Onko yli nelikymppisellä mahdollista saada vyötärö alle 88 senttiin?
Joku väitti tällä palstalla ettei muka mahdollista että olisi alle 80 senttiä jos on nelikymppinen.
Kommentit (39)
Mulla oli iso vyötärö 55v:nä - 81cm. Olen suoravartaloinen ja 52 kiloisenakin vy 71cm.
Eli kyllä voi.
Nyt olen ylipainoinen mummo ja vy 88cm
Tottakai on. Olen 60+ ja vyötärö 55 cm. Se vaatii vaan todella kovaa treeniä ja asennetta.
Tottakai. Olen 50++ ja mun vyötärö on 75 cm.
Kyllä. - Tosin minun helppoa sanoa, koska ei ole koskaan ollut noin monta centtiä oma vyötäröni ympärys.
M45
Hölmö kysymys. Riippuu vartalon mallista ja pituudestakin paljon. Jos on lyhyt 150cm, vyötärö on tietysti suhteessa pienempi kuin pidemmällä. Joten kokoon suhteutettuna ainakin lyhyiden helppo saavuttaa. Pidemmälläkin toki mahdollista, jos hoikka tai vartalotyyppi sellainen, ettei mahdollinen ylipaino kerry vyötärölle.
Vyötärö: 78cm vatsa vapaasti roikkuen. Pituus 188cm. BMI:17,44. /M1957
Erikoinen väite. Mulla on 59 cm. Olen aika pienikokoinen muuten ja nyt myös hoikassa kunnossa. N41
Häh, olen kohta nelikymppinen eikä vyötärympärykseni ole lähelläkään 80 senttiä. Olen pitkä ja isorakenteinen, mutta vyötärö on kapea ja kiinteä kiitos elämänmittaisen urheilun, geenien ja minkälie. Riippuu rakenteesta ja ihmiset on erilaisia, mutta en usko, että on kellekään mahdotonta. Jos lähtötilanne on mainittu 88cm niin matka vaikka 60-65 on tosin aika iso. En ole ammattilainen, mutta puheista olen ymmärtänyt, että vyöräröllä sentit tuppaa istumaan tiukasti.
Vierailija kirjoitti:
Häh, olen kohta nelikymppinen eikä vyötärympärykseni ole lähelläkään 80 senttiä. Olen pitkä ja isorakenteinen, mutta vyötärö on kapea ja kiinteä kiitos elämänmittaisen urheilun, geenien ja minkälie. Riippuu rakenteesta ja ihmiset on erilaisia, mutta en usko, että on kellekään mahdotonta. Jos lähtötilanne on mainittu 88cm niin matka vaikka 60-65 on tosin aika iso. En ole ammattilainen, mutta puheista olen ymmärtänyt, että vyöräröllä sentit tuppaa istumaan tiukasti.
Entä, kun oon 44-vuotias nainen ja vyötärö nyt 102 senttiä? Onko mahdollista saavuttaa 88 alle sentin vyötärö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä, kun oon 44-vuotias nainen ja vyötärö nyt 102 senttiä? Onko mahdollista saavuttaa 88 alle sentin vyötärö?
Ne jotka väittävät että ei laituminen ei onnistu, niin keskity*leireillä oli aika paljon hyvinkin laihoja ihmisiä. Laihtuminen onnistuu keneltä hyvänsä, ihan jopa ääripäähän asti
Ei ehkä kannata kaikkia vauvapalstalla esitettyjä mielipiteitä ottaa jonain luonnonlakeina.
Mulla on lisäkilosta tullut aina sentti lisää vyötärölle. Eli jos nyt olis 103cm, niin 25 kiloa pitäis laihtua että olis 88cm.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri 88? Eikö 91 tai 94?
88 cm on vyötärölihavuuden raja naisilla.
M66, vyötärö n. 91, pituus 182, BMI hitusen alle 25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri 88? Eikö 91 tai 94?
88 cm on vyötärölihavuuden raja naisilla.
Ei ole. Vyötärölihavuus lasketaan vyötärön ja lantion suhteesta, myös pituudella on merkitystä, tietysti!
Täällä voit tsekata, mikä on oma vyötärölihavuuden asteesi:
https://datamato.fi/laskurit/vyotaro-lantio-suhdelaskuri/
Mulla ei ole vyötäröä ollenkaan. N 35, 169cm, 86kg.
No tottakai on mahdollista. Minun on 64 cm.
N42