Ärsyttää rahanlainaajat
Taas tuli viesti tutulta, että oisko lainata viittä kymppiä ja maksaa kuun lopussa takasin. Näitä rahanlainaajia riittää. Tietävät, että ihan hyvässä työssä oon, mutta kuitenkin ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen olen, eikä mitään isoja omaisuuksia. Jotain puskuria olen saanut säästettyä, mutta suorastaan vituttaa muutamalle tutulle ja kaverille toimia pankkina, kun eivät itse osaa omaa talouttaan ennakoida ja sopeuttaa. Ja kun tämä rahantarve tulee näillä kuukausittain, niin kyse ei ole mistään yllättävästä menosta vaan kroonisesta ongelmasta.
Kommentit (71)
Minua v*tuttaa se kun joka saa tanan sana pitää kirjoittaa yhteen.
Ei omia raha-asioita kannata kertoa kenellekään,ainakaan niin että kertoisi että rahaa on yhtään . Se vaan altistaa juuri näille lainailuille ja se takaisinmaksu onkin sitten vähän niin ja näin. Lainailija tuumaa että sillähän on rahaa niin ei tarvitse lainoja maksella takaisin.
Mä tiedän yli viisikymppisen naisen, joka maksaa tilipäivänä vanhat vipit ja viikon päästä alkaa pyytää uutta kierrosta. En liittynyt hänen pikavippirinkiin.
Sen vielä tajuan jos jotkut päikseen pyörittää jotain satasta, kun tarve on toisella loppukuusta ja toisella puolessavälissä. Silloin siitä on molemminpuolinen hyöty.
Itse osaan suunnitella talouteni eikä tämä lainailu kuulu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun yksi näistä rahanlainaajista aloittaa rituaalinsa kysymällä että millainen rahatilanne sulla on. No ihan normaali aikuisen työssäkäyvän ihmisen rahatilanne, joka ei kyllä menisi konkurssiin viiden kympin lainasta! Vaikea siinä alkaa sanomaan, että on kyllä huono rahatilanne ja seuraavana päivänä jos postaa instaan kuvaa että on vaikka ravintolassa syömässä tai laskettelemassa tms. Ap.
Sanot, että normaali tai kysyt kuinka niin. Sitten sinulta todennäköisesti pyydetään lainaa ja sanot ettet lainaa. Siinä se. Jos sinulle tuosta suututaan, on suhde epäterve. Suuttuisitko itse, jos joku ei lainaisi sinulle rahaa jatkuvasti? Veikkaan, ettet edes kehtaisi pyytää...
Taidan tietää AP kuka olet t. Se rahanlainaaja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että hankkisivat luottokortin.
Mitä se auttaa kun luotto on käytetty.
Ei välttämättä autakaan. Tuo tarkoittaa lähinnä: "ongelmasi ei ole minun vastuullani".
Vierailija kirjoitti:
Taidan tietää AP kuka olet t. Se rahanlainaaja :D
Onko sinulla joku riippuvuus? Vai miksi lainaat?
Itse kyllästyin myös. Nykyään ei enää tule pyyntöjä, kun alkuun sanoin, että olen tehnyt periaatepäätöksen etten enää lainaa rahaa. Nyt viesti on mennyt perille ja eipä ole monista enää kuulunut mitään kun lopetin pikavippinä olemisen. Suosittelen.
vituttaa pummipaskat, olen tylylsti lopettanut kaikkinaisen lainaamisen, aina jää jotakin takaisin saamatta eli ei kannata, t: mies 61 vee
Kannattaa lukea vielä tältä samalta vauva-palstalta "ystävät pummaavat rahaa", todella hyviä kertomuksia
Sanoisin, ettei ap ole mitään selittelyjä velkaa. Kyllä ne luovuttaa, kun tarpeeksi monta kertaa kieltäydyt. Osa saattaa syyllistää ensin (vetoaa esim. lapsiin tms.) Älä lankea siihen ansaan. Tarkoitan tässä nyt niitä toistuvasti lainaavia, joilla on selvästi ongelmia rahankäytön kanssa.