Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista elämä on kuukautisten aikana?

Vierailija
20.03.2025 |

Miehenä en oikein osaa sanoa ja kotona asiasta ei ikinä puhuttu, ainakaan mun kuullen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voikin olla vinksahtaneita miehiä taas liikenteessä. Kukaan normaali ei tuollaisia kysele, eikä sinun tarvitse sitä tietääkkään.

Vierailija
2/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voikin olla vinksahtaneita miehiä taas liikenteessä. Kukaan normaali ei tuollaisia kysele, eikä sinun tarvitse sitä tietääkkään.

En tarkoittanut pahalla. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti hyvin yksilöllistä. Ja yksilölläkin vaihtelee. Minulla on joskus ollut sellaiset kivut että sääriluun murtuma jäi kauas taakse. Joskus taas riittää että muistaa vaihtaa tamponin 8 tunnin välein eikä muuta eroa arkeen ole.

Vierailija
4/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? En nyt ymmärrä, luonnollisempaa asiaa ole, oletpa sinä omituinen. Hyvä kun kysyy jos ei tietoa ole

Nainen joka vastasi aikaisemmin

Vierailija
5/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ei mitenkään erilaista kuin muutenkaan, kuin että vessassa käydessä pitää kuukautissuojien kanssa pelata, mun tapauksessa tyhjentää ja pestä kuukautiskuppi ja laittaa takaisin sisään.

Ekana päivänä joskus on kovia alavatsakipuja, ja jos ei ole särkylääkkeitä, se voi pilata päivän. Mutta buranalla tai pronaxenilla kivut saa pois ja sitten voi taas elää normaalisti. Sitten toisena päivänä mulla on sen verran runsas vuoto, että vessassa on käytävä kupin tyhjäyksellä normaaleja vessakäyntejä useammin, ettei mene kippo täyteen ja tulvi yli. Muuten ei mitään eroa muuhun aikaan kuusta. 

Suurin juttu on, että mihinkään ulkohuussillinen mökki- tai eräilyolosuhteisiin en itse ainakaan halua menkkojen aikana päätyä, koska täytyy päästä peseytymään ja pesemään kuppia  juoksevalla vedellä.

Vierailija
6/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? En nyt ymmärrä, luonnollisempaa asiaa ole, oletpa sinä omituinen. Hyvä kun kysyy jos ei tietoa ole

Sillä lailla. Täällähän niitä "luonnollisten" asioitten luonnollisia kyselijöitä riittää, ja hölmöt vastaa innoissaan.

Vierailija
7/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla. Täällähän niitä "luonnollisten" asioitten luonnollisia kyselijöitä riittää, ja hölmöt vastaa innoissaan.

Aha.

Vierailija
8/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiatasot tippuu dramaattisesti juuri ennen kuukautisia. Mitään ei jaksaisi tehdä ja kaikki väsyttää. Nukun helposti 10+ tuntia. 

Vierailija
9/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotona ei puhuttu asiasta?

Vierailija
10/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi vain mieli oksentaa ja maata sikiöasennossa. 2 ensimmäistä päivää on yhtä tuskaa ja pahoinvointia. Sen jälkeen helpottaa. 

Vierailija
11/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta. Itselle ei tule juuri muita oireita kuin joskus ekana vuotopäivänä ns. Veto pois eli väsyttää. Toki tämä yksin asuessa, voi olla että jos ympärillä hääräisi mies niin putoilisi päitä.

Vierailija
12/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotona ei puhuttu asiasta?

Varmaan siksi koska asia ei suoraan kosketa miehiä. AP

Vierailija
13/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä vuotopäivänä sattuu niin, että särkylääkkeistä huolimatta on maattava sikiöasennossa ynisemässä ja tuntuu että ulos lentää joko oksennus tai peräsuoli. Toisena vuotopäivänä kipu lievenee sellaiseksi, että särkylääkkeiden kanssa pystyy toimimaan ja olemaan esim töissä. Sitten itselläni loppuu kipu, vaikka kolmisen päivää vuotaa vielä sen jälkeen. 

Nämä on toki yksilöllisiä asioita. Mutta itse olen sen 1. vuotopäivän täysin pois pelistä. Työ ja tuska olla huutamatta kivusta.

Vierailija
14/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen ollut vihainen kun ampiainen parina ekana päivänä. Teknisesti ottaen homma hoituu rutiinilla ja kun vielä muistaa laittaa yöksi imukykyisen siteen välttyy ikäviltä yllätyksiltä lakanoissa.

Vierailija
15/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää. Maha turpea ja kipeä ja jatkuvasti saa olla pesemässä alapäätä ja vaihtamassa kuukautissuojia. Ei voi pukeutua miten tahansa, vaan varalta oltava aina tummat housut jalassa. Ei voi mennä uimaan tai saunaan. Yöllä saattaa vuotoa tulla ohi ja sitten on lakanoissa verta ja tulee ylimääräistä pyykkiä. Epämukava ja epävarma olo. Yleensä myös naama ja iho on erityisen ruma kuukautisten aikaan.

Vierailija
16/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen naisen kanssa parisuhteessa elävä mies tiedä.

Vierailija
17/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä luultavammin tiedä. Parisuhde ei ole mikään tiedonavain. Itse kyllä pidin menkkani ihan yksityisasianani eikä se mitenkään liikuttanut aviomiestä. 

Vierailija
18/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan hirveää. Olen kiitollinen, että se aika on jo taakse jäänyttä elämää.

Vierailija
19/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä millaista suojaa käyttää. Kun käytin vielä siteitä oli kyllä usein todella tukala olo ja ahdisti että falskaako vuoto. Sen kun tosiaan tuntee, kun sitä vuotoa lirahtaa (joskus ihan ryöpsähtää) housuun ja se ei ole kovin mukavaa. Tamponikin helpotti hommaa jonkin verran, mutta läpimurto ehdottomasti tapahtui kun aloin käyttää kuukuppia. Olo on enimmäkseen normaali, koska vuotoa ei tunne ja minulla ei koskaan merkittäviä kipuja ole ollut. Onhan se tyhjentäminen vähän sotkuista välillä, mutta siedettävää.

Viime aikoina olen kyllä vähän kyllästynyt kuppiinkin, koska jotenkin tavallaan inhottaa se jatkuva alipaine ja se aiheuttaa minulle etenkin alkupäivinä jatkuvaa vessahädän tunnetta. Ehkä seuraava askel on sitten menkkojen poistaminen, heh.

Vierailija
20/31 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän