Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimistotyö ilman etätyömahdollisuutta, hakisitko?

Vierailija
19.03.2025 |

Itselle vähän meh jos ei edes silloin tällöin voisi etäillä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toimistosta. Jos työ pitäisi tehdä avokonttorissa, ei kiitos. Jos olisi oma työhuone, eli työrauha, totta kai hakisin. Paljon mieluummin teen työn työpaikalla ja jätän sinne kuin vien kotiin.

Vierailija
22/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Toisaalta olen hemmoteltu kermapärtse kun teen nyt jo lähes 100% etänä hommia. En enää näin monen vuoden jälkeen enää mitenkään jaksaisi raahautua toimistolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin paljon työmatkasta.

Jos kilometrin matka, niin mieluummin käyn siellä joka päivä kuin 2 kertaa viikossa 30km päässä. Tietenkin "ehdoton" etätyölinjaus aiheuttaa sitten mm. sen, että flunssassa olen kokonaan pois töistä sen sijaan, että tekisin etänä sen verran mitä jaksan.

Vierailija
24/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maailmasta jotenkin kadonnut todellisuudentaju? Ei mistään etätyöstä oltu edes kuultu, ennen koronaa. Jos oltiin sairaana tai kovassa krapulassa, jäätiin kotiin. Muussa tapauksessa tultiin toimistolle. Jos oli illalla lähtenyt vasta puolilta öin, oli ok tulla tunti myöhemmin. Meillä ainakin liukuva alkoi kahdeksan ja kymmenen välillä.

Vierailija
25/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko maailmasta jotenkin kadonnut todellisuudentaju? Ei mistään etätyöstä oltu edes kuultu, ennen koronaa.

Eikä mistään sähköpostista oltu edes kuultu 90-luvulla.

Itse tein 95% etätyötä 2018 alkaen viime vuoteen asti. Ja edellisessä työssä noin kerran viikossa etänä 2015 lähtien. Nykyisessä etänä noin 50%.

Vierailija
26/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 5 minuuttia kävellen toimistolle niin aivan sama.

Vierailija
27/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön ja tuo työpaikka olisi omalla paikkakunnalla, niin hakisin. Muilla paikkakunnilla en voi kulkea töissä.

Nykyään pitää muuttaa.

No minä en enää muuta, se ei ole vaihtoehto.

Vierailija
28/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin hakisin jos työ muuten olisi itselle vaihtoehto. Yleensä vaikka työ ei sinänsä olisi virallisesti etänä tehtävää niin sopimalla on voinut tehdä halutessaan etäpäiviä. Riippuu kuitenkin siitä mikä työ kysessä ja miksi siinä ei ole etätyömahdollisuutta. Jos pitää päivystää asiakkaitten takia toimistolla niin aika selvä ettei etätyö onnistu. 

Jos on koko ajan palavereita nini ymmärrettävää. Mutta oman kokemukseni mukaan nämä ovat lähinnä siksi, että johto on epäluuloinen ja negatiivinen, ja jos alaiset eivät ole kytättävinä niin ne varmasti lintsaavat ja itse asiassa ehkä lintsaavat muutenkin joten parempi asentaa oviin 50 kulkulupaa ja kieltää etäily. On olemassa tervehenkisiä työyhteisöjä ja sairaita. Niissä terveissä käydään toimistolla muutenkin kuin pakosta.

Tämä. Koronan iskiessä meille tuli esimieheltä kielto, ettei asiakkaita saa tavata kasvotusten. Vain puhelimitse/netin kautta. Sen jälkeen tuli valtakunnallinen etätyösuositus, niin meidän esimies oli sitä mieltä että sehän on sitten ihan sama lomauttaa työntekijät, jos kerran eivät työpaikalle tule. 😂

Vierailija
29/29 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni. Tykkäisin toimistotyöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä