Mikä on pikakahvin tarkoitus
Kun puhutaan erilaisista kahveista niin olen miettinyt että kenelle tuo kahvi on oikein kohdennettu siis kun pitää saada nopea kahvi onko maailma nykyään niin kiireinen ettei kahvia ehditä keittämään vaan kuumaan veteen pikakahvi ja kuppi mukaan onko ne kuinka hyviä ja laadukkaita mikä on suosikki pika kahvissa
Kommentit (31)
Sitä voi käyttää leivonnassa, jos tarvitaan kahvia.
Voi juoda missä vaan, mistä saa kuumaa vettä, kun ei tarvii kahvinkeitintä
Monessa hotellissä on huoneessa vain vedenkeitin, siellä pikakahville tarvetta
Se säästää myös tiskiä, kun voi valmistaa kahvin kätevästi suoraan kuppiin.
Mulla ei ole kahvinkeitintä. Keitän vettä, kaadan kuppiin ja lisään pikakahvin. Nopeaa, helppoa, ja tiskiä tulee vain sen kahvikupin verran.
mä join töissä, ostin oman purkin, se moccamaster-"kahvi" on kamalaa!
Pysyy termarissa kuumana koko työpäivän. Ei närästä.
Sinä voitkin juoda hitaasti valmistuvaa kahvia, kun sinulta ei tuhlaannu aikaa isojen kirjainten ja välimerkkien käyttämiseen.
Menee vähemmän hukkaan, kun keittää vain sen verran kuin juo. Pienten lasten kanssa on kahvihetki ohi, jos sitä alkaa keittimellä keitellä.
Enemmän sitä taidetaan käyttää muualla kuin Suomessa. Monessa maassa ei käytetä oikeastaan lainkaan suomalaistyyppistä kahvia, vaan juodaan joko pressokahvia tai pikakahvia.
Tarkoitus on että sitä voi juoda hotellihuoneessa jossa ei ole kahvinkeitintä, mutta on vedenkeitin.
Mitään muuta käyttöä en sille keksi.
Miksiköhän se on nimeltään PIKAkahvi, kun samassa ajassa keittää kahvinkeittimelläkin kupillisen?
Jos haluat juoda kupin tai pari etkä seisottaa pannussa /et tykkää kitkerästä, ne on hyvä vaihtoehto. Hakkaa minusta minkä tahansa seisotetun keitinkahvin.
Nescafen kultainen peruspussi on ihan hyvä.
Pikakahvin maku tuntuu heti ja häviää äkkiä suusta, suodatinkahvissa menee toisin päin. Sen takia se "maistuu erilaiselta" vaikka aika sama maku on kun oppii juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kahvinkeitintä. Keitän vettä, kaadan kuppiin ja lisään pikakahvin. Nopeaa, helppoa, ja tiskiä tulee vain sen kahvikupin verran.
Kun maulla ei ole väliä.
Me juodaan pelkästään pikakahvia. Mielestäni on parempaa kuin joku Juhlamokka suodatinkahvi. On meillä pressopannukin, joskus sunnuntaiaamuisin tehdään sillä vahvat kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maulla ei ole väliä.
Pikakahveja on monenlaisia. Kuten muitakin kahveja. Ei kannata ostaa kaikkein halvinta jos haluaa hyvää.
Kannattaa sekoittaa pikakahvijauhe ensin pieneen tippaan kylmää vettä, sitten lisätä kuuma vesi :) Ei tule kitkerää/palanutta.
Maistuuhan se paremmalta kuin kitkerä perinteinen pannukahvi.