R.I.P. Linna-shampoo
Menin tyhmänä ostamaan kaupasta Linna-shampoota ja katselin, että sille onkin lanseerattu uusi pullo.
Kotona olin kuolla v-tutukseen, kun huomasin, että koko tuotehan on muutettu!!! Mitä ihmettä?!?! Uusi shampoo haisee joltain liimalta ja nyt pitää sitten etsiä joku toinen shampoo.
Mitkä idiootit näitä tuotemuutoksia oikein suunnittelee? Sama oli Jättis- tuutinkin kanssa, joka kutistui puoleen. Eikö ketään muuta ota aivoon tämä muutos? Kuka muu, kuin joku liimanhaistelija tuota litkua enää ostaa?
Kommentit (91)
Boikotti meni minullakin. Mitä tilalle? Voiko shampoota tehdä itse ilman lisäainemyrkkyjä?
Minulle kävi samalla lailla taannoin erään suklaapatukan kanssa. Muuttivat reseptin vuosikymmenien jälkeen. Laitoin jopa palautetta siitä tehtaalle. Olivat hämmästyneitä miten olin huomannut asian.
Se on se raha. Hyvää suosittua tuotetta muutetaan vaivihkaa ja yritetään ettei kuluttajat huomaa. Tietysti huomaavat ja sitten selitellään kuinka reseptistä tulee entistä parempi. Ihan ppuhetta
Vierailija kirjoitti:
Boikotti meni minullakin. Mitä tilalle? Voiko shampoota tehdä itse ilman lisäainemyrkkyjä?
Palashampoota ainakin :)
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi samalla lailla taannoin erään suklaapatukan kanssa. Muuttivat reseptin vuosikymmenien jälkeen. Laitoin jopa palautetta siitä tehtaalle. Olivat hämmästyneitä miten olin huomannut asian.
Nimiä kehiin vaan!
Ihan luottotuote näihin päiviin. Onko joku siis peukaloinut koostumusta? Tunkenut siihenkin palmuöljyä säästömielessä?
Kun teinit asuivat vielä kotona, niin lantrasin niiden Paul Mitchelliä juurikin linnashampoolla, joka hoiti saman asian mutta maksoi vain sadasosan.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, saunapäivät olivat keskiviikko ja lauantai. Hiukseni peain aina Linna shampoolla. Vain joskus oli Hellä Mietosta, Timotei shampoota tai Silkki Leenan munashampoota. Valokuvissa tuolta ajalta näkee että hiukseni olivat sileät, kiiltävät ja vahvat. Siihen aikaan ei shampoissa ollut lukuisia kemikaalikoktaileja kuten nykyisissä, hiuksetkin kasvoi vahvana.
Se on jäänyt mieleen kun äiti lirautti suoraan päähän Linna shampoota ja pesi hiukset tehokkaasti ja aina meni silmiin vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan luottotuote näihin päiviin. Onko joku siis peukaloinut koostumusta? Tunkenut siihenkin palmuöljyä säästömielessä?
Kun teinit asuivat vielä kotona, niin lantrasin niiden Paul Mitchelliä juurikin linnashampoolla, joka hoiti saman asian mutta maksoi vain sadasosan.
Tälle kyllä hymyilin :D onkohan yleinenkin säästötoimi tämä? Heh, voin vaan kuvitella millaisen pöyristyksen ja raivon tällainen olisi herättänyt, jos äiti ois teininä vähä lantraillut, kunsiiiis tää on ainoo mikä mulla toimii!, syynä hinta ja kun luokan coolein Anna suositteli just tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kyllä hymyilin :D onkohan yleinenkin säästötoimi tämä? Heh, voin vaan kuvitella millaisen pöyristyksen ja raivon tällainen olisi herättänyt, jos äiti ois teininä vähä lantraillut, kunsiiiis tää on ainoo mikä mulla toimii!, syynä hinta ja kun luokan coolein Anna suositteli just tätä.
Todnäk sinäkään et olisi huomannut muutosta, olisit vain pessyt Paul Mitchellillä niin kuin ennenkin. Vedätys olisi paljastunut vasta sitten, kun äitisi olisi jäänyt rysän päältä kiinni shampoota lantratessaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palashampoota ainakin :)
En tiennyt tuollaisia olevankaan, ovat poissulkevan kalliita. "Testasimme yhdeksän palashampoota useasta eri hintaluokasta https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008945139.html
Yritin etsiä sitä vanhassa pullossa myytävää shampoota, mutta näyttäisi olevan loppuunmyyty joka paikasta. Uutta en enää osta.
Surkeaa toimintaa.
Sisältölistat, kummassakin paljon kyseenalaisia kemikaaleja.
ALKUPERÄINEN "Mieto ja perinteinen" (valkoinen purkki, sininen korkki): Aqua, Sodium Laurethsulfate, Sodium Chloride, Trideceth-2carboxamide Mea, Cocamidopropylbetaine, Polysorbate 20,Stearamidopropyl Morpholinelactate, Propylene Glycol,5-bromo-5-nitro-1,3-dioxane, Sodiumhydroxide, Benzyl Salicylate, Hexylcinnamal, Parfum. LÄHDE: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/linna-shampoo-400ml-6417964575071
UUSI/MUUTETTU "Perinteikäs biohajoava resepti" (ruman vihreä purkki, musta korkki): Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-4 Rapeseedamide, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Polyglyceryl-3 Betainate Acetate, Disodium Cocoamphodiacetate, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Citric Acid, Parfum, Octadecyl Di-T-Butyl-4-Hydroxyhydrocinnamate. LÄHDE: https://www.s-kaupat.fi/tuote/linna-shampoo-400-ml/6417964580440
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä klassikkotuoksujen tärvelemistä! Myös Fairy on nykyään ihan kamalaa.
Fairy on klassikkotuoksu kypsille naisille vaihtoehdoksi Chanel 5:lle.
Ja taas on pilattu yksi tuote. Milloin nämä firmat oikein oppii?
Vierailija kirjoitti:
Mikä suklaa?
Vierailija kirjoitti:
Kai syöt myös kuorittuja perunoita ja sika-nautajauhelihasta ja vehnäjauhosta tehtyä kastiketta? 🤣
Kyllä. Vuonna 2025. Parasta.
Vierailija kirjoitti:
Joku noista oli niin jytyä kamaa että rupes tukka ohenemaan. Lurautuan usein vähän vettä shampooseen ihan vaan siksi että olis hellävaraisempaa - ja jos vähän viitsii ravistasa että vesi sekoittuu niin vaahtoutuu paremmin.
Ei sitten ole tullut mieleen vaihtaa shampoota? Niitä löytyy nykyään monenlaisia eikä tarvitse käyttää sitä samaa mitä on aina käyttänyt.
Minusta pitäisi olla suorastaan laitonta muuttaa sisältöä aivan toiseksi. Uusi paskatuote vaan suoriltaan ja lopettakaa se vanha, suoranaista huijausta myydä vanhalla nimellä jotain halvempaa tavaraa.