Ammatinvaihtajien/Ikääntyneempien työnhakijoiden kohdalla palkkatuki on selvästi hyödyksi, mutta ei nuorilla
Kommentit (5)
Sillä tavalla totta, että mulla oli töissä jostain amiksesta sen luokan puupää, että en olisi voinut palkata vaikka yhteiskunta olisi maksanut koko lystin? Ymmärrän että valmistuva ei ole valmis, en itsekään aikoinani. Mutta tämä case oli jossain aivan omassa todellisuudessaan. Ei jatkoon.
Minä olen kahden viikon kuluttua 60v täyttävä eli päälle viiskymppinen. Eläkeputken Marinin sysipaska hallitus multa varasti ja jätti mustanpekan käteen. En pääse työvoimakoulutuksiin, en pääse töihin. Työllistymissuunnitelmaan kirjattiin että voisin hakea palkkatuettuun työhön mutta mitä hyötyä siitä on. Suorittavaa paskatyötä paskalla palkalla eikä siitä kerry eläkettä eikä se kartuta työssäoloehtoa jotta pääsisi uudestaan ansiosidonnaiselle. Lisäksi voi kysyä miksi joku yritys on valmis palkkaamaan (minun kohdalla koulutetun ja osaavan) henkilö töihin palkkatuella mutta ei oikeasti halua palkata. Sellaisille yirtyksille pitäisi lätkästä aivan helkatanmoiset sakot ikäsyrjinnästä. Minä voin tehdä töitä myös kevytyrittäjänä mutta kuukausilaskutus on vähintään 5000e ja minimilaskutusjakso 12kk riippumatta siitä kauanko työ kestää. Kummasti ei tämäkään vaihtoehto ole kiinostanus XD
Näin on. Etenkin yli 50-vuotiailla.