Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka harkitsevat kirveen heittämistä kaivoon iho-ongelmien takia?

Vierailija
16.03.2025 |

Ruusufinni ei vain lähde vaikka miten kalliita voiteita, tai ivermektiiniä, tai metronidatsolia käyttää ja miten hajusteeton ja säilyntöaineeton ihonhoitorutiini on.

Olen täysin raitis ja syön enää kasviksia ja kalaa jottei tule yhtään lisäpunoitusta. Silti kasvot välillä ilman syytä ovat tomaatinpunaiset ja ventovieraatkin kyselee onko kaikki ok tai olenko humalassa.

Laserhoidot maksavat tuhansia euroja eikä minulla ole niihin varaa.

Kai se on oikeasti tapettavạ itsensä 29-vuoden iässä ja toivoa että syntyy jonnekin uudelleen ilman tätä kirousta. Se pyörii ideana mielessä jokaikinen ilta, nytkin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrian yhteys. Itsemurha ei ole leikin asia. Tarvitset apua knuppiisi.

Ei se psykiatri mitään voi iho-ongelmalle. Oikea osoite on dermatologi yksityisellä vaikka se veisi vararikkoon. Parempi rahaton ja elossa kuin kuolla.

Vierailija
22/37 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi azelaidihappo. Reseptillä saatavan voiteen nimi skinoren. Laitan toisen rasvaisen voiteen yöksi sen alle niin ei kuivata. Ja käytän meikkivoidetta päivisin, koska haluan elää normaalia elämää. Voimia!

Tuossa tosiaan on tärkeää että saa reseptillä sen 15-20% version.

Kaupan 10% atselaiinilla ei välttämättä saa sitä punoitusta pois kuin nimellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastanut psoriasista yli 30v. Onhan se ikävä sairaus, mutta en ole sen antanut lannistaa. Hyviä ystäviä on tullut sitä kautta kyllä.

T. M45

Vierailija
24/37 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täällä puhuu ruusufinnistä, osa ruususta, vaikka kyse on ihan eri asioista!

Vierailija
25/37 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö meikkiä, meikkisivellintä? Siihen tarttuu ihosta rasvaa joka sitten muhii ja aiheuttaa pientä bakteerinäppyä. Auttaisiko helokki tai muu öljy sisäisesti.

Vierailija
26/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt vaan ostat peittävän meikkivoiteen? 

Pahentaa vain ongelmaa pitkällä aikavälillä, kuten kaikki ylimääräiset kemikaalit iholla.

No eikä pahenna. Moni päinvastoin suojaa ihoa. 

Ei ongelman maskeeraaminen poista sitä itse ongelmaa. Sama kun peittelisi syöpäpesäkettä päälaella käyttämällä sisätiloissakin hattua ettei kukaan näe vaivaa.

Ruusu hoitamattomana etenee keski-iässä rinofyymaan eli juoponnenään ja todella pahaan verisuonien katkeiluun ympäri kasvoja. Sen jälkeen kutsuukin kirurgin pöytä.

No nyt olikin kyse siitä että pystyy elämään normaalisti. Ettei ulkopuoliset huomauttele. 

Rinofyyma tulee kuitenkin todella harvalle, hoiti tai ei. 

Vierailija
27/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei lähde ikinä pois, opettele elämään sen kanssa. Tulet siihen tottumaan ja toisaalta - sehän on ihan kaunistakin.

-kokemuksella

Kyllä se itseasiassa lähtee punaisella pulssilaserilla. Se kutistaa ja tappaa pois ihon alta ne rikkoutuneet verisuonet jotka vuotavat kudokseen verta. Mutta se vaatii paitsi monen monta hoitokertaa niin myös paksun lompakon.

-eri, jonka isällä oli tuo

Mitenkäs, oletteko auringossa oleilua harkinneet? Auringonvalossa on kaikki aallonpituudet.

Vierailija
29/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahentaa vain ongelmaa pitkällä aikavälillä, kuten kaikki ylimääräiset kemikaalit iholla.

Ei ongelman maskeeraaminen poista sitä itse ongelmaa. Sama kun peittelisi syöpäpesäkettä päälaella käyttämällä sisätiloissakin hattua ettei kukaan näe vaivaa.

Eihän ne (meikki/lääkkeet) sulje pois toisiaan, äly hoi. Tottakai meikin ohella MYÖS hoidetaan. Ja meikki suojaa esim. tuulelta, pakkaselta ja auringolta, jotka voi pahentaa ongelmaa.

Vierailija
30/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusu hoitamattomana etenee keski-iässä rinofyymaan eli juoponnenään ja todella pahaan verisuonien katkeiluun ympäri kasvoja. Sen jälkeen kutsuukin kirurgin pöytä.

No nyt olikin kyse siitä että pystyy elämään normaalisti. Ettei ulkopuoliset huomauttele.

Se huomauttelu voi johtua pohjimmiltaan ihan muusta, että vaikka iho-oire korjaantuisi niin huomauttelu silti jäisi.  Harvemmin ihmiset edes kehtaa sanoa mitään kasvoista vaikka olisi miten paha että yleensä on jotain muuta olemuksessa tai kommunikoinnissa. 

Vierailija
31/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sairastanut psoriasista yli 30v. Onhan se ikävä sairaus, mutta en ole sen antanut lannistaa. Hyviä ystäviä on tullut sitä kautta kyllä.

T. M45

Lähtee head and shouldersilla.

Vierailija
32/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne (meikki/lääkkeet) sulje pois toisiaan, äly hoi. Tottakai meikin ohella MYÖS hoidetaan. Ja meikki suojaa esim. tuulelta, pakkaselta ja auringolta, jotka voi pahentaa ongelmaa.

Niin joo. Lääkärien säteet parantaa ja luonnon säteet tappaa. Näinhän se menee...

Kokeilkaapa tänä kesänä ottaa aurinkoa. Nyt on oiva aika aloittaa, kun se on matalalla. Altistus ensin 15min per päivä ja sitten 30min. Sen verran, että iho tottuu palamatta

Vierailija
33/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään just juttua.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/6b1f7fcc-88de-4307-a988-9efa99dec8…

Tietääkö joku, mitä tuo juttu sisältää?

Vierailija
34/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa tänä kesänä ottaa aurinkoa. Nyt on oiva aika aloittaa, kun se on matalalla. Altistus ensin 15min per päivä ja sitten 30min. Sen verran, että iho tottuu palamatta

No huh, et tiedä ruusufinnistä mitään.

Vierailija
35/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin rauhoitu. Syö terveellisesti, hoida ihoa säännöllisesti miedoilla tuotteilla. Suojaa ympäri vuoden 50 suojakertoimella. Ruusufinni silti elää omaa elämäänsä. Välillä parempana ja välillä pahempana. Tv. Ruusufinnistä kärsinyt yli 20 vuotta. 

Vierailija
36/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoidetta minäkin hehkutan! Ja suosittelen. Siinä on usein suojakerroin, joten suojaa ihoa, ei pahenna. Poistan sen herkän ihon vaahtoavalla puhdistusvoiteella. Minulla oli tosi paha ruusufinni ja söin antibiootit ja lopulta sen pahan sikiövaarallisen lääkityksen peräti puolen vuoden pituisena kuurina. Mutta eipä ole palannut ja meikkivoide suojana sen jälkeen.

Vierailija
37/37 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut etikkaa iholle? Suoraan pullosta. Kokeile pienelle alueelle ensin jos pelottaa. Se punoitus kestää vain tunteja.

Miettisin kans ruokavaliota. Onko ne tuholais- ja rikkamyrkyillä kyllästetyt kasvikset ja säteilevät kalat kuitenkaan sulle hyväksi.

Parin viikon naudanliha tai kanadieetti voisi kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan