Tupakka on ihmisoikeus
Kommentit (6)
Mutta minulla ei pitäisi olla velvollisuutta maksaa teidän polttajien hoitoja kun sairastutte toihunne vuoksi.
Jotenkin tuntuu tyhmälle että tupakoitsija sairastuu tupakan takia keuhkoahtaumaan tai keuhkosyöpään ja minä maksan verorahoilla hänen hoidot.
Se voisi ihan hyvin olla laitonta. Kahvikin on ollut laitonta useaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka on myrkkyä
Ei nikotiininarkomaanit tajua sitä nikotiinin kyllästämillä aivonystyröillä
Vierailija kirjoitti:
Mutta minulla ei pitäisi olla velvollisuutta maksaa teidän polttajien hoitoja kun sairastutte toihunne vuoksi.
Jotenkin tuntuu tyhmälle että tupakoitsija sairastuu tupakan takia keuhkoahtaumaan tai keuhkosyöpään ja minä maksan verorahoilla hänen hoidot.
Kuules lapsonen, olikohan se 1990-luvun alkua kun ministeri perusteli savukeveron nostoa sillä, että sairaat on hoidettava tupakkaverolla voidaan kohdentaa maksut heihin, jotka polttavat. Eli kyllä sitä on kuule maksettu, lasketaanpa, olen polttanut 38 vuotta, joka astista 85% on veroa, nykyään enemmänkin. No, tasoitetaan se 10€/aski, josta siis valtio saa 8,5 euroa, joka päivä. Se tekee 13870 päivää. Eli olen maksanut tupakkavero valtiolle tähän mennessä 117.895,50.
Älä siis kitise puppua, minä olen ollut kiltti veronmaksaja, oletko sinä?
Niinhän se on. Jokainen saa omilla rahoillaan ostaa kumpaakin niin paljon kuin kykenee.