Olen ollut koko elämäni ilman ns normaalia palkkatyötä
Kommentit (13)
Reilu pari vuotta palkkatöitä. Pisin jakso reilu puoli vuotta. Ikää yli 40. Syynä monia hoitamattomia mielenterveysongelmia ja traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ollut edes kesätöissä palkattuna? Itse olen ollut yrittäjä 23-vuotiaasta saakka, kun perustin toiminimen omalle alalle. Opiskeluajan kesät olin palkkatyössä.
En ole ollut kesätöissä. Olen joskus ollut ns työllistämistöissä nuorena, sitten työkokeiluissa, sitten omaishoitajana ja nyt miehen yrityksessä töissä. Normaalissa palkkatöissä vieraalla en ole ollut koskaan. En ole sellaista työtä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Reilu pari vuotta palkkatöitä. Pisin jakso reilu puoli vuotta. Ikää yli 40. Syynä monia hoitamattomia mielenterveysongelmia ja traumoja.
No en kehtais tänne kirjoitella vaikkakin anonyymina.
Itselläni on sama kuin aloittajalla. Työkokemukseni on pelkkä peruskoulun TET, ammatillisen kaksi työharjoittelua ja AMK:n työharjoittelu koulun omassa projektissa koulun tiloissa. En ole ollut koskaan palkkatöissä, ei kesätöitä, ei mitään. Olen vähän yli 40 ja moniongelmainen pitkäaikaistyötön. En työllisty koskaan. Toivottavasti pääsen jossakin vaiheessa eläkkeelle. Tällä hetkellä olen työttömänä vain saadakseni laillisesti rahaa. Haluaisin lopettaa koko työnhaun, mutta en uskalla kun se olisi sitten täyttä arpapeliä saisinko tuolloin edes toimeentulotukea. Luultavasti pitäisi olla tuossakin edes työttömänä työnhakijana. Edellisen kerran työvoimaviranomaiset olivat yhteydessä viime syksynä, joten tämän suhteen olen sentään saanut rauhassa olla jo pitkään.
Minäkin melkein. Yhtään vakituista ja kokoaikaista työpaikkaa mulla ei ole ollut, välillä teen jonkun lattianlakaisijan työpätkän ja sitten makaan taas työttömänä kotona. Mulla on ammattikoulututkinto, ammattikorkeakoulututkinto ja avoimessa yliopistossa suoritettuja lisäopintoja, näistä kaikista olen saanut kiitettävät arvosanat, mutta jostain syystä en kelpaa työelämään.
Kunnon loinen ja luuseri. Täysin turha "Ihminen".
Ammattivalittajan uutisia Jämsästä. Jälleen kerran.
AINA Ammattivalittaja tekee näin. Aloittaa ketjun muttei vastaa kuin korkeintaan pariin viestiin.
Vierailija kirjoitti:
AINA Ammattivalittaja tekee näin. Aloittaa ketjun muttei vastaa kuin korkeintaan pariin viestiin.
Mihin pitäisi vastata? Saan hyvin vähän palkkaa ja maksan noita hammasproteeseja siitäkin vähästä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon loinen ja luuseri. Täysin turha "Ihminen".
Tiedän että olen turha.ap
Etkö ole ollut edes kesätöissä palkattuna? Itse olen ollut yrittäjä 23-vuotiaasta saakka, kun perustin toiminimen omalle alalle. Opiskeluajan kesät olin palkkatyössä.