Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien palvelut huononevat. Kuntouttavaa vähennetään, palkkatukirahat loppu

Vierailija
16.03.2025 |

Eikös palvelujen pitänyt parantua ja tehostus?

Hallitus petti jälleen. 

Kommentit (378)

Vierailija
281/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu lopetetaan kun tulossa on työvelvoite joka korvaa kaikki aikaisemmat systeemit. Sitten yksinkertaisesti työttömille annetaan vaihtoehdot. Joko menet osoitettuun velvoitetyöhän tai sinulta katkaistaan kaikki tuet. Tästä syystä irtisanominen on haluttu entistä helpommaksi että palkkaa saavat voi helpommin vaihtaa velvoitetyöllisiin. 

Jep. Ja noin Suomi tuhotaan sisältäpäin.

Vierailija
282/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppiset ei kelpaa työkokeiluun...

Hain juuri työkkärikurssin pakolliseen harjoitteluun ilmaiseksi töihin..

30 hakemusta lähetin ja ei paikkaa

Jännä ettei ilmainen työvoima edes kelpaa kun samalla huutava työvoimapula? Aika ristiriitaista sanelua maamme päättäjiltä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on työkokeilu.

Kymmeniin paikkoihin kysellyt tämän vuoden aikana. En kelpaa...

Itse olen aivan onnellinen etten kelpaa enää mihinkään vaikka ikää vasta 43 vuotta. Tämä valtio saa haistaa pitkän pas..n koska soteviranomaiset tuottivat työkyvyttömyyden,jonka vuoksi putosin kelkasta aikanaan. Nyt voinkin säästää patjan alle aina silloin tällöin kympin pari ja käyttää ne rahat sitten esimerkiksi kansalaisopistossa vaikka ensiapukurssiin ja jos rahaa ei ole,kirjastot ovat yhä verovaroin rahoitettuja ja jokaisen kansalaisen perustuslaillinen oikeus. 

Vierailija
284/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu lopetetaan kun tulossa on työvelvoite joka korvaa kaikki aikaisemmat systeemit. Sitten yksinkertaisesti työttömille annetaan vaihtoehdot. Joko menet osoitettuun velvoitetyöhän tai sinulta katkaistaan kaikki tuet. Tästä syystä irtisanominen on haluttu entistä helpommaksi että palkkaa saavat voi helpommin vaihtaa velvoitetyöllisiin. 

Ihanko oikeasti meinaat, että kukaan täysjärkinen työnantaja vaihtaa hyvän työntekijän jokonkin pakkotyöllistettyyn?

Muista, että niitä saa useamman yhden tilalle. Toki riskejä on, mutta ahneus sumentaa järjen.

Vierailija
285/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla työttömien palvelut edes voisivat parantua jos otetaan 12 miljardia euroa velkaa vuosittain, työttömien määrä kasvaa ja yhä enemmän ihmisiä jää eläkkeelle?

Vierailija
286/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaa vähennetään? Mikä suru! :D

Onneksi loppuu. 

Vierailija
287/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti meinaat, että kukaan täysjärkinen työnantaja vaihtaa hyvän työntekijän jokonkin pakkotyöllistettyyn?

Muista, että niitä saa useamman yhden tilalle. Toki riskejä on, mutta ahneus sumentaa järjen.

Tällaiset tapaukset rajoittuvat pduuniin, jossa työntekijä on vain ihmiskone, jonka ei tarvitse osata yhtään mitään.

Vierailija
288/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenenkään etu.

Tällä hetkelläkin on 9 eurolaisia. Kunnat ei kuulemma pärjäisi enää ilman heitä eli jotain hyötyä on. Nyt halutaan laajentaa vastaavaa toimintaa.

Vierailija
289/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta työttömille ja työttömyyden uhan alla oleville pitäisi tarjota ilmaiset kuntosalikortit ja kamppailukurssit. Itsetunto kohenisi, eikä masennus tai yksinäisyys iskisi. Terveys ja mielenterveys pysyisivät hyvänä. Ei ampumaratojen ilmainen käyttökään olisi pahitteeksi, jos sitten saisi aseenkantoluvan. T: kohta vuoden työtön, joka ei saa edes opiskella.

Liikuntasetelit tms. olisi vielä parempi. Olisihan se toki hullua, että työtön saisi ihan itse päättää, mitä haluaa harrastaa, että siksi tuo ei varmaan käy.

Vierailija
290/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle vaan lähetettiin suomi.fi viestien kautta sopimus tai joku määräys että kerta viikkoon olis pitäny mennä jonnekin psykososiaaliseen keskukseen kuntouttavaan.. sitten mä katkaisin hetkellisesti työkkäriasiakkuuden.. nytkin tässä kuussa katkaisin sen päiväksi..mä vihaan kuin ruttoa että joutuisin tuollaiseen. Mun on pakko tukien vuoksi roikkua tuolla.. ei oo vielä uutta tapaamisaikaa määrätty.. mulla on nyt eri virkailija kuin syksyllä .. oon tammikuun lopus hänet viimeksi ja siis ekan kerran tavannu

Tässä tilanteessa kannattaisi kysyä virkailijalta, että "Miten ko. kuntouttava toiminta parantaisi minun työllistettävyyttäni?"

Tuonhan pitäisi olla kaiken työvoimapoliittisten keinojen tavoite. Jos voit perustella miksi työllistettävyytesi ei paranisi kuntoutuspupuhyppelyssä, sitten heidän pitäisi ehdottaa sulle jotain tehokkaampaa -- jos heillä sellaisia keinoja edes onkaan.

Vierailija
291/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olis vastikkeellisessa työssä ei tarkoita että olis työsuhteessa.. eli tavallaan pidetään väkisin työelämässä ilman oikeaa palkkaa kun ei heitä kumminkaan varsinaiseen työsuhteeseen palkata . Ja sitten pilkkaaminen jatkuu aina vaan .. tämä on sairasta

Se on kokoomuksen reaalipolitiikkaa. Menkää töihin mutta palkalla ei tarvitse elää. Itseasiassa palkkaa ei makseta ja homma "vapaaehtoista". Kun ei ole pakko mennä ilman palkkaa töihin. Et vain saa tukia jos et suostu. Kun perustuslakia ei voi muuttaa niin sitä kierretään.

Puhutaan suoraan perustuslain rikkomisesta. Sitä se käytännössä olisi.

Vierailija
292/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta työttömien velvollisuudet kyllä pysyvät ennallaan. Ruoska viuhuu, porkkanoista ei ole tietoakaan.

Eliitti söi jo kaikki porkkanat.

Vierailija
293/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomat on tulossa, niin tarvitaan paljon työkokeilijoita paikkaamaan, jotta selvitään kesästä.

Vierailija
294/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olis vastikkeellisessa työssä ei tarkoita että olis työsuhteessa.. eli tavallaan pidetään väkisin työelämässä ilman oikeaa palkkaa kun ei heitä kumminkaan varsinaiseen työsuhteeseen palkata . Ja sitten pilkkaaminen jatkuu aina vaan .. tämä on sairasta

Se on kokoomuksen reaalipolitiikkaa. Menkää töihin mutta palkalla ei tarvitse elää. Itseasiassa palkkaa ei makseta ja homma "vapaaehtoista". Kun ei ole pakko mennä ilman palkkaa töihin. Et vain saa tukia jos et suostu. Kun perustuslakia ei voi muuttaa niin sitä kierretään.

Tavallaan ne antaa vaihtoehdot elä tai kuole.. vaikka ei ne sitä suoraan sanokaan. Voiko heitä enää pysäyttää

Onhan se melkein sama kuin laittaisi ladatun asen ohimolle. Kuka noihin muuten suostuisi.

Vierailija
295/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artsi, ne 100 000 uutta työpaikkaa? Missä ne ovat?

Ne ovat niitä tulossa olevia velvoitetöitä mistä ei makseta palkkaa. Niitä tulee vanhusten ja lasten hoitoon että bisnekset kannattaa paremmin. 

Niin että ketä tahansa voidaan velvoittaa hoitamaan vanhuksia ilmaiseksi vaikka ei olis mitään kokemusta tai koulutusta? Onko nää hulluja?

Irtisanotaan kaikki kunnan työntekijät (paitsi suojatyöläiset) ja kyllä osaajia löytyy ja ulkomailta lisää. Hulluja ovat. Kutsutaan myös psyko- ja sosiopaateiksi.

Vierailija
296/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle vaan lähetettiin suomi.fi viestien kautta sopimus tai joku määräys että kerta viikkoon olis pitäny mennä jonnekin psykososiaaliseen keskukseen kuntouttavaan.. sitten mä katkaisin hetkellisesti työkkäriasiakkuuden.. nytkin tässä kuussa katkaisin sen päiväksi..mä vihaan kuin ruttoa että joutuisin tuollaiseen. Mun on pakko tukien vuoksi roikkua tuolla.. ei oo vielä uutta tapaamisaikaa määrätty.. mulla on nyt eri virkailija kuin syksyllä .. oon tammikuun lopus hänet viimeksi ja siis ekan kerran tavannu

Tässä tilanteessa kannattaisi kysyä virkailijalta, että "Miten ko. kuntouttava toiminta parantaisi minun työllistettävyyttäni?"

Tuonhan pitäisi olla kaiken työvoimapoliittisten keinojen tavoite. Jos voit perustella miksi työllistettävyytesi ei paranisi kuntoutuspupuhyppelyssä, sitten heidän pitäisi ehdottaa sulle jotain tehokkaampaa -- jos heillä sellaisia kein

No siis ei tämä uusi virkailija ole vielä mitään ehdottanut. Muistaakseni mun aktivointisuunnitelmassa ei edes enää kuntouttavaa työtoimintaa vaihtoehtona. Ja minä olen sen niin selkeästi alleviivannut ettei mua päihdeongelmaisten kanssa laiteta. Vaikka mulla ei olisikaan mitään kompetenssia sanella ehtoja millekään teen sen silti. No eihän oikeesti keneenkään TYÖLLISYYS siellä paranisi .. mä olen katkaissut niitä työkkäriasiakkuuksia niin usein että ehkä heillä loppuu pian onneks mielenkiinto mun kohdalla. 

Vierailija
297/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artsi, ne 100 000 uutta työpaikkaa? Missä ne ovat?

Ne ovat niitä tulossa olevia velvoitetöitä mistä ei makseta palkkaa. Niitä tulee vanhusten ja lasten hoitoon että bisnekset kannattaa paremmin. 

Niin että ketä tahansa voidaan velvoittaa hoitamaan vanhuksia ilmaiseksi vaikka ei olis mitään kokemusta tai koulutusta? Onko nää hulluja?

Hulluja, ahneita ja psykopaattisia narsisteja. Jostain mulle hämäräksi jääneestä syystä ihmiset äänestävät tuollaisia päättämään yhteisistä asioista.

Ovat hyviä manipuloimaan. Eihän ne valtaan rehellisin keinoin päässeet.

Vierailija
298/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purralle pitää varata joku vanha jolla heittää sitä, kun tulee puhumaan torille.

Vierailija
299/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purralle pitää varata joku vanha jolla heittää sitä, kun tulee puhumaan torille.

"Vanha kenkä"

Vierailija
300/378 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ne antaa vaihtoehdot elä tai kuole.. vaikka ei ne sitä suoraan sanokaan. Voiko heitä enää pysäyttää

Onhan se melkein sama kuin laittaisi ladatun asen ohimolle. Kuka noihin

Se on totta. Merirosvolaivan lankulla hyppää tai me työnnetään.. sitten kun ei suostu niin voidaan leimata hankalaksi tää on ihan sitä samaa kuin psykiatrisessa kertoo lääkkeiden haitoista ja sua vaan pidetään hankalana kun asetut poikkiteloin etkä riskeeraa terveyttäs tabuille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän