Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää rahanlainaajat

Vierailija
18.03.2025 |

Taas tuli viesti tutulta, että oisko lainata viittä kymppiä ja maksaa kuun lopussa takasin. Näitä rahanlainaajia riittää. Tietävät, että ihan hyvässä työssä oon, mutta kuitenkin ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen olen, eikä mitään isoja omaisuuksia. Jotain puskuria olen saanut säästettyä, mutta suorastaan vituttaa muutamalle tutulle ja kaverille toimia pankkina, kun eivät itse osaa omaa talouttaan ennakoida ja sopeuttaa. Ja kun tämä rahantarve tulee näillä kuukausittain, niin kyse ei ole mistään yllättävästä menosta vaan kroonisesta ongelmasta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, oletko joku teini?

mä nauraisin ja sanoisin etten todellakaan ole lainaamassa. 

Todellakin tuntuu teiniongelmalta, mutta oon nelikymppinen ja lainaajat kans. Ja sehän tässä onkin, kun maksavat kyllä aina lainansa takaisin sovitusti, mutta sitten ovat pian maksun jälkeen jo uutta lainaa kyselemässä. Pahimmillaan seuraavana päivänä. Ap

Oletko totuttanut kaverisi siihen että olet pelastava enkeli ja lainaat? Ala nyt puhua että hirveästi menoja ja kaikki kallistuu ja miten saan rahat riittämään.. Kun kaveri kysyy lainaa, sanot että nyt ei pysty. Toistat tätä joka kerta. Älä lainaa.

Sanoisin, ettei ap ole mitään selittelyjä velkaa. Kyllä ne luovuttaa, kun tarpeeksi monta kertaa kieltäydyt. Osa saattaa syyllistää ensin (vetoaa esim. lapsiin tms.) Älä lankea siihen ansaan. Tarkoitan tässä nyt niitä toistuvasti lainaavia, joilla on selvästi ongelmia rahankäytön kanssa.

Vierailija
62/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua v*tuttaa se kun joka saa tanan sana pitää kirjoittaa yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omia raha-asioita kannata kertoa kenellekään,ainakaan niin että kertoisi että rahaa on yhtään . Se vaan altistaa juuri näille lainailuille ja se takaisinmaksu onkin sitten vähän  niin ja näin. Lainailija tuumaa että sillähän on rahaa niin ei tarvitse lainoja maksella takaisin. 

Vierailija
64/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yli viisikymppisen naisen, joka maksaa tilipäivänä vanhat vipit ja viikon päästä alkaa pyytää uutta kierrosta. En liittynyt hänen pikavippirinkiin.

Sen vielä tajuan jos jotkut päikseen pyörittää jotain satasta, kun tarve on toisella loppukuusta ja toisella puolessavälissä. Silloin siitä on molemminpuolinen hyöty.

Itse osaan suunnitella talouteni eikä tämä lainailu kuulu elämään.

Vierailija
65/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun yksi näistä rahanlainaajista aloittaa rituaalinsa kysymällä että millainen rahatilanne sulla on. No ihan normaali aikuisen työssäkäyvän ihmisen rahatilanne, joka ei kyllä menisi konkurssiin viiden kympin lainasta! Vaikea siinä alkaa sanomaan, että on kyllä huono rahatilanne ja seuraavana päivänä jos postaa instaan kuvaa että on vaikka ravintolassa syömässä tai laskettelemassa tms. Ap.

Sanot, että normaali tai kysyt kuinka niin. Sitten sinulta todennäköisesti pyydetään lainaa ja sanot ettet lainaa. Siinä se. Jos sinulle tuosta suututaan, on suhde epäterve. Suuttuisitko itse, jos joku ei lainaisi sinulle rahaa jatkuvasti? Veikkaan, ettet edes kehtaisi pyytää...

Vierailija
66/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää AP kuka olet t. Se rahanlainaaja :D 

Vierailija
67/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että hankkisivat luottokortin.

Mitä se auttaa kun luotto on käytetty.

Ei välttämättä autakaan. Tuo tarkoittaa lähinnä: "ongelmasi ei ole minun vastuullani".

Vierailija
68/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan tietää AP kuka olet t. Se rahanlainaaja :D 

Onko sinulla joku riippuvuus? Vai miksi lainaat?

Vierailija
69/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästyin myös. Nykyään ei enää tule pyyntöjä, kun alkuun sanoin, että olen tehnyt periaatepäätöksen etten enää lainaa rahaa. Nyt viesti on mennyt perille ja eipä ole monista enää kuulunut mitään kun lopetin pikavippinä olemisen. Suosittelen.

Vierailija
70/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa pummipaskat, olen tylylsti lopettanut kaikkinaisen lainaamisen, aina jää jotakin takaisin saamatta eli ei kannata, t: mies 61 vee

Vierailija
71/71 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea vielä tältä samalta vauva-palstalta "ystävät pummaavat rahaa", todella hyviä kertomuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän