Pitääkö puuro nälkää?
Normaalisti syön aamulla 8 aikaan 2 kananmunaa, kauraleivän jossa levite ja leike, kupin kahvia. Pärjään hyvin klo 13-14 asti.
Nyt söin kaurapuuron voisilmällä, kupin kahvia. Ja mulla on nälkä klo 11.20.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
"työikäisistä yhä useampi on ylipainoinen tai lihava.
20-54-vuotiaista
👩 naisista 49 prosenttia
👨 miehistä 65 prosenttia
oli ylipainoisia tai lihavia vuonna 2020.
Tutkijamme on huolissaan työikäisten painonnoususta, koska ylipaino ja lihavuus ovat riski useille kroonisille sairauksille. 📈
Suomalaisten ylipainoisten ja lihavien osuus on kahden vuoden aikana kasvanut työikäisillä miehillä kuusi prosenttia ja naisilla neljä prosenttia. Tämä on merkittävä ja huolestuttava muutos näin lyhyellä aikavälillä,
Hehe! Prosentit ovat väärin!
Naisista 30 prosentilla ja miehistä 27 prosentilla on lihavuutta.
https://thl.fi/-/terve-suomi-tutkimus-suomalaisten-lihominen-aiheuttaa-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää kaurapuuron päälle marjoja ja raejuustoa. Hyvin pitää nälkää
Ei pidä. Lisänä pitää olla paljon enemmän proteiinia kuin raejuustossa. Olen kokeillut monet kerrat ja erittäin huonolla menestyksellä, aina tuloksena kamala hypo.
T DM1
Terveellä pitää. T. Lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleissa on noin 350kcal/100g, eli siitä laskemaan. Desissä on noin 35g.
Itse keitän ja syön kerralla 200g kaurahiutaleita. En lisää litraan vettä muuta kuin teelusikallisen suolaa. Jos proteiinia syö muiden ruokien yhteydessä, ei sitä tarvitse erikseen puuroon lisätä. Kaurassa on 14% proteiinia itsessään.
Ei herran tähden. Jopa suklaassa on paljon proteiinia mutta se ei tarkoita että ne olisivat yksinään hyödyllisiä ihmiselle!
IS: Tänään vietetään Huomauta painosta-päivää
"Päivän tarkoituksena on tehdä kanssaihmisille hyvää ja parhaassa tapauksessa jopa pelastaa näiden henki huomauttamalla näiden liikakiloista, jotta nämä voivat aloittaa tarvittavat toimet elintapojensa korjaamiseksi. Yhä useampaa vaivaa vääristynyt kehonkuva, eli he eivät itse edes tajua olevansa lihavia. Lihavuus lisää mm. vakavasti aivoinfarkti- ja syöpäriskejä."
https://www.ilosanomat.fi/terveys/art-2000011092543.html
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kasvipohjaisen aamupalan, niin kaurapuuroon lisäksi esimerkiksi marjat, pellavarouhe ja manteleita tai auringonkukansiemeniä. Kahviin tai teehen soijajuomaa.
Kahvin voi jättää pois, ei se nälkää pitele eikä siitä muutakaan hyötyä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-54-vuotiaista
👩 naisista 49 prosenttia
👨 miehistä 65 prosenttia
Tutkijamme on huolissaan työikäisten painonnoususta, koska ylipaino ja lihavuus ovat riski useille kroonisille sairauksille. 📈
Suomalaisten ylipainoisten ja lihavien osuus on kahden vuoden aikana kasvanut työikäisillä miehillä kuusi prosenttia ja naisilla neljä prosenttia. Tämä on merkittävä ja huolestuttava muutos näin lyhyellä aikavälillä,Hehe! Prosentit ovat väärin!
Tuossa lukikin, että instagramin tutkijat. Ei mitään järkevää linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kasvipohjaisen aamupalan, niin kaurapuuroon lisäksi esimerkiksi marjat, pellavarouhe ja manteleita tai auringonkukansiemeniä. Kahviin tai teehen soijajuomaa.
Kahvin voi jättää pois, ei se nälkää pitele eikä siitä muutakaan hyötyä ole
Kahvi on monia terveysvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Lisänä pitää olla paljon enemmän proteiinia kuin raejuustossa. Olen kokeillut monet kerrat ja erittäin huonolla menestyksellä, aina tuloksena kamala hypo.
T DM1
Täysin väärässä olet. Ei minulla pitänyt tuommoinen puuro nällkää terveenäkään ollessa. Itse sairaus iski mulle vasta päälle nelikymppisenä, joten mulla on kohtalainen kokemus puuron vaikutuksesta sekä terveenä että vaivaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-54-vuotiaista
👩 naisista 49 prosenttia
👨 miehistä 65 prosenttia
Suomalaisten ylipainoisten ja lihavien osuus on kahden vuoden aikana kasvanut työikäisillä miehillä kuusi prosenttia ja naisilla neljä prosenttia. Tämä on merkittävä ja huolestuttava muutos näin lyhyellä aikavälillä,Hehe! Prosentit ovat väärin!
Se on läskihullu joka hokee tota täällä. Tekee useita samoja ketjuja.
Kyllä minulla pitää nälkää hyvin. Syön aamuisin kaurapuuroa, en leipää. Täysjuväkaurapuuroa, puolidesiä rasvatonta maitoa, marjoja, kuppi mustaa kahvia. Se on aamiaiseni ja lounas n klo 13. Ei iske nälkä ennen lounasaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-54-vuotiaista
👩 naisista 49 prosenttia
👨 miehistä 65 prosenttia
Ei ole, vaan tuo linkkaamasi on vanha artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-54-vuotiaista
👩 naisista 49 prosenttia
👨 miehistä 65 prosenttia
THL:n virallinen IG-tili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis puuron voi keittää soijamaitoon kokonaan tai osittain myös!
Hyi viddu! Keitän puuron veteen!
Talkkunapuuro pitää hyvin nälkää jos on oikeista aineista tehty.
Puurolla on raivattu pellot ja tehty metsätyöt vuosisatoja. Mietipä siitä.
Annoksessa puuroa on noin 120 kcal. Vähemmän kuin kahdessa ruispalassa ilman pitää päällysteitä. Niin että että jos syöt aamulla vaan annoksen puuroa vaikka pienen voisilmän kanssa, niin eipä ihme että se ei pidä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T DM1
Täysin väärässä olet. Ei minulla pitänyt tuommoinen puuro nällkää terveenäkään ollessa. Itse sairaus iski mulle vasta päälle nelikymppisenä, joten mulla on kohtalainen kokemus puuron vaikutuksesta sekä terveenä että vaivaisena.
Minulla nyt vaan pitää, toki en voisi edes ap:n tavoin noudattaa noin pitkiä ruokailujen väliä. Olen lähihoitajana liikkeellä työssäni. Syön puuroni rasvan ja proteiinin kera sekä pieni aamupäivävälipala. Syön n. 3 tunnin välein. En ole ylipainoinen, insuliinintuotanto huipputasolla. N54
Vierailija kirjoitti:
Talkkunapuuro pitää hyvin nälkää jos on oikeista aineista tehty.
Talkkuna on ohraa. Beetaglukaania siinä missä kaurassakin.
Toki sitä rasvaakin hyvä laittaa. Itse laitan yllämainittujen lisäksi voisilmän ja vajaa rkl pellavasiemenrouhetta. En tavoittele noin pitkää ruokailun väliä kuten ap. Syön puuron 6-8 aikaan, riippuen työajasta. Yleensä pieni välipala 9-10 aikaan, proteiinia ja esim pähkinää. Lounaan syön viim. klo 12.30.