Oletko aikoinasi nuoremapana syönyt aamupalaksi weetabixia?
Kommentit (82)
En oikein tykännyt, mieluummin voileipä maistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan kauheeta, kuin olis heinäpaalia syönyt. Kavereilla niitä syötiin, eihän se miltään maistunut. Outo konsepti. Normaalit murot ovat parempia.
Kyllä on taas juntit asialla. Ei edes tiedä miten sitä syödään saati että osaisivat lukea tuoteselosteen. Ilmankos olette l*skejä ja reikähampaisia ja verisuonet tukossa.
No huh jos sulle weetabix on keittiötaiteen kruunu! Oikein haute cuisine🤣🤣🤣
Kuule kokeile seuraavaksi maistuuko weetabix näkkileivän päällä paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Toi on mun laihdutusruokaa vieläkin. Lähtee nopeasti ylimääräiset viisi kiloa painoa, kun syön kolmesti päivässä ja kevyen lounaan. Toimii aina.
Niin lähtee, mutta l*skimammat eivät halua kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Söin. Meinasin ostaa taas yksi päivä, mutta mistään ei löydy. Identifioitui mun mielessä aina hyvien perheiden lasten terveelliseksi aamupalaksi.
On sitä saatavilla. En nyt tosin viimeisen parin viikon aikana ole kaupoissa sitä silmäilly, koska mulla on kotona hyllyssä ~pari pakettia.
En ole ollenkaan samaa mieltä näiden kanssa jotka mollaa Weetabixia mauttomaksi sahajauhoksi, jossa ei ravintoakaan kunnolla. Eihän sitä nyt paljaaltaan tarvi syödä, laittakaa maidon tai jogurtin lisäksi jotain hilloa siihen, tai banaanin, persikan viipaleita, tms. käyttäkää nyt vähän aivojanne. Ja siitä ravintoarvosta, eihän nyt jonkun Weetabix aamupalan voimin ole tarkoitus lähteä johonkin ojankaivuuseen. Se on kevyt kuitupitoinen safka, joka sopii hyvin osaksi aamupalaa henkilölle jolla on vaikkapa päivä toimistotyötä edessä. Ja ei se kyllä juuri lihotakaan, joten ottaen huomioon millaisia läsöjä suuri osa ihmisistä on, paljon useimpien sietäisi syödä Weetabixia tai jotain vastaavaa.
Minä tykkäsin. Reilusti maitoa ja vaikka banaanipaloja päälle. Joskus varmaan vain sokeriakin. Lapsillenikin olen ostanut, mutta nyt on jo joku vuosi aikaa. Ihan unohtunut, täytyisi taas kokeilla vieläkö uppoo.
Hetken ajan. Banaaninmakuinen oli ainoa siedettävä. Palasin melko nopeasti voileipälinjalle. No, teini-ikä on kokeilujen aikaa, ja suurin osa niistä epäonnistuu. XD
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäsin. Reilusti maitoa ja vaikka banaanipaloja päälle. Joskus varmaan vain sokeriakin. Lapsillenikin olen ostanut, mutta nyt on jo joku vuosi aikaa. Ihan unohtunut, täytyisi taas kokeilla vieläkö uppoo.
Ja en aamupalaksi, tämä oli välipalaa koulun jälkeen. Aamulla oli aina puuro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvien Weetabixien salaisuus on siinä että päälle tulee parin sentin kerros makeaa mansikkahilloa. :)
Mansikkahillo itsessään jo on niin yrjöttävää, että en tiedä kumpi tuossa on toista pahempi
Täh, että mansikkahillo yrjöttävää?? Mitkähän piuhat sullakin on aivoissa väärin kytkettynä...
Enpä ole kyllä aiemmin kuullut että mansikkahillo olisi jonkun mielestä yrjöttävää. Tässä yhteydessä tulee mieleen vanha pohjois / itäsuomalainen sanonta/tokaisu, jota käytettiin kun henkilö joutuu jonkun yllättävän asian eteen, "vanhaks ku ellää, viimein v|tunki näkkee"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai se niin pahaa ollu. Mutta ymmärrän kyllä tuon sahajauho vertauksen. Pelkän sinisen maidon kanssa söin. En edes lapsena tykännyt syödä aamulla mitään makeaa. Suklaapuuro tai suklaamurot yöksi🤮
Suklaapuuro 70-luvulla oli kyllä kauheeta🤢
Suklaamannapuuro, nam. 😋
Yäk.
Tavallinen mannapuuro on herkkua mehukeiton kera.
On sekin hyvää. 😄
Ihme yököttelyä ruoalle. Lapset ymmärrän mutta että aikuinen?
Totta kai, oli hyvää sokerin ja maidon kanssa:) Nam, annoin sen aina mennä ihan mössöksi.
Söin viimeksi viime vuonna. Olin ulkomailla vaihdossa ja kotimajoituksessa aamupalavaihtoehdoista Weetabix oli kaikista ravitsevin - muuten kaikki valkoista viljaa, riksrakspoks-muroja, makeaa leipää yms... Ihan sahajauholta se tosiaan maistui :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvien Weetabixien salaisuus on siinä että päälle tulee parin sentin kerros makeaa mansikkahilloa. :)
Mansikkahillo itsessään jo on niin yrjöttävää, että en tiedä kumpi tuossa on toista pahempi
Täh, että mansikkahillo yrjöttävää?? Mitkähän piuhat sullakin on aivoissa väärin kytkettynä...
Enpä ole kyllä aiemmin kuullut että mansikkahillo olisi jonkun mielestä yrjöttävää. Tässä yhteydessä tulee mieleen vanha pohjois / itäsuomalainen sanonta/tokaisu, jota käytettiin kun henkilö joutuu jonkun yllättävän asian eteen, "vanhaks ku ellää, viimein v|tunki näkkee"
Mä olen eri, mutta en myöskään valitsisi mansikkahilloa ekana. Mua inhotti etenkin lapsena klöntit (eli siis ne mansikat...) ja aina olen ollut team vattuhillo. Toiset ei taas tykkää niistä siemenistä, mutta mua ei häirinneet.
Vierailija kirjoitti:
On jenkkien hömpötyksiä, että muroja ja tuollaisia syödään aamupalaksi. Eihän niissä ole kuin sokeria ja höttöhiilaria.
Weetabixissa juuri todella vähän sokeria, mutta paljon kuitua ja proteiinia. Ei kannata mutuilla, pieni ihminen.
Jotain 40 vuotta sitten. Muistan yhä että maistui kuivalta heinältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mautonta sahajauhoa. Kerran meille ostettiin, mutta siirryttiin sen jälkeen takas puuroon ja mysliin vaan.
Siihen piti laittaa sokeria päälle. Kaurapuuro se vasta pahvilta maistuukin ilman mitään
Tai hedelmiä, hilloja, siirappia ym ym. Kaikki samat lisukkeet toimii kuin puurossa.
Syön edelleen, varsinkin hunajan kanssa todella hyvää. Se täytyy tosin syödä nopeasti ennen sörsseliksi muuttumista :)
t: Kommodoori (merivartiosto ja kansainväliset tehtävät, nyk. eläkkeellä)
Oma ruokavalioni koostui kyseisestä tuotteesta ja vaniljajogurtista. Ei kai niitä kukaan kuiviltaan syönyt, vaan se pehmennettiin maidolla ja päälle sokeria, joka myös ikään kuin suli kokonaisuuteen. Herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mautonta sahajauhoa. Kerran meille ostettiin, mutta siirryttiin sen jälkeen takas puuroon ja mysliin vaan.
Siihen piti laittaa sokeria päälle. Kaurapuuro se vasta pahvilta maistuukin ilman mitään
Kun keittää maitoon, niin hyvää tulee, ja hilloa tai voisilmän laittaa niin hyvältä maistuu. Ei mitään turhia sokereita.
En ikinä keitä maitoon saatika sotke hillolla.
Weetabix juuri oli se hyvin vähäsokerinen ja runsaskuitinen sekä -proteiininen "muro". Bran Flakesit olivat sitten se todellinen kuitupommi, jotka maistuivat melko hyvältä mielestäni. Olivat kyllä hieman makeampia.