Mulla diagnosoitiin juuri MS-tauti
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Lääkityksen lopettanut nainen sai ketogeenisellä karnivoori-dieetillä MS-taudin leesiot vähenemään 40 prossaa alle vuodessa! 😮
Enpä usko. Minulle ei ainakaan neurologi ole kertaakaan puhunut ruokavaliosta mitään. Diagnoosista on kuitenkin jo 36 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin vaimo sairastui 28 vuotiaana MS tautiin.
Aika tarkkaan kaksi vuotta takaperin sai yöllä sydäninfaktin ja menehtyi siihen. Oli 77- vuoden ikäinen.
Mies oli omaishoitaja. Vaimo kuitenkin teki ruuat ja kahvit sekä vähän muitakin hommia. Ei tarvinnut pyörätuolia vaikka sellaisen olivat hommanneetkin.
Muistaakseni Marita Taavitsaisella on myös MS-tauti. Ymmärtääkseni keikkailee vieläkin.
Sekä pitää algometriä mukana keikoilla. Kierot keikkojen järjestäjät ovat kieltäytyneet maksamasta keikkapalkkiota kun Marita on heidän mielessään kännissä!
Joutuneet kaivamaan kuvetta sen jälkeen kun Marita on puhaltanut nollat!
Taidat sekoittaa Taavitsaisen Saija Varjukseen.
Vierailija kirjoitti:
Aika tarkkaan kaksi vuotta takaperin sai yöllä sydäninfaktin ja menehtyi siihen. Oli 77- vuoden ikäinen.
Mies oli omaishoitaja. Vaimo kuitenkin teki ruuat ja kahvit sekä vähän muitakin hommia. Ei tarvinnut pyörätuolia vaikka sellaisen olivat hommanneetkin.
Muistaakseni Marita Taavitsaisella on myös MS-tauti. Ymmärtääkseni keikkailee vieläkin.
Sekä pitää algometriä mukana keikoilla. Kierot keikkojen järjestäjät ovat kieltäytyneet maksamasta keikkapalkkiota kun Marita on heidän mielessään kännissä!
Marita Taavitsaisella on diabetes. Saija Varjuksella MS-tauti ja vaikuttaa tosi huonokuntoiselta.
Onnittelut Microsoft -taudista. Androidiksikaan et kumminkaan pysty muuttumaan :P
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut Microsoft -taudista. Androidiksikaan et kumminkaan pysty muuttumaan :P
Mene nyt muualle vitsailemaan. Täällä puhuu aikiuiset vakavista asioista.
T: Itsekin MS-potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkityksen lopettanut nainen sai ketogeenisellä karnivoori-dieetillä MS-taudin leesiot vähenemään 40 prossaa alle vuodessa! 😮
Enpä usko. Minulle ei ainakaan neurologi ole kertaakaan puhunut ruokavaliosta mitään. Diagnoosista on kuitenkin jo 36 vuotta.
No tietenkään ei ole puhunut, eihän se lihota Big Pharman lompuukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin vuonna 2024 ja minulle jäi jonkin verran jäännösoireita kortisonipulssin jälkeen. Olen itse saanut nuo jäännösoireet käytännössä olemattomiin JA osa leesiosta on kutistunut tässä parin vuoden aikana kun olen noudattanut keto/vhh-ruokavaliota. Eli ei se ole uskon asia, sitä voi itse kokeilla. Neurologi sanoo vain, että hyvä jos toimii, että hän ei voi ottaa kantaa kun ei ole riittävän isolle porukalle tehty tutkimusta tästä aiheesta. Pari pientä tutkimusta löysin itse ja niiden pohjalta päätin kokeilla. En syö myöskään viljoja, enkä palkokasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sekään ole kannattavaa, että jäin työkyvyttömyyseläkkeelle viisikymppisenä. Enemmän minuun uppoaa rahaa kuin mitä itse tuotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka vastasit olet harvinaisen tyhmä! Neurologit eivät halua kun syöttää sulle lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin miehellä on ollut MS-tauti jo monia vuosia.
Nyt ovat saaneet sen suunnattomalla piikittämisrumballa remissioon, joten hän tuntee olonsa täysin normaaliksi.
Joutuu vaan lenkkeilemään tosi paljon, että nivelet ja kunto pysyy hyvänä.
Liikunta on aina hyvä, mutta ei tätä sairautta juoksemalla voiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin vuonna 2024 ja minulle jäi jonkin verran jäännösoireita kortisonipulssin jälkeen. Olen itse saanut nuo jäännösoireet käytännössä olemattomiin JA osa leesiosta on kutistunut tässä parin vuoden aikana kun olen noudattanut keto/vhh-ruokavaliota. Eli ei se ole uskon asia, sitä voi itse kokeilla. Neurologi sanoo vain, että hyvä jos toimii, että hän ei voi ottaa kantaa kun ei ole riittävän isolle porukalle tehty tutkimusta tästä aiheesta. Pari pientä tutkimusta löysin itse ja niiden pohjalta päätin kokeilla. En syö myöskään viljoja, enkä palkokasveja.
Korjaan itseäni, sairastuin todennäköisesti jo vuosia aiemmin, mutta syksyllä 2024 sain diagnoosin ku jouduin suoraan päivystyksen kautta osastolle kortisonipulssiin kun kaikki mahdolliset oireet tuli 10 päivässä ihan täysillä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka vastasit olet harvinaisen tyhmä! Neurologit eivät halua kun syöttää sulle lääkkeitä.
Äläpäs ala v*ttuilemaan. Kyllä lääkäreilläkin jonkinmoinen etiikka on. Ei ruokavalio ole mikään ihmelääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin miehellä on ollut MS-tauti jo monia vuosia.
Nyt ovat saaneet sen suunnattomalla piikittämisrumballa remissioon, joten hän tuntee olonsa täysin normaaliksi.
Joutuu vaan lenkkeilemään tosi paljon, että nivelet ja kunto pysyy hyvänä.
Liikunta on aina hyvä, mutta ei tätä sairautta juoksemalla voiteta.
Itse ainakin liikun niin kauan kuin pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs ala v*ttuilemaan. Kyllä lääkäreilläkin jonkinmoinen etiikka on. Ei ruokavalio ole mikään ihmelääke.
Kyllä se tähän tautiin tepsii todella hyvin muun lääkityksen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut miettimään jotain samaa kun tuntuu usein ettei osaa enää edes tukehtumatta juoda, kun neste vaan valahtaa sinne kurkkuun eikä sitä tunnu estävän mikään. Eikö tällainenkin ollut jonkun hermostosairauden oireita.
Minä en pysty nielemään kiinteää ruokaa.
Kovasti on tutkittu, mutta syytä ei löydy. MS-lääke vaihdetaan nyt kuitenkin toiseen kun nykyisellä on teho laskenut. Toivottavasti lääkkeen vaihtaminen toimii, eikä tulisi mitään kauheita haittavaikutuksia.
Tämä on todella tympeä vaiva. Olisi kiva syödä ihan normaalisti, eikä vaan pelkkiä soseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä lopetan lääkityksen, jonka ansiosta pystyn kävelemään ja liikkumaan muutenkin normaalisti. Onhan se hirveää että big Parma saa rahaa tästä. Varmaan on kaikille kivempaa jos menetän liikuntakykyni ja työkykyni. ..Tai ehkä ei sittenkään..