Hiivaa viikolla 39 argh!
Mulla alkaa mennä jo hermot tähän kutinaan! Kutina alkoi viime keskiviikkona ja torstaina kävin neuvolassa tarkistuttamassa, onko kyseessä hiivatulehdus, etten ala enää näillä viikoilla turhaan lääkitsemään. Oli kuulemma niin selvä hiiva, ettei tarvinnnut edes näytettä ottaa. Sanoivat (ja lääkäriltäkin varmistivat), että voi vielä huoletta käyttää emätinpuikkoja, vaikka raskaus on jo näin pitkällä. Kävin sitten hakeen Canesten 500mg puikon, kun olen sitä ruukannut käyttää ja se on tehonnut hyvin. No, nytpä oli ilmeisesti niin kuivat limakalvot, että puikko ei sulanut, vaan tuli melkein kokonaisena ulos puolentoista vuorokauden päästä. Ei varmaan ollut siis vaikuttanut juuri mitään. Hain sitten Gyno Daktarin kuurin, kun sehän on voidemaisempi lääke. Nyt olen laittanut sitä yhtenä iltana ja vielä on siis kaksi puikkoa jäljellä. Kutina ei oo vielä helpottanut yhtään. En ole ennen Gyno Daktarinia käyttänyt. Kauanko menee, että alkaa tehota? Ja jos synnytys käynnistyy ennen kuin hiiva on hoidettu, onko siitä haittaa vauvalle? Paraneekohan hiiva jälkivuodon myötä vai vaivaako sitten koko jälkivuodon ajan? Onko kenelläkäään kokemusta tällaisesta?
Nimittäin Bulgarian jugurtti auttaa. ½ purkkia suun kautta ja ½ purkkia paikallisesti. Illalla kun menee nukkumaan niin kannattaa laittaa ja side kans niin on helpompi siivota :) Ja tämä on oikeasti toimiva, vanhan kätilön neuvo. Parin päivän ajan kun laittaa niin häipyy! Onhan kyllä todettu että raskauden aikana voi turvallisesti käyttää myös apteekista saatavia, mutta itse noita pehmeämpiä keinoja suosin.