Miksi annat ovikoodeja tuntemattomille?
Meidän talon rappukäytässä riehumassa. Ei kuitenkaan yleisissä tiloissa, mihin on erilliset lukitut ovet, eli vaikuttaa siltä että tekijä on tiennyt ovikoodin mutta ei omaa avainta. Tämä on rauhallinen taloyhtiö, ollut aina eikä tässä asu esim. teinejä, joilla olisi kavereita joille ovat koodeja antaneet - tosin kannattaa nyt sanoa itse kunkin ettei niitä kooodeja kuulu antaa kavereille kun puhelimet on keksitty, voi mennä avaamaan.
Kommentit (22)
Meillä joku kävi lähes joka yö kokeilemassa numerosarjoja, kunnes tärppäsi ja pääsi sisälle. Kukaan ei siis antanut koodia.
Kuulostaa ennemmin siltä, että kyseinen epäakateeminen aines on tullut sisälle samalla oven avauksella.
En minä ole teidän ovikoodejanne kenellekään antanut. Itselläni ei ole koodia, kuljen avaimella, se on kätevämpää.
Yusufin ja Abdin täytyy päästä ovelleni pizzalähetyksen kanssa. Syön paljon pizzaa.
Annan koodin Postin työntekijälle joka tuo paketin kotiovelleni.
Meillä oli kerran iso lintu rapussa. En ymmärrä miten sekin oli mahdollistunut.
Siksi että vihaan näitä paskiaisia jotka asuvat rapussa, kyyläävät milloin tulen ja kenen kanssa, röyhkeimmät avaavat ihan oven ja katsovat millainen ihminen luokseni on tulossa, maalasin ovikoodin myös autotallin seinään, kaikki pääsee sisään jotka haluaa.
Ei siihen tarvita kuin yksi wolttikuski, joka jakelee koodeja ympäriinsä
130kg nainen kirjoitti:
Jotta saan hampparia
Miten voi olla ettei ne koodit ole asukaskohtaisia? Kun avaimetkin osataan veistellä asunnon mukaan. Siitä jää jälki kenen koodilla on kuljettu milloinkin.
Muutin eräästä talosta pois v.2013. Löysin ovikoodin vanhasta muistikirjasta. Kävelylenkillä kävin kokeilemassa. Sama se on vielä.
Vierailija kirjoitti:
Aika älykäs lintu kyllä, kun on osannut näppäillä koodin ja avata oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika älykäs lintu kyllä, kun on osannut näppäillä koodin ja avata oven.
Sanopas muuta. Laskin sen uloa tamppausparvekkeen kautta.
Koodeista: usein myös jos käy asuntonäytöllä vuokrakämppään, niin saa koodin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joku kävi lähes joka yö kokeilemassa numerosarjoja, kunnes tärppäsi ja pääsi sisälle. Kukaan ei siis antanut koodia.
Nämähän voi olla helpostikin keksittävissä jos talossa on ollut pitkään sama koodi käytössä ja koodin sisältämien numeroiden painikkeet kuluneet selvästi käytössä. Kannattaa vaihtaa se koodi riittävän usein.
Koska olen niin laiska, etten jaksa mennä avaamaan ulko-ovea jollekkin tori.fi ostajalle tai wolttikuskille.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen niin laiska, etten jaksa mennä avaamaan ulko-ovea jollekkin tori.fi ostajalle tai wolttikuskille.
Ilmeisesti mun todella iäkäs naapurikin on kun siivoojansa tulee ovikoodilla rappuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on käynyt rappukäytävässä riehumassa. Joku oli kuullut ääniä, mutta luullut postinkantajaksi kun nekin kulkevat outoihin aikoihin.
Postinkantajat likkuvat normaalisti päiväaikana ehkä siinä klo 10-14 välillä vähän paikkakunnasta riippuen. Ilmaisjakelulehtien jakajat liikkuvat usein myöhemmin.
Siis joku on käynyt rappukäytävässä riehumassa. Joku oli kuullut ääniä, mutta luullut postinkantajaksi kun nekin kulkevat outoihin aikoihin.