Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko punaisten hiusten olevan noidan merkki?

Vierailija
16.03.2025 |

Vihreät silmät yhdistettyinä punaisiin hiuksiin on jo todella epäilyttävää. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjättyjen punaisten hiusten, kyllä. Syntyperäiselle värilleen ei kukaan mitään voi, ja siitä ei voi päätellä mitään. 

Olet määritellyt taikauskosi tällä tavalla? 

Vierailija
62/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä noidista kun on kyse, niin aina vähän hämäystä on pelissa: punaiset hiukset on noidan parahaalla ystävättärellä. Sekä minun, että siskoni parhailla ystävillä on punaiset hiukset, vaikka se noituus kulkee meidän suvussa. Mulla oli rinnan vasemman rinnan alla lumi, joka on noidan merkki (luin Aino Kallaksen kirjasta). Kun menin poistattamaan sitä, lääkäri oli todella äkeissään eikä meinannut millään uskoa, että rintaliivit hankaa sitä luomea ja siksi haluan poistettavan...

Minullakin oli. Poistatin samoista syistä. En ole noita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitavainoja on varmasti ollut, sillä perusteella, että niitä on tänäkin päivänä. Eivät ole ohi vielä.

Suomessa ei tapeta enää kirottuja, koska ei uskota sellaisiin saatanavoimiin.

Vierailija
64/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa aidot punahiuksiset ovat pääsääntöisesti sinisilmäisiä.

Eivät vihreäsilmäisiä.

Eri juttu Irlannissa ym.

Totta.  Tuo punatukkaisuus ja vihreät silmät on jo pelkkä myytti, jotla muka aina kuuluvat yhteen.

Eivät kuulu.  Vaimoni on aito punatukka ja hänellä on siniset silmät.

Ja vain toisella lapsista on häivähdys punahiuksisuudesta.

Ja jotta lapsilla olisi punaiset hiukset, on sen punatukkaisuuden geenin tultava molemmilta vanhemmilta.

Geeni voi kylläkin hypätä sukupolven ohikin, siten että vasta lapsenlapsen lapsella on taas punaiset hiukset.

Eli hänellä on läpikuultavan hennon siniset silmät, se sopii mutta värianalyysissä luokitellaan punahiuksisuus syksyn väriksi ja samaan värimaastoon kuuluu vihreät silmät. Voi olla sinisilmäisyyttä sekä ruskeasilmäisyyttä, ei mikään ole mustavalkoista. Blondeihin myöskään ei päde tyhmyys, se on tullut aikakaudelta Marilyn Monroe, eli miehet rakastuivat blondeihin, mutta menivät naimisiin brunettien kanssa. "Blondien kanssa on hauskempaa" "ruskeaveriköt sopivat keittiöön". Tämäkin on yleistys, yhtä kuin että ristiveriset ovat älykkäimpiä. Tällainenkin tieto oli joskus muinoin ihan tieteellisessä julkaisussa.

Vierailija
65/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punahiuksiset ovat uniikkeja. Naiset ovat kuumia.

Vierailija
66/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meru the Succubus

Vierailija
67/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreäsilmäisyyteen on liitetty huonoja piirteitä, kuten petollisuus, viekkaus, uskottomuus. Luulen, että tämä juontuu ajalta milloin jahdattiin noitia liitettynä punahiuksisuuteen. Toinen "noidan merkki" oli mikäli toinen silmä oli sininen, toinen ruskea. Ruskeaa pidettiin pahana silmänä ja sitä piti välttää katsomasta. Loirilla esim. oli tällaiset silmät ja hän onkin puhunut monista yliluonnollisista kokemuksistaan. Puhui esim. kokemuksestaan, käytyään kuoleman rajalla, oli paljon yhteyksissä keskustelujen merkeissä meedio Aino Kassiseen.

Vierailija
68/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttejä keitä tunnen noita ihmisiä siis 

Vierailija
69/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon. 

Vierailija
70/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut myös että ruosteinen katto, kostea alakerta :D :D

Vierailija
71/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on poltettu monta kertaa roviolla noitana mutta turhaan ovat yrittäneet koska en pala. Olenhan punatukkainen noita. 

Vierailija
72/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskaltanut kysyä, mutta eräs ystävä kertoi, että joku hänen sukulaisistaan oli tai oli yritetty polttaa. Häntä pidettiin noitana.

Itse asiassa ystäväni kuuluu isänisänsä puolelta samaan punatukkaiseen sukuun.

Ilmeisesti se oli paljastunut sukututkimuksessa, tai se on perimätieto.

Kyllä ennenmuinoin, kauan sitten saattoi joutua roviolle epäiltynä noituudesta, mikäli oli punaiset hiukset ja niihin yhdistyi vihreät silmät. Tämä kertoo vain siitä hulluudesta ja aikakaudesta. Ihmiset osasivat olla todella pahantahtoisia ja julmia.

Moni joutui noita oikeudenkäyntiin ja kuulusteluun, joka tehtiin yleensä kiduttamalla, koska se oli sen ajan mielestä "varma tapa saada selville totuus", lasten ilmiantojen perusteella. Lapset lällättelivät ja syyttivät jotakuta noidaksi, ja se oli menoa sitten.

Vierailija
73/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Vierailija
74/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. 

Jos ovat värjätyt niin on osoitus vain huonosta mausta. 

Huonosta mausta? Höpsistä! 

Vierailija
75/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ruma väriyhdistelmä, tulee mieleen joku lisko, punainen pää ja vihreet silmät, hyi.

Oletko itse sitten maantien värinen hailakkasilmäinen ja pidät itseäsi kauniimpana? Kateellinen olet kuitenkin.

Vierailija
76/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut myös että ruosteinen katto, kostea alakerta :D :D

TÖRKEETÄ. T:suivaantunut ja pöyristynyt punatukkainen kiltti nainen

Vierailija
78/78 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noituuden merkkinä nyt on voitu pitää melkein mitä vaan. Yksi esimerkiksi terävät kulmahampaat. Minulla on sellaiset punaisten hiusten lisäksi, joten varmaan olisin roihunnut iloisesti roviolla ennenmuinoin.

Vähän kun olet kateellinen naapurille, niin pieni juoru liikkeelle ja kiduttamalla tunnustus ulos, niin ei tarvitse miettiä enää koko naapuria. Hulluja aikoja. Ja ketjusta päätellen yhtä pimeitä tyyppejä edelleen tallaa tällä pallolla.