Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yli nelikymppisellä mahdollista saada vyötärö alle 88 senttiin?

Vierailija
20.03.2025 |

Joku väitti tällä palstalla ettei muka mahdollista että olisi alle 80 senttiä jos on nelikymppinen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri 88? Eikö 91 tai 94?

88 cm on vyötärölihavuuden raja naisilla. 

Ei ole. Vyötärölihavuus lasketaan vyötärön ja lantion suhteesta, myös pituudella on merkitystä, tietysti!

Täällä voit tsekata, mikä on oma vyötärölihavuuden asteesi:

https://datamato.fi/laskurit/vyotaro-lantio-suhdelaskuri/

Luottamusta herättävä toi sun linkin nimi.

"Kansainvälisessä kirjallisuuden mukaan merkittävänä vyötärölihavuuden raja-arvona naisilla käytetään arvoa 88 cm ja miehillä 102 cm"

https://www.kaypahoito.fi/nix00163

Vierailija
22/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 42, vyötärö 85 cm, pituus 177 cm  , paino 78 kg,   Alle 80 cm vyötärö  on täysin mahdollinen jopa miehelle. Itse olen lievästi ylipainoinen, painoindeksi 25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärönympärys on naisten versio peniksen pituudesta. Noista asioista keskustellessa ketju yhtäkkiä aina täyttyy 60 cm:n vyötäröistä ja 22 cm:n peniksistä, vaikka tosielämässä noita näkee tuskin koskaan. 

Vierailija
24/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun vyötärö oli 81cm syömishäiriösenä teininä, joten en odota että saisin sen pienempää aikaiseksi. Minulla on toki isot luut ja kylkiluut tulevat tosi alas vyötärölle, joten biologisesti jotkut asiat ovat mahdottomia. Toki en myöskään kuulu pömppövatsaisiin. 

Vierailija
25/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti on!

M67

Vierailija
26/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen suomalainen nainen on vyotärölihava. 

Vierailija
27/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät että ei laituminen ei onnistu, niin keskity*leireillä oli aika paljon hyvinkin laihoja ihmisiä. Laihtuminen onnistuu keneltä hyvänsä, ihan jopa ääripäähän asti 

Kuinka moni kuoli keskitysleireillä laihtumisen sijaan? 

Vierailija
28/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olisi kiva vielä käyttää noita vanhoja mutta nättejä nahkavöitä .nyt liijan lyhyitä.

Vierailija
29/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva ottaa mitta siitä kapeimmasta kohdasta. Mutta se on kai tietty senttimäärä navasta ylöspäin.

Vierailija
30/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu luustosta. Joillakin lantio on niin korkea, että lantion ja kylkiluiden välille ei jää juuri mitään "tyhjää". 

Vierailija
31/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärönympärys on naisten versio peniksen pituudesta. Noista asioista keskustellessa ketju yhtäkkiä aina täyttyy 60 cm:n vyötäröistä ja 22 cm:n peniksistä, vaikka tosielämässä noita näkee tuskin koskaan. 

Nauran tälle ihan kipeenä kun on niin totta! 

Vierailija
32/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vyötäröä saa kapeammaksi vielä vaikka 70-vuotiaanakin. Vyötäröltä lähtee sentti pudotettua kiloa kohti. Kannattaa pyörittää vaikka painollista hulavannetta jolloin vyötärön seutu myös kiinteytyy eikä siihen jää löysää.

Vierailija
33/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät että ei laituminen ei onnistu, niin keskity*leireillä oli aika paljon hyvinkin laihoja ihmisiä. Laihtuminen onnistuu keneltä hyvänsä, ihan jopa ääripäähän asti 

Keskitysleireillä myös aika monet kuoli. Sillä tavalla saavutettu laihuus ei taida olla ihan tervettä. Eikä tavoiteltavaakaan. 

Vierailija
34/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 44 kiloa, mutta vyötärö kapeni vain 29 senttiä. Se on onneksi sentään alle sen 85 sentin vyötärölihavuusrajan juuri ja juuri. Minulla jäi ylimääräistä, venynyttä vatsanahkaa, joka ei lähde millään muulla kuin kirurgin veitsellä pois. Tietenkin sekin leventää vyötäröä.

Vierailija
35/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava väite. Minulla on 70 cm ja olen 49 v. Minulla ei edes ole kapea vyötörö.

Vierailija
36/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, mutta miksi pitäisi?  Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita.

Vierailija
37/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö 88cm, mitä helvattaa!!!!

Tuohan on lantion ympärysmitta, vyötärön kuuluu olla nelikymppisellä 60 - 65cm.

Vierailija
38/39 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten kapenitte 88 cm:n vyötäröön yli 40-vuotiaana. Ja et ole pätevä vastaamaan, jos vyötärösi ei ole koskaan ollutkaan yli 88 cm. 

Vierailija
39/39 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten kapenitte 88 cm:n vyötäröön yli 40-vuotiaana. Ja et ole pätevä vastaamaan, jos vyötärösi ei ole koskaan ollutkaan yli 88 cm. 

Mies, 42,   Laihduin 82kg ---> 78kg.  Vyötärön ympyrysmitta meni alle 88 cm. Olen 176cm pitkä, eli hieman on vielä ylipainoa. Luulis että naisella ei ole mikään ongelma saada vyötärön ympärystä alle 88cm, kun lievästi ylipainoisella miehelläkin se on mahdollista.  Liikuntaa on tullut harrastettua. Hiihtoa, pyöräilyä, hölkkäämistä, punnerruksia, leuanvetoa,  vatsalihaksia.