Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ulkonäköäsi ikinä kommentoitu negatiivisesti?

Vierailija
18.03.2025 |

Itsellä oli kaveri, joka kiinnitti paljon huomiota muiden ulkonäköön. Saattoi ihan yhtäkkiä sanoa "Sulla on rasvaiset hiukset" ikävällä äänensävyllä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monestikin, etenkin nuorena. Lähes tulkoon kaikesta kehossani olen saanut jotain ikävää kuulla paitsi silmistä ja sormista.

Vierailija
2/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin suoraan. Joskus on sanottu, että muistutan jotain ei kovinkaan viehättävää julkimoa, ilmeisesti tarkoituksena ärsyttää ja loukata minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on.

Vierailija
4/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella luokallani varmaan ainoa ruskeahiuksinen ja ruskeasilmäinen lapsi, muilla siniset silmät ja vaaleat hiukset. Yhden kaverin äiti kysyi ihan tosissaan olemmeko romaneja.

Vierailija
5/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Etenkin "rakas" isosiskoni on arvostellut kyllä joka kohdan kehossani. Kauan sitä kuuntelin ja nielin vaiti kommentit, mutta sitten riitti.  Enpä enää pidä yhteyttä.

Vierailija
6/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ruma ja kamala - so what? Ei maan kiertorata siitä muutuisi vaikka saisin kauneus-pilkun. Vai räjähtäisiko Betelgeuse?

Vierailija
7/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monestikin, etenkin nuorena. Lähes tulkoon kaikesta kehossani olen saanut jotain ikävää kuulla paitsi silmistä ja sormista.

Sama. Edelleen inhoan ulkonäköäni.

N43

Vierailija
8/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Edelleen inhoan ulkonäköäni.

N43

Paitsi mun silmiä ja sormiakin on haukuttu...

N43

Vierailija
9/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat naiset ovat nauraneet, kun ovat nähneet pienen kaluni.

Vierailija
10/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi on tylsempää saada kuulla eri variaatioissaan, että on lyhyt vai saada kuulla itselle tuntemmatomalta, että on lyhyt ja huonoitsetuntoinen (, koka kuulemma kaikki lyhytkasvuiset ovat)  Tai kun kohdellaan kuin vajaa älyistä oletuksena kai, että koska on pituudeltaan alle 12 vuotaan mittanen, niin täytyy olla myös "henksiesti vajaa".Ja tietysti päässäkin on varmaan jokin tauti kun ei sen laella näytä hiuket kasvavan vaan sisälumi näyttää paistavan.

Vierailija
11/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinko 7-vuotias kun eräillä synttäreillä naapurin tädit haukkuivat ulkonäköäni *on varmaan hirveää olla ruma kun kaverit on nättejä* yms yms olin pitkä ja laiha ja hiukset oli leikattu lyhyeksi (äidin mielestä hiukseni oli ohuet).

Tuollainen suorapuheisuus lapsen ulkonäöstä on kyllä syvältä. 

Vierailija
12/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan nykyään kehorauha.

Vierailija
13/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olinko 7-vuotias kun eräillä synttäreillä naapurin tädit haukkuivat ulkonäköäni *on varmaan hirveää olla ruma kun kaverit on nättejä* yms yms olin pitkä ja laiha ja hiukset oli leikattu lyhyeksi (äidin mielestä hiukseni oli ohuet).

Tuollainen suorapuheisuus lapsen ulkonäöstä on kyllä syvältä. 

Olipas tyhmiä naisia. 

Vierailija
14/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti.

Varsinkin teininä ja nuorena se söi tosi pahasti itsetuntoa, suurimmalta osin kuulin sitä pojilta. Olin pitkä ja hontelo ja siitä revittiin hupia  tosi paljon, lisäksi silmälaseistani, siitä kun olin hieman hiljaisempi kuin muut, meikittömyydestäni mutta sitten kun aloin meikkaamaan niin sitten revittiin siitä hupia.

Vierailija
15/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin läpi vuosikymmenten. En ole miehekäs. Väärä hattu. Vauvanaama. Uskottavuus puuttuu. Pitkät hiukset (aina välillä). Parta. "Ei tommonen mikään mies oo!", ovat mummelit huutaneet pari kertaa kadulla, jne. Olen jo kohta kuusikymppinen, niin nyt on vähän rauhoittunut.

Vierailija
16/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monesti, varsinkin teini-iässä minua haukuttiin koulussa paljonkin. 

Vierailija
17/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kotona, koulussa, töissä, parisuhteessa, jne, jne.

Vierailija
18/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on:( Mulla on luonnonkiharat hiukset väriä "Prinssi Harry". Koko peruskouluaikani sain kuulla luokkakaverityttöjen suusta olevani joko porkkana-tai mätäspää, jonka hiusten väri ja kiharat johtuvat siitä, ettei ole ollut varaa kunnon shampoohon. 

Vierailija
19/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olin nuori tyttö ja mulla oli nenässä finni, jossa valkoinen mätä varmaan oikein loisti. Oltiin tyyliin jouluna ruokapöydässä, niin isäni sanoi, et pitäiskö sun puristaa tuo finni. Ja siinä pöydässä oli monta muutakin ihmistä, suht läheisiä kaikki, mutta kuitenkin nolotti. 

Sitten olin joskus hoitamassa siskoni lasta enkä ollut nukkunut edellisenä yönä yhtään. Olin sitten sen näköinenkin, en kuitenkaan meikannut tms. kun en yleensäkään meikkaile. Noh, vähän myöhemmin tuli ilmi, että olen raskaana. Tämä siskoni totesi sitten, et ihmekös olitkin silloin niin kurjan näköinen. Ajatteli siis että raskaudesta johtuvaa, mikä osin saattoikin pitää paikkansa, mutta oli varmasti myös nukkumattomuudesta johtuvaa se "kurja" näkö. 

Kerran oltiin siskojen kanssa mökkeilemässä. Kävin yksin kävelylenkillä ja siskoni oli juoksemassa. Hän juoksi sitten sattumalta mun ohi. Mökillä sitten otti puheeksi, et sulla on samanlaiset muhkurat reisissä ku mulla. Katoin kun kävelit jo kaukaa, et sullakin on, et ollaan kai äitiltä ne peritty. Vaikka ei pahalla tarkoittanut ja tiedän,et on "muhkurat",  niin silti muistan tuon aina. Ja siksikin ärsyttää lenkillä käydä, kun mietin et ihmiset kattoo mun pyllyä/muhkuroita ties mitä. Jos joku väittää, ettei kato/kiinnitä huomiota toisten takapuoliin, niin tossahan se nähtiin; mun siskokin katsoi ja kiinnitti huomiota :D 

Sit äitini aina ruukas kehua kaveriani; voi kun sillä Liisalla on aina niin punaiset posket ja hymy herkässä... itsehän olin aneeminen ja kalpea enkä niin sosiaalinen kuin tämä kaverini. Ja äitikin ruukas sanoa joskus et kun oon niin kurjan näköinen. 

Kun tulin opiskelupaikkakunnalta kotona käymään, niin isä ruukas sanoa, et "ompa Maija syöneen näköinen". Tarkoitti siis etten ainakaan ole laihtumaan päässyt. Ja isä istui keinutuolissa ja kävelin siitä ohi, niin saattoi kommentoida, et mulla on liian tiukat housut. Oli ihan normaalit farkut jalassa, mitä nyt nuorisolla oli, ei mitkään pahat edes. Tuokin on yks, miks ajattelen varmaan aina, et kaikki tuijottaa kun kävelen ohi tms. 

Kyllä vaan nämä jää mieleen ikuisiksi ajoiksi. 

Sit kerran toinen sisko kehui mun silmiä, oli sellainen ohimenevä hetki vain ja tapahtui yhden kerran. Äiti sattui myös olee siinä niin eikös hänen pitänyt sanoa, et elähän liikaa kehu, ettei ylpisty. 

Ja sitten tämä sisko sanoi kerran, kun oltiin lähdössä jonnekin ja vaihdettiin vaatteita, et sulla oli kiva se yks neule, et oo enää pitänyt sitä. Tuli ihan tyhmä olo; siis et miks sitä ei voinut kehua tai sanoa kivaksi, silloin kun se oli mulla, miks se piti sanoa noin jälkeenpäin kun sitä ei enää ollut. En ymmärrä. Sit kun sitä ei enää ole, niin sitten sanotaan, et se oli kyllä kiva neule ja sopi hyvin sulle, miks et enää pidä?? Tuli vähän olo, et ne sen hetkiset vaatteet oli jotenkin huonot tai ei niin kivat eikä sopineet mulle. 

Vierailija
20/27 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kommentoitu useinkin. En ole koskaan pahastunut, kun ovat kommentoineet sellaista minkä kaikki näkee ja pysyneet ihan asiassa.

Itse asiassa olisi kiva jos joku huomauttelisi useammin jos vaikka joku vaate on yksinkertaisesti ruma tai istuu huonosti päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi