Työttömien palvelut huononevat. Kuntouttavaa vähennetään, palkkatukirahat loppu
Eikös palvelujen pitänyt parantua ja tehostus?
Hallitus petti jälleen.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva suositus 61 vuotta täyttäneille työttömille: Jos on sulle kertynyt työeläkettä kannattaa ottaa OVE eli osittainen varhennettu eläke. Sen saa 61 vuotiaana. Pienentää lopulta aika vähän lopullista työeläkettä jonka saa esim. 65-vuotiaana. Minä lopetin pitkän työttömänä työnhakijana olon ja aloin eläkeläiseksi. Ihmisarvo alkaa pikkuhiljaa palautua. Saan saman 600 kuin työttömänä ollessani sain työmarkkinatukea.
Harva 50-vuotias enää pysyy palaamaan työmarkkinoille, ei ole sitä markkina-arvoa enää.
Yli 50 vuotiaana en ole saanut yhtään kutsua työhaastatteluun. Pakko on silti hakea töitä. Hakisin ilman pakkoakin mutta en saa enää ikinä ns. oikeita töitä. Liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Se on mun kohtaloni.
Tämä on ihan hullua! 50-vuotias on liian vanha, mutta töitä pitäisi tehdä n. 70-vuotiaaksi. Työelämä on rikki!
Miksi työtöntä pitää "palvella" kuten otsikossa mainitaan.
Eikö enää itse osata mitään? Edes työnhakua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien potkimisella on suomessa niin pitkät perinteet että kun yhdet rangaistukset loppuu niin aivan varmasti pahempia tulee tilalle. Siksi olen varma että velvoitetyöt tai jokin vastaava rangaistus tulee työttömille. Onhan työttömistä tehty syyllinen työttömyyteen. Mitään muuta ryhmää ei ole haukuttu yhtä aktiivisesti kymmeniä vuosia.
Jossain vaiheessa se tulee raja vastaa nöyrällä suomalaisellakin. Viimeistään velvoitetyö (lue orjuus) tulee katkaisemaan kamelin selän.
Varsinkin jos varakkailta ei leikata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtöntä pitää "palvella" kuten otsikossa mainitaan.
Eikö enää itse osata mitään? Edes työnhakua?
Tälläistä se sosalidemokratia Suomessa on. Vasuri on kuningas, jota yhteiskunta palvelee.
Vierailija kirjoitti:
Mutta saamme olla "iloisia" siitä että miljardeja riittää ulkomaille lapattavaksi.
Ulkomaille, eliilitille, ulkomaille, eliitille... Ai niin, mites se tavan kansa? Noh, heitetään niille jotain roposia, että pysyvät hiljaa. Ulkomaille, eliitille...
Velvoitetyö loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva suositus 61 vuotta täyttäneille työttömille: Jos on sulle kertynyt työeläkettä kannattaa ottaa OVE eli osittainen varhennettu eläke. Sen saa 61 vuotiaana. Pienentää lopulta aika vähän lopullista työeläkettä jonka saa esim. 65-vuotiaana. Minä lopetin pitkän työttömänä työnhakijana olon ja aloin eläkeläiseksi. Ihmisarvo alkaa pikkuhiljaa palautua. Saan saman 600 kuin työttömänä ollessani sain työmarkkinatukea.
Harva 50-vuotias enää pysyy palaamaan työmarkkinoille, ei ole sitä markkina-arvoa enää.
Yli 50 vuotiaana en ole saanut yhtään kutsua työhaastatteluun. Pakko on silti hakea töitä. Hakisin ilman pakkoakin mutta en saa enää ikinä ns. oikeita töitä. Liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Se on mun kohtaloni.
Tämä on ihan hullua! 50-vuotia
Marinin hallitus tuhosi työmarkkinat. Aktiivimalli 2 ja turha pakkohaku. Työpaikat katosivat maan alle.
Marinin hallitus tuhosi työmarkkinat. Aktiivimalli 2 ja turha pakkohaku. Työpaikat katosivat maan alle.
Niin katosi Marin ja kaikki vastuuministeri ulkomaille. Karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien potkimisella on suomessa niin pitkät perinteet että kun yhdet rangaistukset loppuu niin aivan varmasti pahempia tulee tilalle. Siksi olen varma että velvoitetyöt tai jokin vastaava rangaistus tulee työttömille. Onhan työttömistä tehty syyllinen työttömyyteen. Mitään muuta ryhmää ei ole haukuttu yhtä aktiivisesti kymmeniä vuosia.
Mistä edes velvoitetyötä jos työtä ei ole.
Nythän irtisanotaan porukkaa. Työn määrä ei vähene. Oikeusvaltiossa ei toki olisi mahdollista korvata palkkatyöntekijöitä velvoitetyöläisillä.
Voi voi. Menkää oikeisiin töihin.
"Potkulaki etenee.
Asiallinen syy riittäisi potkuihin - tätä se tarkoittaisi työntekijälle.
Uudessa laissa varoitusta ei tarvitsisi antaa, jos työntekijän olisi pitänyt ilman varoitustakin ymmärtää menettelynsä vakavuus ja moitittavuus.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus ja alisuoriutuminen."
Vierailija kirjoitti:
"Kaupan alalle sopimus.
Pam ei saanut ajamaansa irtisanomissuojaa."
Automaattikassat korvaa myyjät. Tietenkin tarvitaan muutamia vartioita katsomaan että ostokset maksetaan. Joitain 9 eurolaisia otetaan täyttämään hyllyjä. Kauppa se on mikä kannattaa...
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavan lopettaminen on oikeasti yhteiskuntaa kuormittava juttu. Moni on tykännyt, kun on nähnyt muita ihmisiä ja saanut säännöllisen arkirytmin. Se vähentää syrjäytymistä ja terveyspalveluiden taakkaa. Muiden ihmisten kanssa juttelu avaa uusia mahdollisuuksia ja antaa tietoa. Jota ei netistä löydä, ellei etsi.
Ne jotka näkevät ne pelkkänä rasitteena. Ovat yleensä ihmisiä jotka eivät oman negatiivisen asennoitumisensa vuoksi pääse muuallekaan töihin.
Sä takaat, että tuolla on positiivinen, kunnioittava ja sivistynyt ilmapiiri, joka tekee hyvää (eikä huonoa) ihmisen mielenterveydelle? Ei päihdeongelmaisia tai muita huonosta impulssikontrollista kärsiviä? Melko paljon luvattu.
Moniko on saanut töitä tuon kuntouttavan kautta? Niinpä...
Vai vielä palveluja toimettomille? Lähtekää kimpassa lenkille joka aamu klo 9, siinä teille rutiinia ja toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.
Kyllä meidän alueella se on oikeanlaista toimintaa ja todella hyödyllistä, ei ole mitään pupukerhoja. Mihin me laitamme sitten ne ihmiset jotka eivät kykene hakemaan töitä tai koulutuspaikkaa, kun ei ole edes kuntouttavaa työtoimintaa? Kökkivät kotona ja tulevat mökkihöperöksi?
Tilastojen mukaan noin 3% kuntouttavassa työtoiminnassa olleista työllistyy myöhemmin. Ei kuulosta kovin hyödylliseltä palvelulta. Monet ovat lojuneet siellä jopa yli vuosikymmenen.
Työttömien erilaiset toiminnat kustantavat 2 miljardia euroa vuosittain ja aika harva edes työllistyy.Onko hommassa oikein mitään järkeä. Sen ymmärrän jos täsmäkoulutetaan yritykselle työvoimaa mutta aikuisten päiväkotitoiminta tuskin työllistää ketään.
Tämä!!! Kuulostaa erinomaiselta säästökohteelta hallitukselle. Win win.
Pakolliset uimahallikäynnit käy kyllä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaupan alalle sopimus.
Pam ei saanut ajamaansa irtisanomissuojaa."
Automaattikassat korvaa myyjät. Tietenkin tarvitaan muutamia vartioita katsomaan että ostokset maksetaan. Joitain 9 eurolaisia otetaan täyttämään hyllyjä. Kauppa se on mikä kannattaa...
Ei enää, kun työkokeilu ei kelpaa sakkomaksuihin, vain tes-palkkatyö kelpaa.
Toimeentulotukea leikataan, jos saa karenssin.