Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista

Vierailija
16.03.2025 |

Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.

Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.

Kommentit (1207)

Vierailija
1101/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos syntyvyys on romahtanut. Katsokaa nyt tätäkin ketjua, pitäisikö tällaisia saada lisää?!?!

palsta-naiset tuntuu olevan pääosin jotain 50v "vapaaehtoisesti" lapsettomia

ehkei tosiaan maailmanloppu ettei nää lisääntyneet

Eivät ne yhdyssanat nyt noin vaikeita voi olla! 

kuten todettua, pilkunnussinta alkaa siitä missä sanottava loppuu

No mitä se sun sanottavasi sitten on? Pelkkää harhaista länkytystä. Ota nyt ne lääkkeet tai soita 112.

kiukuti kiukuti

Niin näkyy kiukuttavan siellä hikikomerossa 😆

ootkohan oikeasti mun exä, niin samanlaista on tää sun ulosanti. siis tällästä aidosti 70 ää öö ala-aste-tasoista nälvimistä

Vierailija
1102/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kiinnostanut perheellistyä ja olen jo 45v. Haluan nauttia elämästä omilla ehdoillani enkä olla jonkun ukon ja lasten kotipiika - siksi en ole myöskään halunnut vakituista parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joukolla ilmiantamaan!

Tämä. 

yhyy paha mieli

t 65 ääöö palsta-nainen joka ei vieläkään tajua kuinka tän palstan moderointi toimii

Enkö? Olen poistattanut täältä kymmeniä ketjuja ja voin halutessani poistattaa tämänkin.

Päivi the Poistattaja 

:D

ai niin että aina jos keskustelu poistuu sen jälkeen kun sinä olet sen ilmiantanut niin se poistuminen oli vain ja ainoastaan sinun ansiota

siis todella matala-älyistä porukkaa täällä

Vierailija
1104/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ootkohan oikeasti mun exä, niin samanlaista on tää sun ulosanti. siis tällästä aidosti 70 ää öö ala-aste-tasoista nälvimistä"

En todellakaan ole. En ole seurustellut yhdenkään heikkolahjaisen runkkarin kanssa.

Vierailija
1105/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ootkohan oikeasti mun exä, niin samanlaista on tää sun ulosanti. siis tällästä aidosti 70 ää öö ala-aste-tasoista nälvimistä"

En todellakaan ole. En ole seurustellut yhdenkään heikkolahjaisen runkkarin kanssa.

niin usko tai älä mulla on yliopistotutkinto

Vierailija
1106/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aaaah, taas tämä sama nolla-argumentti."

Jota et kuitenkaan sitten yrittänyt mitenkään kumota? Aika paljonhan on puhuttu mm. siitä miten kuolema pelottaa modernia ihmistä enemmän kuin sellaisen maailmanajan ihmistä joka näki kuolemaa osana arkea kun ihmiset kuolivat nuorempina, kuolivat kotonaan muiden ympäröiminä ja ruumiita säilytettiin vaikka jossain pihapiirin rakennuksessa ennen hautausta. Silloin se oli luontevampi osa elämää toisin kuin nyt kun se on piilotettu ihmisten silmiltä.

Kumoan sillä että tuo on ihan silkkaa höpöhöpöä. Synnytys ei ole ollut sen arkisempaa ennen kuin nytkään. Ennenkään ei synnytetty koko kylän silmien alla pihajuhlapöydässä.

Synnytys oli sikäli arkista että synnytettiin kotona jossa muut vähintäänkin kuulivat synnytyksen äänet.

Ja pointti o

Uskon kyllä että pelättiin silloinkin. Mutta nykypolvet pelkää kaikkea ja ahdistuu vielä exponentiaalisti, koska maailma on sellainen kun on ja tieto kaikesta kamalasta leviää nopeasti. 

Vierailija
1107/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs yliopistossa r*nkaamista voi opiskella?

Vierailija
1108/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmaan niin. Opiskelitko kenties gradua Pseudotieteellisessä tiedekunnassa?

Vierailija
1109/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden romahdus = naiset eivät enää halua uhrata itseään ja elämäänsä arvottomina nollasummatuolileikissä.

Pinnallisuuden ja turhamaisuuden vastakohta = elää vapaana ja vastuullisena omannäköistä (yksityis)elämäänsä.

Vaikka aina(?) löytyy wannabetyranneja ulisemaan: #yhyyväärineletty #yhyysukupuutto #minäminäminäbesserwisser

Vierailija
1110/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs yliopistossa r*nkaamista voi opiskella?

ehkä sunkin kannattas välillä runkata niin et olis noin stressaantunut

vai kieltääkö taivaan isä meidän pikku buumerilta tollaset ilot

Vierailija
1111/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmaan niin. Opiskelitko kenties gradua Pseudotieteellisessä tiedekunnassa?

Ehkä hän on opiskellut Koodaria leikkivien inkkelien tiedekunnassa ja tehnyt dippatyönsä aiheesta "kuinka sulkea p*rnosivut nopeasti, kun äiti tulee huoneeseen".

Vierailija
1112/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noh, älä usko. elä vaan siinä mielikuvassa missä korkein oppineisuuden aste on isot alkukirjaimet

Vierailija
1113/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noh, älä usko. elä vaan siinä mielikuvassa missä korkein oppineisuuden aste on isot alkukirjaimet

Siis sehän on se vähimmäistaso mistä lähdetään liikkeelle - alakoulun toisella luokalla.

Vierailija
1114/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän on se vähimmäistaso mistä lähdetään liikkeelle - alakoulun toisella luokalla.

niin ja palstabuumerille korkein kehityksen aste. mihin keskustelu aina vedetään kun tulee jostain paha mieli

Vierailija
1115/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat muutenkin heikkolahjaisen tavoin, joten lyön vetoa, että et ole suorittanut edes ylioppilastutkintoa saati sitten yliopistotutkintoa.

T. Eri

Vierailija
1116/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat muutenkin heikkolahjaisen tavoin, joten lyön vetoa, että et ole suorittanut edes ylioppilastutkintoa saati sitten yliopistotutkintoa.

T. Eri

näin ehkä päättelee joku yläasteen kiltti tyttö jolle yhdyssanojen osaaminen on edelleen se älyllisen kehityksen korkein saavutus

Vierailija
1117/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummasti nää palstabuumerit tästä huimasta äidinkielen osaamisesta huolimatta ei silti osaa edes alkeellisella tasolla lukea. 

Vierailija
1118/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä kohduton/kohtuuton, oppivelvollisuuden reputtanut katkaravunkatoteline osallistut tähänkään keskusteluun?

Vierailija
1119/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on rumasieluisia ihmisiä, jotka elävät muiden nälvimisestä, surullista :( Hetken tyydyttää, mutta jossain vaiheessa huomaatte, että ei tehnytkään onnelliseksi. Pakko lähteä pois kun tulee niin paha olo. 

Vierailija
1120/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

<

Voi sua poikaressukkaa, sääliksi käy. Hae itsellesi apua, tarvitset sitä kipeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän