Kertokaa minulle miksi minun pitäisi uskoa evoluutioteoriaan?
Kommentit (162)
Teoriassa ap:llä oli samanlaiset opiskelumahdollisuudet kuin muilla, mutta käytännössä hänestä ei ollut yliopistoon.
Aivot eivät riitä.
Varo litteällä maalla liukastellessa, ettet luisu reunan yli. Mutta ehkä allah armahtaa ja joku siivekäs mies pippeli paljaana koppaa sinut ilmasta kyytiin, ennen kuin jysähdät taivaankanteen tai jopa niistä rei'istä, mitä tähdet on, ulos.
Ei sinun pitäisi uskoa. Ei kenenkään pidä uskoa mihinkään (suomessa) vaikka kaikelaisia hörhöjä onkin. Mutta sekään ei ole kielletty.
Hörhöile vapaasti vain!
Ei evoluutioteoria ole mikään uskonkappale joka pysyy muuttumattomana. Evoluutioteoria on nimensä mukaisesti teoria. Se ei ole täydellinen eikä aukoton mutta selittää toistaiseksi parhaiten maailmaa ja sen eliöstöä.
Teoriat on siitä käteviä, että ne täydentyy sitä mukaa kun ymmärrys ja osaaminen lisääntyy.
Pitää muistaa muuten se, että evoluutiolla ei ole mitään päämäärää. Esim. ihminen ei ole mikään evoluution huippu, vaan jos ihmislaji jatkaa tulevaisuudessa olemassaoloaan riittävän kauan, siihenkin tulee aikaa myöden muutoksia. Ympäristö muokkaa lajeja jatkuvasti, ei tietoisesti vaan perustuen niihin ominaisuuksiin, jotka tekevät lajista hieman kilpailukykyisemmän verrattuna niihin joilla ei tätä ominaisuutta ole.
Usko vaikka litteään maahan. Mutta huomaa; ihmiset valitsevat puolisonsa yleensä sen mukaan, että on sama maailmankatsomus.
Yritän siis sanoa, että jos haluat uskoa salaliittoteorioihin, et välttämättä löydä naista rinnallesi meistä tavallisista sukankuluttajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ensimmäinen kerta kun kysyin tätä täällä, en ole jankannut. Ja kukaan ei siis halunnut antaa hyviä perusteluja, vaan kaikki vaan jankuttivat sitä, että usko mihin uskot. Miksi sitten kommentoitte tänne jos teille on ihan sama?
Ihan vaan mielenkiinnosta olisin halunnut kuulla näkemyksiä asiasta. -ApKerro itse, että miksi et usko evoluutioteoriaan? Sun ei tarvitse mennä, kuin katselemaan grand canyonii niin näet satojen miljoonien vuosien korroosiojäljet siellä joka kertoo sen, että maapallo on vanhempi, kuin raamatussa kerrottu aikamääre
Tai kerro mihin itse uskot, että miten tämä kaikki on tänne syntynyt? Luomiskertomus?
En minä enää halua kertoa enkä kuulla täältä keneltäkään asiasta kun kaikki ovat niin aggressiivisia ja vihamielisiä.
Ei ole merkitystä "uskotko" evoluutioteoriaan vai et. Ylipäänsä siihen "uskominen" on vähän höpsösti ilmaistu. Ko. prosessi tapahtuu, uskoit siihen tai et.
Koska muuten lätty lätisee!
Me ei kato tykätä kreationisteista näillä kulmilla, kyä näin o!
Ei kiinnosta, uskotko evoluutioon vain et.
Oletko käynyt peruskoulun Suomessa? Tai oikeastaan, missä ikinä kävitkin, niin eikö siellä opetettu näin perustason asioita?
Mutta kysymyksesihän joka tapauksessa koskee miksi sinun pitäisi uskoa. Ei tarvitse, voit uskoa mihin haluat. Jos et kuitenkaan usko, ja olet saanut normaalin opetuksen, niin miksi kukaan haluaisi tuhlata energiaa siihen, että vakuuttelisi sinulle itsestäänselvyyksiä? Ei sinun päätäsi tarvitse kääntää.
1. Evoluutio ei ole teoria, vaan fakta.
2. Tieteeseen kannattaa luottaa ja heivata jumalat sun muut satuolennot roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei evoluutioteoria ole mikään uskonkappale joka pysyy muuttumattomana. Evoluutioteoria on nimensä mukaisesti teoria. Se ei ole täydellinen eikä aukoton mutta selittää toistaiseksi parhaiten maailmaa ja sen eliöstöä.
Teoriat on siitä käteviä, että ne täydentyy sitä mukaa kun ymmärrys ja osaaminen lisääntyy.
Pitää muistaa muuten se, että evoluutiolla ei ole mitään päämäärää. Esim. ihminen ei ole mikään evoluution huippu, vaan jos ihmislaji jatkaa tulevaisuudessa olemassaoloaan riittävän kauan, siihenkin tulee aikaa myöden muutoksia. Ympäristö muokkaa lajeja jatkuvasti, ei tietoisesti vaan perustuen niihin ominaisuuksiin, jotka tekevät lajista hieman kilpailukykyisemmän verrattuna niihin joilla ei tätä ominaisuutta ole.
Ja ihmisiäkin viisaampia eläviä on olemassa ja löytyy täältä maapallolta. Esim delfiini. Ihminen on vain tällä hetkellä se joka "hallitsee" ruokaketjua jos ei bakteereita lasketa
Vierailija kirjoitti:
2. Tieteeseen kannattaa luottaa ja heivata jumalat sun muut satuolennot roskikseen.
Todistamaton teoria.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ensimmäinen kerta kun kysyin tätä täällä, en ole jankannut. Ja kukaan ei siis halunnut antaa hyviä perusteluja, vaan kaikki vaan jankuttivat sitä, että usko mihin uskot. Miksi sitten kommentoitte tänne jos teille on ihan sama?
Ihan vaan mielenkiinnosta olisin halunnut kuulla näkemyksiä asiasta. -Ap
Ensinnäkin otsikkosi oli jotenkin hyökkäävä, "Miksi minun pitäisi uskoa". Kun sinun ei pidä uskoa mihinkään, kukaan ei pakota. Eli kannattaa kysyä toisella tavalla, esimerkiksi että "mitkä ovat perustelusi sille että uskot evoluutioteoriaan, mielenkiinnosta kyselen eri näkemyksiä". Jos ehtisin niin vastaisin omat perusteluni miksi evoluutioon uskon.
T.Uskova
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta olisin halunnut kuulla näkemyksiä asiasta. -ApKerro itse, että miksi et usko evoluutioteoriaan? Sun ei tarvitse mennä, kuin katselemaan grand canyonii niin näet satojen miljoonien vuosien korroosiojäljet siellä joka kertoo sen, että maapallo on vanhempi, kuin raamatussa kerrottu aikamääre
Tai kerro mihin itse uskot, että miten tämä kaikki on tänne syntynyt? Luomiskertomus?
En minä enää halua kertoa enkä kuulla täältä keneltäkään asiasta kun kaikki ov
Minusta tuntuu, että ap on itse aggressiivinen ja vihamielinen. Muutenkin sellaisien ihmisien kanssa on ärsyttävä keskustella jotka vastaavat noin. Pitäisi perustella asiaa mutta häneltä, kun kysyy mielipidettä niin vedotaan siihen, että kun muut on eikä vastata itse.
"Ja ihmisiäkin viisaampia eläviä on olemassa ja löytyy täältä maapallolta. Esim delfiini. Ihminen on vain tällä hetkellä se joka "hallitsee" ruokaketjua jos ei bakteereita lasketa"
No, ei delfiinit nyt sentään tietenkään läheskään älykkäämpiä kuin ihmiset ole, mutta eläinmaailman eräitä älykkäimpiä kyllä. Ihmiselle on kehittynyt suurten aivojen lisäksi kädet, joista erityisesti peukalo, on ollut mukana mahdollistamassa nousua maapallon ravintoketjun huipulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistamaton teoria.
Kukaan ei ole keksinyt parempaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistamaton teoria.
Ei evoluutioteoria täysin aukoton ole, mutta ehdottomasti vakuuttavin kaikista. Empiirisiä todisteita voit itse havaita vaikkapa jokavuotisen influenssakauden aikaan, kun rokotteita joudutaan aina kehittämään uusia vastaamaan muuttuneita viruksia vastaan. Virusten muuttuminen perustuu evoluutioprosessiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistamaton teoria.
Kanssasi on turha jankata, kuten hihhuleiden yleensäkin.
Ei se ole uskon asia. Kai sinäkin olet peruskoulussa biologian tunnilla käynyt asiaa läpi?