Kesäloma elokuun lopussa. Mitä muuta voi silloin tehdä, kuin maata kotona?
Kesäloma elokuun lopussa. Mitä muuta voi silloin tehdä, kuin maata kotona?
Budjetti pieni ja lomailijana yksi aikuinen, kun lasten lomat on jo ohi.
Kommentit (36)
Kävely ulkona on parempi vaihtoehto kuin makoilu sisällä.
Voihan silloin tehdä vaikka mitä. Jotkut kotimaan kohteista pistävät tietysti ovet kiinni jo heinäkuun lopussa, mutta valtaosa museoista ym. on auki ja majoitushinnat edullisempia. Jos siis haluaa reissata Suomessa, mitä todellakin suosittelen.
Hommaa haulikko, sorsalupa ja eikun jahtiin. Alkaa elokuun 20.
Ota äkkilähtö jonnekin. Tihon aikaan niitä riittää
Elokuussa on usein kesän parhaat ilmat, on lämmintä ja pimenevät lämpimät yöt ja kuutamot. Itse jouduin työssä ollessani lähes joka vuosi pitämään lomani elokuussa ja se sopi minulle. Ap, vuokraa mökki lomasi ajaksi. Niitä on varmasti loppukesästä vapaana ja edullisesti. Ui, sauno, grillaile, soutele, katsele mökkiseutua laajemmaltikin. Käy lavatansseissa ja toreilla ja kirppiksillä. Marjasta ja sienestä.
Olis kyllä ankeaa olla tollanen ihminen. Yhyy ei oo rahaa, yhyy lapset on koulussa, mitä tässä nyt sit tekis. Ensinnäkin elokuuhun on vielä aikaa, säästä. Jos reissulle mieli tekee, pyydä lapsille lomaa. Tai mene yksin jos mahdollista tai kaverin kanssa. Ylipäätänsä loma on lomaa, tekee jotain tai ei tee. Mulla ei käy ikinä lomalla aika pitkäksi, ihan sama milloin se on.
Eihän täydellisellä lomalla tarvitse muuta kuin makaamista tehdäkään, onhan loma. Tai ehkäpä konjakkihömpsyn aina välillä :D
Miksi lomalla on pakko jotain tehdä. Kuka sen määrää. Lomahan on lepäämistä, akkujen lataamista eikä suorittamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit jos olisit lomalla heinäkuun? Siis jos sulla ei ole rahaa tehdä yhtään mitään?
Varmaan se ongelma on siinä, että elokuun lopussa lapset on palanneet kouluun eikä heidän kanssaan voi tehdä paljon arjesta poikkeavaa, kun taas itsellä olisi aikaa tehdä niitä nollabudjetin juttuja. Olemattomalla budjetilla on itse lasten kanssa käyty uimassa, ilmaisissa museoissa, melkein ilmaisella pyörä-/jätskiretkellä jne. En minä tällaisia itsekseni tekisi. Voisin tehdä, mutta en tee.
Käyttäisin lomani tuollaisessa tapauksessa siivoamiseen (tietysti!), kirjojen lukemiseen, ulkoiluun jne. Ihan tavallisiin asioihin, miinus työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Voi kaivaa pihalle kuopan ja maata siinä.
Kysy vaikka keneltä tahansa koiralta onko se kivaa. Saat vastaukseksi, että se on parasta kivaa ikinä.
tervetuloa kysymään. Meillä on viisi eri rotuista ja kokoista koiraa, eikä yksikään ole kaivaja.
Parhaat lomasäät!
Päiväretkiä ja lapset lähtis mukaan parina päivänä. Esim retki tallinnaan, Hämeenlinnaan tai Kuopioon. Riippuen missä olette. Reput selkään ja kivoja eväitä mukaan. Eikun töppöstä toisen eteen.
Helsingin juhlaviikot 14.8. - 31.8.2025.
Elokuu kisaa väkevästi vuoden lämpimimmän kuukauden tittelistä heinäkuun kanssa. Jää sille hieman paikkakunnasta riippuen parilla kymmenesosa-asteella, mutta on vähemmän sateinen. Heinäkuuhan on Suomessa vuoden sateisin kuukausi. Itse otan aina loman elokuussa, jos pystyn.