Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin takaisin ok-taloon

Vierailija
16.03.2025 |

ikävä suvun rintamamiestaloa. asuimme kissan kanssa tässä monia vuosia. tavallista oli että minä lähdin liikenteeseen kaupungille ja kissa jäi pihaan tekemään omia juttujaan. arki pelasin näin loistavasti.

nyt kämppä myytiin ja jouduin vuokra asuntoon. ongelma on lähinnä kaikkialla. ensinnäkin asunto on kesäisin kuin pätsi ja lämpötila voi olla viikkoja 29c tehden inhottavan ja tukalan olon sekä minulle että kissa. rintamamies talo oli paksuhirsinen ja aina viileä. korkein lämpö taisi olla 24c ja sekin pitkän kesän aikana jossa aurinko helotti viikkojen ajan.

tämän asunnon ikkunat ovat suunnattu juuri päivän auringon suuntaan ja tänäänkin aurinko nosti asunnon lämpötilan 22->24 asteeseen parissa tunnissa. verhot eivät vaikuta tilanteeseen mitään koska lämpö imeytyy niiden kautta asuntoon.

myös naapurit ovat olleet inhottavia. eräs naapuri on tehnyt yli 6 ilmoitus isännöitsijälle kissastani. rintamamies talossa tämä ei olisi käynyt päinsä kun olisin itse oman pirttini herrana. olen saanut jo 5 varoitusta siihen että isännöitsijä uhkailee takavarikoivansa asuntoni. tämä on tehnyt elämästä lasinsiruilla kävelemistä ja hermopeliä.

viime vuoden lokakuussa joku iski jollain esineellä tai jollain pihalla ollut kissaa ja olen joutunut viettämään aikaa kuukausia haavojen paranteluun. rahaa on mennyt varmaankin yli tuhat euroa kaikkinensa eri lääkäri käynneissä. rintamamiestalossa kukaan ei olisi voinut tulla minun ja kissan reviirille ilman että olisin voinut vastata väkivaltaan väkivallalla.

lisäksi inhottavasti talossa asuu monta koiran ulkoiluttajaa jotka vähän väliä säntäävät koiransa kanssa pihalle. tämä tekee minun ja kissan liikkumisesta jos ei ihan niin ainakin melkein helvettiä. onneksi kissani onjo vähän tottunut niihin.

tämä vuokra-asunto palauttaa myös mieliin elämäni huonoimmat ajat lukiossa opiskelusta, jolloin asuimme äidin kanssa vuokra asunnossa kerrostalossa jossa en tehnyt mitään muuta kuin pelasin tietokoneella. Yhteiskunta odottaa minulta samanlaista "normaalia" kuin silloin. Minulle ei anneta yhtään omaa tilaa tietokonepelaamisen ympäriltä yhteiskunnasta.

Silloin jouduin myös käyttämään mustia vaatteita ulkona liikuttaessa koska olin saanut osakseni väkivaltaa ala-asteelta lähtien muiden suomalaisten taholta - usein ilman syytä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osta itsellesi rintamiestalo tai vuokraa! Noita on tyhjillään Suomessa valtavat määrät! Hinnat lähtee muutamasta tonnista ylöspäin!

Vierailija
2/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, osta itsellesi rintamiestalo tai vuokraa! Noita on tyhjillään Suomessa valtavat määrät! Hinnat lähtee muutamasta tonnista ylöspäin!

ei se enää tulisi olemaan samanlaista. kaikki on peruuttamattomasti rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok turha mitään yrittää niin

kaikki on paskaa

kärsi siinä sitten 

Vierailija
4/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten et tiedä millä pihalla ollutta kissaasi lyötiin? tai kuka löi? Olithan kuitenkin siinä vieressä vahtimassa kissasi ulkoilua niinkuin pitääkin?

Vierailija
5/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas haluaisin takaisin kerrostaloon. Aina haaveilin omakotitalosta koska vietin lapsuuteni sellaisessa. No, 3 vuotta sitten viimein ostettiin oma talo ja täytyy sanoa että ei ollut sitä mitä kuvittelin. Kerrostalossa oli paljon helpompaa. Toki kesäisin on mukava kun voi viilentää ilmalämpöpumpulla, mutta en oikein muuta hyvää keksi verrattuna vuokralla asumiseen kerrostalossa.

Vierailija
6/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lavaste. En ole koskaan nähnyt sitä selkeämmin kuin nyt.

Vierailija
7/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi muuttaa muualle. Nyt tiedät etsiä vuokra-asuntoa, joka olisi kesällä viileä. 

Vierailija
8/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi muuttaa muualle. Nyt tiedät etsiä vuokra-asuntoa, joka olisi kesällä viileä. 

Olen asunut 30 eri vuokra-asunnossa ympäri suomea. Yksikään ei niistä ollut viihtyisä.

Vierailija
9/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli missään ei ole hyvä...

Vierailija
10/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille sopisi pieni talo tai hirsitalo (jos paloturvallisuus kunnossa). Saataisi kaikille yksityisyyttä enemmän. Luhtitalokin voisi olla ok tai muu. Vanhat kerrostalot eivät myös käy kaikille ja slummialueet. Uusi pieni kerrostalo parempi kuin joku romu. Kauppakin pitäisi olla ja valikoimaa, maisemia. Elämänlaatua siis.

Vierailija
11/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta telttaan!

Vierailija
12/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanot haluavasi takaisin sinne taloon ja sitten et kuitenkaan...

Vierailija
13/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin sanot haluavasi takaisin sinne taloon ja sitten et kuitenkaan...

Ei sitä taloa enää ole kun se purettiin.

Vierailija
14/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli missään ei ole hyvä...

Vaikea keskustella suomalaisten kanssa kun älykkyys osamääränne on niin matala. Miten voi päätyä kirjoituksestani tuommoiseen johtopäätökseen? Vai pitääkö minun selvittää koko tilanne juurta jaksaen että alat tajuamaan? Ensinnäkin on etäisyys. Se rintamamiestalo oli likellä keskustaa eikä semmoisia enää voi saada. Eikä varsinkaan minun budjetillani.

Vierailija
15/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukut ihmisiä ja itse et osaa edes kirjoittaa🤦

Vierailija
16/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaihtoehtoja siinä sitten on, jos ihan väkisin haluaa asua tietyntyyppisessä talossa...

Vierailija
17/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia, onko tämä Valis, Silppu vai joku muu?

Vierailija
18/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaihtoehtoja siinä sitten on, jos ihan väkisin haluaa asua tietyntyyppisessä talossa...

Eipä ole mitään. Odotan vain jeesusta. Tuskastelen sitä miten pitkä on aika odottavan kun ei täällä mailmassa ole enää mitään mitä en olisi jo todennut huonoksi ja nähnyt.

Vierailija
19/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki on rikki?

Vierailija
20/29 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki on rikki?

Jos et sinä sitä tässä yhteisessä maailmassa pysty havainnoimaan niin tuskinpa voin sitä selittää.