvia kiinni asennustyömaalla. Tarvitsen tunnetilaa, yhteyttä, viipyileväisyyttä, sormenpäillä sivelyä, katsekontaktia, kiintymystä, halausta ilman puheita.
Vastustan tuota muotoilua. Voin kyllä hyvällä ruokahalulla harrastaa seksiä ilman sen suurempaa ihastumista tai rakastumista, mutta kyllä minun oletukseni ja toiveeni on, että myös nainen nauttii menosta.
Tottakai, ei paneminen vaadi mitään muita tunteita kuin himoa.
Naiset ei yleensäkään ole kovin kiinnostuneita seksistä. Nuoremmat kolmeysiksi asti etsivät lapsien siittäjää ja nelikymppisestä ylöspäin pitävät elättäjän tyytyväisenä mutta siinä kaikki. Maksullinen on miehelle halvin.
Olen pannut tunteetta, mutta ei se loppupeleissä ole kovin ihmeellistä hommaa. Orgasmikin on yleensä parempi runkkaamalla. Tosin osasyynä siihen voi olla hieman, hm, erikoiset mieltymykseni, joita on hyvin vaikea lähteä toteuttamaan kertakäyttöseksissä, jos sellaista tällä tunteettomalla panemisella nimenomaan tarkoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan voi olla niin että ahaa nytpä tarvitsen munaa eli otanpa tuosta kenet vaan ihan mukiinmenevän miehen jota sitten panen
Mutta ilmeisesti jotkut miehet voi
Olisihan se toisaalta kätevää mutta ei vaan pysty
Ap
No kenellä se muka noin toimii? Itse en tarvitse romanttisia tunteita seksiin, oikeastaan pidän nuo asiat mielellään vähän erillään jotta voin esim. tapailla muutamaa ihmistä samaan aikaan seksin merkeissä kiintymättä liikaa kehenkään. Mutta eivät ne tyypit mitään baarista iskettyjä tuntemattomia ole, vaan tuttuja vakipanoja, jotka olen deittaillessa löytänyt.
Seksi romanttisessa seurustelusuhteessa on sitten taas eri juttu, ja eri tavalla mukavaa. Mutta siis: ei kaikki naiset tarvitse seksiin minkäänlaista syvällistä tunneyhteyttä, eikä ainakaan rakkautta. Tuo on vaan joku myytti, jolla pidetään naiset "kurissa" tai jotain.
N 35
Vierailija kirjoitti:
Vastustan tuota muotoilua. Voin kyllä hyvällä ruokahalulla harrastaa seksiä ilman sen suurempaa ihastumista tai rakastumista, mutta kyllä minun oletukseni ja toiveeni on, että myös nainen nauttii menosta.
Noin juuri. Ei kai se, että pystyy satunnaiseen tai sitoutumattomaan seksiin, tarkoita että olisi täysin kylmä eikä välitä yhtään toisesta? "Tunteettomuus" kuulostaa tarpeettoman pahalta.
Erektio ei ole pelkästään tahdonalainen asia. Aamulla voi seisoa halusi tai ei. Tai vaikkapa housujen aiheuttaman hankauksen vuoksi.
Halu on sitten eri asia. Sanoisin, että se miestyyppi, joka haluaa panna ketä vaan on max. 20 % miehistä. Omassa tuttavapiirissäni miehet haluavat läheisyyttä, luottamusta ja yhteisiä arvoja. Pikemminkin sanoisin, että naiset ovat valmiimpia hyppäämään ventovieraan kanssa sänkyyn, jos hänellä on korkea status. Miehillä tuollaiset status- ja raha-asiat merkkaavat paljon vähemmän, vaan arvioidaan enemmän sitä toisen luonnetta.
Pitääkö miehellä olla tunneside käteen, kun runkkaa! Mies voi ihan hyvin panna ilman tunteita, siinä kuin nainenkin! Ei kaikkiin baaripanoihin tarvita tunteita! Ihan älytön ajatus!
Kyllä siitä yleensä on tullut ainakin hyvänolontunne.
Kyllä minulle ainakin seksiin tarvitaan tunteita toista kohtaan, muutakin kuin kiihotusta ja panetusta. Seksiä voi harrastaa helpommin yksin, jos pelkästään laukeaminen on tavoitteena. M47
Olen mies ja demiseksuaali.