Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorilla, jotka asuvat omillaan - melkein kaikilla koira

Vierailija
17.03.2025 |

Kuka tämän koiran ylläpidon maksaa. Kaikki eivät todellakaan käy töissä. Miten opiskelijalla voi olla varaa pitää koiraa. Taitaa Kelatuet olla edelleen vähän liian hyvät. 

Itse olin 90-luvulla nuori aikuinen, ei puhettakaan, että olisi ollut varaa johonkin koiraan. Rahat menivät asumiseen ja normilaskuihin. 

Taitaa nuorilla olla nyky Suomessa vähän liian hyvä elintaso tuloihin nähden. Kela maksaa. Sanoisin, että jokaiselta tuet pois, jolla koira, ei ole veronmaksajien tehtävä maksella jonkun koira harrastusta. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria on muutenkin enemmän kuin puolet liikaa. 

Vierailija
2/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hevonen jo opiskeluaikaan ysärillä.

Toiset tekkee TÖITÄ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Rakkia ei kaikki ota.

J

Vierailija
4/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koira opiskeluaikana noin 25 vuotta sitten. Kävin osa-aikatöissä. Hyvin sujui ja oli koiranpidon kannalta elämän parasta aikaa. Toiset bailasi ja tuhlasi rahansa päihteisiin, minä ostin koiran ruokaa. Vanhemmat auttoivat eläinlääkärikulujen kanssa tarvittaessa. Nyt täystöissä aikuisena koiran pito paljon vaikeampaa.

Vierailija
5/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää vuokran ja laskujen jälkeen 550€/kk, kyllä sillä saa hyvin ruoat itselle ja koiralle

Vierailija
6/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla muillakaan pitäs olla varaa. Rakki vaan pitää olla!

Vierailija
7/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään opiskelijaa, jolla olisi koira.

Vierailija
8/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei kyllä maksa sentin senttiä lemmikkieläimistä :D Oletko vähän tyhmä? Kannatatko liikakansoitusta?

Vierailija
9/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiria on muutenkin enemmän kuin puolet liikaa. 

8 MILJARDIA ihmistä. Montako vielä tavitaan?

Vierailija
10/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, että melkein kaikilla olisi. Ehkä sinä satut tuntemaan sellaisia, mutta ymmärrät varmaan itsekin, ettei se ole yleispätevä totuus. Jos sinua noin kovasti korpeaa jonkun toisen lemmikki niin kysy heiltä itse suoraan millä rahalla ylläpitävät. Sinuna olisin tosin huolissani enemmän ihan omasta mielenterveydestä, jos tällainen asia sinua noin nyppii.

Vierailija
11/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, kun jotkut nuoret tekee töitä ja paljon. Mitä se sulle kuuluu? Kyllähän monet hankkii lapsia vaikka ei olisi varaa ja yhteiskunta joutuu ne elättää.

Vierailija
12/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 000 rakkia Suomessa, lisääkö tarvitaan vielä. Koiran pito ei ole mikään ilmastoteko. Sotkevat ympäristöä eritteillä, mitkä eivät kuulu luontoon. Syövät lihaa, eivät ole mitään kasvissyöjiä. Kaikki, jotka pitävät koiraa, eivät välitä ilmastonmuutoksesta pätkääkään. 

Vierailija
13/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni muutti omilleen yhdessä koiransa kanssa ja autan häntä tietenkin tarvittaessa esimerkiksi eläinlääkärikuluissa. Mitä sitten? Ei ole sinulta pois, ei Kela siitä maksa yhtään mitään. Enemmän monella menee rahaa viinaan ja röökiin - ehkä sinullakin kun olet noin katkeran kuuloinen - ja näiden sairastamisia sitten Kela vasta maksaakin.

Vierailija
14/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, kun jotkut nuoret tekee töitä ja paljon. Mitä se sulle kuuluu? Kyllähän monet hankkii lapsia vaikka ei olisi varaa ja yhteiskunta joutuu ne elättää.

Voi kuule, rakki ei maksa veroja, sotkee vaan ympäristöä ja haittaa meidän normaalien tavallisten siistien ja puhtaasta ympäristöstä välittävien elämää. Lapsista tulee veronmaksajia, elukoista ei koskaan. Rakki ei ole ihminen vaikka niin luulet. 

Vierailija
15/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa ihan Teemu Keskisarjalta :D

Opiskelijalla ei saa olla mitään elämää! Pitää istua kotona ja syödä korkeintaan kaurapuuroa! Muu on turhaa!

Vierailija
16/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset perii sun lusmuilun ja elää veronmaksajien rahoilla niin kuin sinäkin. Sulle ei kuulu muiden lemmikit eikä elämä. Säälittävää akka oot.

Vierailija
17/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap vähän vajaa? Aika monet opiskelijat käyvät töissä ja rahoittavat sillä elämisensä. Se on ihan sinunkin etusi, niin saat sossutukesi sinäkin kun muut maksavat veroja.

Vierailija
18/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulukaveri:

Vanhemmilla paha päihdeongelma ja lapsi varttui alakoululaisesta saakka sijaiskodissa, josta joutui lopulta pariksi vuodeksi laitokseen. 

Kävi ammattikoulua, mutta keskeytti tultuaan täysi-ikäiseksi. 

Sai oman vuokra-asunnon ja itsenäistymisrahaa, jolla hankki mm koiran. 

Ei aio mennä töihin. Päihteet vetää. Mutta mielestäni se koira pitää hänet jotenkin aisoissa, kun siitä pitää huolehtia. (Sijaisperheessä tottunut koiriin.)

Eli nuorelle saattaa koirasta olla iso tuki ja apu. 

Vierailija
19/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin koira ku kateellinen idiootti joka ap on 

Vierailija
20/21 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää kaikkia näitä lusmuja joilla koira.