Millaista elämä on kuukautisten aikana?
Miehenä en oikein osaa sanoa ja kotona asiasta ei ikinä puhuttu, ainakaan mun kuullen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Että voikin olla vinksahtaneita miehiä taas liikenteessä. Kukaan normaali ei tuollaisia kysele, eikä sinun tarvitse sitä tietääkkään.
Miehiä😂 vauva-palstalla😂😂😂 oletko ihan oikeasti noin tyhmä?
Seksiä voi harrastaa voittopuolisesti niinä päivinä kun ei ole kuukautistilanne päällä. Pariskunnilla voi olla ja onkin käytännön sanelemia tapoja jolloin ei tarvitse olla kylkimyyryssä. Itse tein selväksi heti alkuun etten kaipaa intiimiä kanssakäymistä mensujen aikaan. Meillä om kalenteri johon merkitsen ne päivät ja mies kunnioittaa eikä hänellä ole tarvetta ärsyttää minua. Kipeä kipeän päälle ei ole minun juttuni.
Elämä kuukautisten aikaan on normaalia, eikä siitä paljon tarvitse numeroa tehdä. Naisella on elämänsä aikana kuukautiset n. 500 kertaa, mikäli ei ole raskauksia. Ei minukaan nuoruudessani kuukautisista kotona mitään puhuttu, vaikka meillä oli useita tyttöjä.
Kyllä. Elämä ei eroa muista päivistä mitenkään ratkaisevasti. Joko helpotti kysyjää?
Vierailija kirjoitti:
Seksiä voi harrastaa voittopuolisesti niinä päivinä kun ei ole kuukautistilanne päällä. Pariskunnilla voi olla ja onkin käytännön sanelemia tapoja jolloin ei tarvitse olla kylkimyyryssä. Itse tein selväksi heti alkuun etten kaipaa intiimiä kanssakäymistä mensujen aikaan. Meillä om kalenteri johon merkitsen ne päivät ja mies kunnioittaa eikä hänellä ole tarvetta ärsyttää minua. Kipeä kipeän päälle ei ole minun juttuni.
Miksi pitää olla kalenteri? Ettekö voi puhua?
Kivut samanlaiset kuin jos synnyttäisi joka ikinen kuukausi. Vuodot niin rajut, että asut vessassa vähintään kolme päivää. Raudanpuuteanemia 30 vuotta ja välillä joudut käymään veritankkauksessa. Onneksi se on jo taakse jäänyttä aikaa.
Voi olla ihan millaista elämää tahansa. Asia on hyvin yksilöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä luultavammin tiedä. Parisuhde ei ole mikään tiedonavain. Itse kyllä pidin menkkani ihan yksityisasianani eikä se mitenkään liikuttanut aviomiestä.
Aika outoa jos parisuhteessa ei millään tavalla tule ilmi tämä niin luonnollinen asia.
Minulla on suht helpot kuukautiset, ei juuri lainkaan kipuja jne, mutta silti esimerkiksi seksin harrastaminen puolison kanssa ei aina onnistu tai huvita kuukautisten takia. Joskus voi olla vähän kivulias tai kurja olo kuukautisten aikana muuten vaan. Näinä hetkinä ainakin itse olen puhunut näistä miehelleni ja olen saanut hellyyttä ja lohdutusta.
Itsellä välillä kivut tajuttoman pahat. Exä toi joskus lämpötyynyä vatsalle tai pyysin pitämään kättä siinä lämmittämässä ja se hänen lähellä olo oikeasti tekee siitä pikkusen siedettävämpää.
Jotenkin se vielä aina muisti paremmin mun menkat kun mä itse.
Musta tää kysymys on herttainen.
Miksi pitäisi puhua kun asian voi kävellessä todeta. On niin paljon tärkeämpiä puheenaiheita ja kaipa se ylös merkitseminen on vain minun juttuni. Niin sen täytyy mennä. Kyllä miehellekin on helpotus kun ei tarvitse arvailla. Pitkässä suhteessa on käytäntöjä josta on kiva pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Elämä kuukautisten aikaan on normaalia, eikä siitä paljon tarvitse numeroa tehdä. Naisella on elämänsä aikana kuukautiset n. 500 kertaa, mikäli ei ole raskauksia. Ei minukaan nuoruudessani kuukautisista kotona mitään puhuttu, vaikka meillä oli useita tyttöjä.
Olisi ihanaa, jos niistä tehtäisi edes vähän numeroa eikä huudettais joka puolelta että "se vaan kuuluu naisen elämään".
No ehkä joo, mutta onko se inhimillistä teinistä vanhuuteen viikko kuussa esim oksennella ja täristä kivun takia sikiöasennossa kyvyttömänä yhtään mihinkään?
Ja kun niitäkin voisi lääkitä, vaan eipä anneta edes toimivaa lääkettä millä jotenkin pysyisi tolpillaan koska "elämä on".
Aika outoa jos parisuhteessa ei millään tavalla tule ilmi tämä niin luonnollinen asia.
Minulla on suht helpot kuukautiset, ei juuri lainkaan kipuja jne, mutta silti esimerkiksi seksin harrastaminen puolison kanssa ei aina onnistu tai huvita kuukautisten takia. Joskus voi olla vähän kivulias tai kurja olo kuukautisten aikana muuten vaan. Näinä hetkinä ainakin itse olen puhunut näistä miehelleni ja olen saanut hellyyttä ja lohdutusta.