Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihannemiehen ominaisuudet

Vierailija
19.03.2025 |

- pitkä (185-190 cm)

- vahva ruumiinrakenne

- klassisen komea 

- miehekäs, puhuu syvällä rintaäänellä 

- luontainen johtajatyyppi 

- itsevarma  

- hyvätuloinen 

- arvostettu ammatti (lääkäri, lakimies, pankkiiri, toimitusjohtaja, lentäjä, arkkitehti tms.)

- karismaattinen 

- sulava sosiaalisissa tilanteissa

- hallitsee hyvin small talkin

Noita on miehistä joku muutama prosentti, mutta kuinka monet naiset tavoittelee niitä eikä niille kelpaa muunlainen mies? Sitten ne kysyy, että missä kaikki hyvät miehet on.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten toiminta on epärehellistä.

Täällä ja jodelissa naiset saattavat kertoa että tärkeintä on miehessä esim hyvä sydän ja hyvä käytös.

Silti kun tavismies menee deittisovelluksiin niin naiset noudattavat hypergamisen pinnallisesti tasoteoriaa ilman ainuttakaan poikkeusta.

Jokaisen naisen käytöksen voi ennustaa etukäteen hänen tasonsa perusteella.

Tai sitten voisit katsoa peliin ja miettiä miksi et sovi naisille. Mieti luonnettasi äläkä ulkonäköäsi. Kyllä kaikenmaailman pulliaisilla on naikkosia. Tekstistäsi paistaa myös naisviha läpi mikä on todella luotaantyöntävää.

Vierailija
62/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama prosentti?

Mies jolla olisi kaikki nuo ominaisuudet on enemmänkin 0,00001%

No ehkä prosentti on tuollaisia, mutta jos tinkii parista ominaisuudesta, niin heti isompi määrä?

Pelkästään tuo 185-190cm laskee prosenttiin

Oon itse 160 cm. 180 cm mies on ok, noin pitkän vierellä näyttäisin ihan tapilta ja olisi vaikea pussatakin, ei mulle kiitos!

Muutenkin ap:n lista kuulostaa enemmän joltain saippuaoopperahahmolta. Oikeasti naiset haluaa komeita, hauskoja, ystävällisiä ja fiksuja miehiä, joilla on normaalit elämän peruspalikat kunnossa. Esim olen itse myös vailla kunnianhimoa ja perusduunissa onnellinen, niin ei myöskään mitkään urahait kiinnostele, niitä näkisi harvoin ja kuitenkin alkaisivat painostaa tek

Vähän varmaan kuulostaa, jos mielessä on karikatyyri, mutta tuollainen mies voi olla yllättävän ns. tavallisen oloinen loppujen lopuksi. Varmaan moni nainen sanoo tuollaista aviomiestään ihan tavalliseksi, koska se ei ole leuhka tai itseään liikaa korostava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olisi vielä se, että tuollaisten listojen mukaisen tyypin pitäisi kiinnostua sinusta ja myös pysyä kiinnostuneena. Itse en ole kiinnostunut naisesta, joka kohdallani tsekkaa bokseja ilman, että on vaihdettu vielä yhtäkään sanaa. 

Vierailija
64/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva mies on niin hyvännäköinen että pelkkä ulkonäkö saa kiinnostuksen herämään. Miehet eivät ymmärrä sillä monelle pelkkä naisen ulkonäkö riittää. Toki pitää olla edes jonkinnäköinen että kiinnostuu. 

1. Hyväntuoksuinen (ei välttis hajuvettä mutta puhtaus on seksikästä)

2. Empatia ja arvostus. Molemminpuolinen arvostus toisiaan kohtaan. (Eksä esitti jännämiestä. Loppui siihen)

3. Kohtelias, auttavainen ja tasapainoinen

4. Pitää itsestään huolta (ei reikäsiä boksereita kiitos)

5. Käy töissä

6. Oppii virheistä ja tietää ettei tiedä kaikkea

7. Tykkää lukea (lukeviin miehiin aina ollut heikkona, itsekkin viihdyn hyvien kirjojen parissa)

8. Kemia 

Mulle jää tuosta kemiasta kiinni. Olin yläasteella suhteellisen huono kemiassa ja lukiossa suoritin sen yhden pakollisen kurssin. Sanomattakin selvää, että en kirjoittanut kemiaa ylioppilaskirjoituksissa.

Vierailija
65/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Hyvä laittamaan ruokaa

- Osallistuu tasa-arvoisesti kotitöihin

- Liikunnallinen muttei överisti

- Hyvä keskustelija

- Huumorintajuinen (ei pissa-kakka-tasolla)

- Suunnilleen sama koulutustaso kuin itsellä

- Positiivinen

- Joku kiva piirre ulkonäössä (silmät, hymy tms.)

- Tykkää läheisyydestä

Nämä kriteerit osuvat minuun täydellisesti. Onko ammatilla väliä?

Vierailija
66/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 7/11.

Vierailija
67/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavuus, oikeudenmukaisuus, reiluus, rohkeus, hyväntahtoisuus, empaattisuus, vastuullisuus. 

Vierailija
68/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva mies on niin hyvännäköinen että pelkkä ulkonäkö saa kiinnostuksen herämään. Miehet eivät ymmärrä sillä monelle pelkkä naisen ulkonäkö riittää. Toki pitää olla edes jonkinnäköinen että kiinnostuu. 

1. Hyväntuoksuinen (ei välttis hajuvettä mutta puhtaus on seksikästä)

2. Empatia ja arvostus. Molemminpuolinen arvostus toisiaan kohtaan. (Eksä esitti jännämiestä. Loppui siihen)

3. Kohtelias, auttavainen ja tasapainoinen

4. Pitää itsestään huolta (ei reikäsiä boksereita kiitos)

5. Käy töissä

6. Oppii virheistä ja tietää ettei tiedä kaikkea

7. Tykkää lukea (lukeviin miehiin aina ollut heikkona, itsekkin viihdyn hyvien kirjojen parissa)

8. Kemia 

Mulle jää tuosta kemiasta kiinni. Olin yläasteella suhteellisen huono kemiassa ja lukiossa suoritin sen yhden pakollisen kurssin. Sanomattakin selvää, että en kirjoittanut kemiaa ylioppilaskirjoituksissa.

Eihän tossa sanottu mitään vähimmäisarvosanaa. Olet kuitenkin sen yläasteen oppimäärän ja jopa lukionkin pakollisen kurssin suorittanut, että kyllä sulla kuitenkin sen verran kemiaa on pohjalla.

Vierailija
69/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla hyvätuloinen eikä "arvostetussa" ammatissa, kunhan vastaa itsestään ja osastaan yhteiskunnassa.

Komeus tulee pitkälti olemuksesta.

Hyvä itsetunto ja vastuunotto olennaista.

Vierailija
70/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä sen pitää olla sen sorttinen, että pelkkä läsnäolo hiljentää huoneen. pitää olla jokseenkin rujon näköinen, kalju, tatuoitu, parrakas, käytös pitäisi olla vihamielinen tai vähintään uhkaava. pitää viihtyä omissa oloissaan vaikka viikkoja, ei puhu, jos ei ole sanottavaa. tämä siis minun ukon kuvaus. on muuten 165cm/95kg. itse olen 175/65. että siinä se ihanin mies mitä löytyy.

Vierailija
71/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lista ja sen toteutuminen ei takaa mitään. Ei elämä toimi noin. Nainen

Tutkimusten mukaan varakkaat ja hyvännäköiset parit on keskimäärin onnellisimpia kuitenkin.

En epäile tuota tutkimustulosta koska omat havainnot kertoo samaa. Kauppakeskuksessa kun on töissä ja siinä tahtomattaankin näkee (ja varsinkin kuulee) miten puolisot toisiaan kohtelee niin noin se pääsääntöisesti menee. Se naama norsunveellä lyllertävä ylipainoinen tunikamamma herkemmin rähisee puolisolleen ja lapsilleen sekä saa mieheltäänkin samaa vittusaatanaaa vastaukseksi mitä normaalipainoisen pariskunnan osapuolet.

Ei liene ylläri, että toisen pariskunnan jälkikasvu on levotonta ja riehuu, kiljuu sekä huutaa kun taas toisen lapset osaa olla nätisti.

Joo, ei saisi varmaan tätäkään kertoa mutta tällaisia havaintoja sitä tekee.

Vierailija
72/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla hyvätuloinen eikä "arvostetussa" ammatissa, kunhan vastaa itsestään ja osastaan yhteiskunnassa.

No, nämä kriteerit kyllä täytän. Lähinnä sillä kysyin, kun joillakin naisilla ammatti tuntuu kovasti merkkaavan. 

Olen toisaalta joskus saanut kuulla, kun minun ammattiani on kysytty, että sä olet sitten varmaan sellainen stereotyyppinen ammattikuntasi edustaja.

Vierailija
73/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nämä kriteerit kyllä täytän. Lähinnä sillä kysyin, kun joillakin naisilla ammatti tuntuu kovasti merkkaavan. 

Olen toisaalta joskus saanut kuulla, kun minun ammattiani on kysytty, että sä olet sitten varmaan sellainen stereotyyppinen ammattikuntasi edustaja.

Eli diplomi-insinööri? :)

Vierailija
74/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli diplomi-insinööri? :)

Ei.

Vierailija
75/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-saa minut nauramaan

-ei tee itsestään tärkeää, vaatimaton luonne

-suurpiirteinen elämänkatsomus, suvaitsevainen

-poliittisesti neutraali, ei ainakaan kommari/persu

-käy edes jossakin töissä

-osaa pitää huolta itsestään, (pukeutuminen, siisteys ,terveys, raha-asiat) mikään ei ole niin turn off kuin vaativa mieslapsi

-pitää ex- naisensa ja menneisyyden sexiseikkailunsa omana tietonaan ( ei vertaa nykyistään heihin)

-pitää sen mitä lupaa, jos lupaa mitään

Tuossa nyt muutamia seikkoja 

Vierailija
76/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lista:

ei käytä päihteitä

ei sössi raha-asioitaan eli velkaannu jatkuvasti tai pölli muilta rahaa

on jonkinlainen ammatti tai työ, tai joku toimeentulokeino, vaikka sitten eläke

on oppinut elämästä jotain, mielellään käynyt terapian läpi tai muuten aktiivisesti opetellut ihmissuhdetaitoja, kommunikaatiota ja tunnetaitoja

on kasvanut aikuiseksi, osaa hoitaa oman kotinsa ja arkensa, ei tarvitse ketään pyyhkimään takalistoaan

kohtelee muita ihmisiä arvostavasti, pitää pienempien puolta ja yrittää tehdä jotain paremman tulevaisuuden eteen

Joku epäili tätä mun listaa. Nykyinen miesystävä täyttää nää kriteerit loistavasti, nimenomaan tuossa kohdassa että hoitanut pääkoppansa kuntoon. Se oli kaikkein tärkein asia kun tutustuttiin. Aika paljon voi muissa asioissa joustaa mutta seurustelukumppanilla täytyy olla kunnolliset ihmissuhdetaidot. Ne on kaiken perusta. 

Vierailija
77/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pitkistä ja tummahiuksista miehistä jotka on vähän ilkikurisia ja tuhmia mutta myös huomioon ottavia. Ah, vie jalat alta. 

Vierailija
78/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/87 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Avoin & rehellinen, suoraselkäinen

2) Lapsi- ja eläinrakas.

3) Ahkera ja yritteliäs. Ei tarvitse olla kiiltokuva-ammatti, käsillä töitä tekevät miehet vetoaa mutta ei ammatilla sinänsä väliä. Ammattiylpeyttä tarvitsematta olla uraohjus. Tuloilla ei väliä, kunhan suhteuttaa elintapansa omaan tulotasoon eikä juokse mun lompakolla kokoajan.

4) Intohimo omiin harrastuksiin, luonnossa tai ulkonaviihtymisestä plussaa. Antaa myös mun harrastaa.

5) Maanläheinen ja hyvän maalaisjärjen omaava

6) Hyvä itsetunto, ei jaottele asioita miesten- ja naistentöihin, vaan molemmat tekee vähän kaikkea omien vahvuuksien mukaan.

7) Harteikas ja iloinen hymy. Pituudella ei juuri väliä, kunhan ei ole siro.

8) Kannustava ja huolehtiva, antaa myös puolison loistaa omilla saavutuksillaan.

9) Viihtyy vähän rauhallisemmilla alueilla

Vierailija
80/87 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Avoin & rehellinen, suoraselkäinen

2) Lapsi- ja eläinrakas.

3) Ahkera ja yritteliäs. Ei tarvitse olla kiiltokuva-ammatti, käsillä töitä tekevät miehet vetoaa mutta ei ammatilla sinänsä väliä. Ammattiylpeyttä tarvitsematta olla uraohjus. Tuloilla ei väliä, kunhan suhteuttaa elintapansa omaan tulotasoon eikä juokse mun lompakolla kokoajan.

4) Intohimo omiin harrastuksiin, luonnossa tai ulkonaviihtymisestä plussaa. Antaa myös mun harrastaa.

5) Maanläheinen ja hyvän maalaisjärjen omaava

6) Hyvä itsetunto, ei jaottele asioita miesten- ja naistentöihin, vaan molemmat tekee vähän kaikkea omien vahvuuksien mukaan.

7) Harteikas ja iloinen hymy. Pituudella ei juuri väliä, kunhan ei ole siro.

8) Kannustava ja huolehtiva, antaa myös puolison loistaa omilla saavutuksillaan.

9) Viihtyy vähän rauhallisemmilla alueilla

Harteikas ja iloinen hymy. Pituudella ei juuri väliä, kunhan ei ole siro.

= karismaattisesti hymyilevä roteva hurmuri?