Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme hienostoporukkaa uudessa taloyhtiössä? =o

Vierailija
11.03.2007 |

Olemme viime viikonloppuna muuttaneet uudelle alueella. Tämä on ns. " hyvää aluetta" , etelässä, rannan lähellä ja nykyisen kerrostalohuoneiston arvo onkin aika " rapea" kerrostaloksi.

Tänään olen ollut yksin kotosalla järjestelemässä tavaroita (mies lapsen kanssa kyläilemässä) ja tarkastellut ihanan idyllisen sisäpihan menoa. Ensin pari tuntia sitten pihassa leikki hiekkalaatikolla kaksi n. 5-vuotiasta lasta kahdestaan; poika ja tyttö. Tytöllä oli vaaleanpunaiset kangashousut - siis sisähousut - ja pojalla beiget farkut, molemmilla kalliin näköiset vaaleansävyiset takit auki, ei pipoja eikä hanskoja...Tuota, olenko outo, mutta minulle ei tulisi mieleenkään pistää lasta ulos näillä keleillä (pari astetta plussaa, mutta rannan vieressä, jossa meri hönkää koko ajan kylmää) ilman pipoa ja hanskoja ja ulkohousuja ja takit vielä auki. Siksi toiseksikin, onko tämän " hyvän" asuinalueen vanhemmat niin rikkaita ja snobeja, että heillä on varaa laittaa vaaleita merkkikangashousuja ja takkeja loskaleikkeihin pihalle (lapset näyttivät siltä, että oltaisiin lähdössä johonkin juhliin?!) Lapset olivat vielä pihalla todella pitkään, yli tunnin, eli tuskin oli kyse mistään " menkää pihalle odottamaan, että lähdemme kyläilemään" - jutusta.

No, nyt samalle pihalle tuli rapusta ulkolelujen kanssa nainen n. 1-vuotiaan lapsen kanssa vaalean beigessä ulsterissa ja korkosaapikkaissa, tukka laitettuna. Lapsella nyt sentään on haalari ja pipot ym. päällä, mutta nekin tietysti vaaleanpunaiset ja ihan viimeisen päälle. Piha kylpee kurassa ja loskassa kun lumi on osittain sulanut. Siis näinkö täällä nyt sitten ulkoillaan?

Apua, voinko laittaa omaa lastani ihan tavallisissa kurahaalareissa pihalle, entä pitääkö minun ostaa itselleni joku hieno takki pihaleikkejä varten? Itse en edes omista noin hienoja ulkovaatteita, saati sitten että pistäisin niitä pihalle päälle. Ollaanko me nyt tosiaan muutettu jonnekin snobien luvattuun maahan...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu

Vierailija
22/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ap tätä aluetta tarkoitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin siinä mielessä että on saanut oman kyylän.

Vierailija
24/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhteenkään todelliseen prinsessaan en siellä ole törmännyt :) .

t.larulainen

Vierailija
25/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona liikkuessa on tärkeää ainoastaan, että osaa väistellä luoteja!

Vierailija
26/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se lapsi kaupungilla tekee paremmassa haalarissa? Ne haalareiden ominaisuudet on tarkoitettu nimenomaan ulkoleikkeihin.

Joo, sä taidat olla ihan väärässä mestassa...

Vierailija
27/28 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pitää " parempia haalareita" ulkoleikeissä, ei heillä muita haalareita olekaan. Nämä meidän lasten haalarit on vaaleasävyisiä ja helppohoitoisia. Kosteussuojat niissä on ihan kunnossa joten ovat mielestäni tarkoituksenmukaisia näilläkin keleillä.

Kyläillessä ja kaupunkireissuilla lapsille puetaan takit ja housut.

Hanskat ja lakit lapsille tietysti puen mutta lapset saa ottaa ne pois jos tulee kuuma.

Loskakeleillä kun lähden lasten kanssa ulos leikkimään puen itsekin päälle kosteussuojatut vaatteet ja kengät. Muiden aikuisten vaatteet minua ei kiinnosta. Olkoot vaikka korkkareissa ja minihameessa jos niin tahtovat :)

Vierailija:

sa haalarissa. Tottakai itsellänikin on korollisia kenkiä ja hienompia vaatteita. Enkä kyllä ihan niiiin tosissani tätä kirjoittanut.

Mutta, mutta, eikö se ole ihan normaalia, että niitä ulstereita ja korkokenkiä ja " parempia" haalareita pidetään sitten vaikka kun mennään kyläilemään, kaupungille ostoksille tai jotain vastaavaa. Kyllä loskakelillä ulkoillessa minä ainakin laitan tarkoituksenmukaiset vaatteet, eikä ne yleensä ole vaaleansävyisiä, vaikeasti pestäviä tai korollisia. Ja vaikka itsekin meikkaan päivittäin, enkä pukeudu risoihin säkkeihin, niin harvoin minua pihassa lapsen kanssa leikkimässä näkee tukka selvästi kihartimella taivutettuna, täysi meikki naamassa, vaalea ulsteri päällä ja kymmenen sentin korot jalassa. Ihan tosi tuo äidin toiminta näyttää tosi vaikealta koroissa upottavalla ja märällä, loskaisella nurmella; lisäksi hän näyttää tosiaan palelevan. Ja niistä aiemmista lapsista minua ehkä enemmän mietitytti pipojen, hanskojen ja ulkohousujen puute. Ja onko se nyt sitten " normaalia" pistää vaaleat farkut hiekkalaatikolle? Sehän on kätevää, ei tarvitse kuravaatteita ilmeisesti ostaa ollenkaan, eikä lämpimiä välikausipukuja...

ap

Vierailija
28/28 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän