Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.03.2025 |

Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)

Kommentit (1325)

Vierailija
21/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala sallii kaiken pahan tapahtua, onko Piru niin paljon vahvempi?

Ihmisille annettiin vapaa tahto.

Olen uskovainen, mutta en ap.

Ap, pidätkö raamattua täysin korrektina. Itse en. Sitä on muutettu, siitä on poistettu osia ja osa kirjoituksista on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin sen väitetty kirjoittaja olisi voinut sen tehdä. Kirkoissa huvittaa se, miten Jeesus (maailman kovin juutalainen) kuvataan. Ei hän siltä näyttänyt. Jeesuksesta muuten on Rooman historian kirjoituksista puhetta. Hän ei ollut fiktiivinen. Ja en pilkkaa Jumalaa. Minä uskon häneen.

Vierailija
22/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lähtee maanantaina ensimmäinen bussi Porista Tampereelle?

Kun satukirja se sanoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulit uskoon ja miten?

Olen aina jotenkin uskonut johonkin suurempaan, mutta vasta siinä vaiheessa kun tajusin antautua Jeesukselle täysin tulin varsinaisesti uskoon. 

Mitä tämä Jesus sanoi sen jäljeen kun olit hälle antanut?

"Olet minun"

Monestikko olet Jesukselle antanut sen jälkeen? Päivittäinkö?

Vierailija
24/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeutat sen, että maailmaan syntyy koko ajan tuhansia ja taas tuhansia katulapsia, jotka elävät koko lyhyen kurjan elämänsä kadulla aikuisten miesten raiskattavana ja kuolevat lopulta aidsiin tai muihin tauteihin?

Miksi jumala on mielestäsi tarkoittanut näin ja miksi jumala koettelee juuri näitä viattomia lapsia? Siksikö, että Aatami söi omenaa, niin lapset pitää laittaa raiskattavaksi ja tappaa tauteihin? 

Ihmisten viisaus ei riitä ymmärtämään kaikkea. Ihmiselle on myös annettu oma tahto, jota valitettavasti ohjaa myös Saatana. Jos nämä ihmiset olisivat totelleet edes yhtä Jeesuksen opetusta "pyri välttämään syntiä" niin tapahtuisiko tuollaista lasten kohdalla tuollaista? Entäs sodat? Ihmisen 100% aikaan saamaa. Onneksi kärsimyksemme on kuitenkin väliaikaista ja hyvin lyhyttä ikuisuuteen verrattuna.

Vierailija
25/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota tiedettä sydämeesi vaan uskot mielikuviotusolentoihin?

Vierailija
26/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos paholainen on keksinyt koko uskonnon käsitteenkin, jotta ihmiset eläisivät ainutkertaisen elämänsä mahdollisimman kurjasti. Tai jos edes paholaistakaan ei ole. On vain biologiaa. Eikö viimeeksimainittu olisi ihmisen kannalta kaikkein paras vaihtoehto? Miksi ikuinen olisi tavoiteltavaa?

Vierailija
27/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei järki vaan riitä kuin uskomaan satukirjaa

Vierailija
28/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, pidätkö raamattua täysin korrektina. Itse en. Sitä on muutettu, siitä on poistettu osia ja osa kirjoituksista on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin sen väitetty kirjoittaja olisi voinut sen tehdä. Kirkoissa huvittaa se, miten Jeesus (maailman kovin juutalainen) kuvataan. Ei hän siltä näyttänyt. Jeesuksesta muuten on Rooman historian kirjoituksista puhetta. Hän ei ollut fiktiivinen. Ja en pilkkaa Jumalaa. Minä uskon häneen.

Pidän siinä mielessä että se on Jumalan sana joka vahvistaa omia ajatuksia, käännösten myötä toki sisältö on voinut jonkin verran muuttua. Meidän ei ole tarkoituskaan ymmärrää kaikkea. Tärkeintä on uskoa aidosti Jumalaan ja antaa Jeesukselle elämä, luottaa häneen 100% kaikessa ja rukoilla.

Vierailija
29/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedehän on todistanut Jeesuksen olemassa olon. Ei tiede ja usko Jumalaan sulje toisiaan pois. Tiedemiehet tienaa miljoonia omilla saduillaan joita ihmiset uskoo. 

Vierailija
30/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedehän on todistanut Jeesuksen olemassa olon. Ei tiede ja usko Jumalaan sulje toisiaan pois. Tiedemiehet tienaa miljoonia omilla saduillaan joita ihmiset uskoo. 

Papit ne vasta tienaaki saduilla

Vierailija
31/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos paholainen on keksinyt koko uskonnon käsitteenkin, jotta ihmiset eläisivät ainutkertaisen elämänsä mahdollisimman kurjasti. Tai jos edes paholaistakaan ei ole. On vain biologiaa. Eikö viimeeksimainittu olisi ihmisen kannalta kaikkein paras vaihtoehto? Miksi ikuinen olisi tavoiteltavaa?

Paholainenhan nimenomaan harhauttaa ihmisiä ja tekeytyy "hyväksi" (päihteet, addiktiot, avioliiton ulkopuolinen seksi, homous yms jne). Ihmisen kannatla merkittävää ei ole mikään tässä maailmassa vaan mitä tapahtuu tämän jälkeen koska on kyse ikuisuudesta. Itse saa valita kumpaan menee.

Vierailija
32/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala antoi ihmiselle kyvyn tehdä niin pahoja tekoja?

Vierailija
33/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei oo mitään antanut koska sitä ei ole

Vierailija
34/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papit ne vasta tienaaki saduilla

En tiedä onko papit rikkaita mutta usko ei myöskään vaadi että käyt kirkossa. Tärkeintä on että uskot ja annat elämäsi Jeesukselle. Täysin ilmaista.

Vierailija
35/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a tähän saadaan taivaassa vastaus. Itse ymmärrän asian rajatulla tiedollani niin että ilman pahaa ei olisi hyvää. Kuka uskoisi Jumalaan jos hyvä tulisi ilman mitään uskomuksia? Ihmiselle on annettu vapaa tahto koska Jumala ei halua pakottaa ketään tulemaan luokseen vaan saat itse valita, sama pätee kykyyn tehdä hyvää ja tehdä pahaa.

Vierailija
36/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei uskikset osaa pitää turpaansa tukossa ja uskoa satuihin keskenään? Pakkoko se on tulla paasaamaan normaaleille ihmisille harhoistaan?

Vierailija
37/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistetaan, että ihmisellä on vapaa tahto? Mies ja nainen eroavat toistensa suhteen yhden kromosomin verran. Usemmiten mies haluaa suhteen naisen kanssa ja päinvastoin ja tämä halu johtuu geeneistä. -Ihmiselle on eduksi uskoa, että hänellä on vapaa tahto, vaikka tahto on häneen geeniensä ja tunteidensa komennossa.

Vierailija
38/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jumalassa eriyttä, partikulaarisuutta?

Vierailija
39/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityt uskoo näin. Vain Jeesus voi pelastaa tästä hässäkästä.

Meillä muillla (uskiksilla) on paljon huonompi tilanne. On toivotonta ja synkeää. Kukaan ei auta. Pitää yrittää elellä sen verran mallikelpoisesti, ettei tuu hiilihankoa persiiseen heti poismenon jälkeen. Luoja yksin tietää mikä siellä odottaa, rajan takana. Kaikki ei usko iänkaikkiseen rakkauteen.

Vierailija
40/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei uskikset osaa pitää turpaansa tukossa ja uskoa satuihin keskenään? Pakkoko se on tulla paasaamaan normaaleille ihmisille harhoistaan?

Kuka paasaa ja mitä? Ymmärtääkseni tällä palstalla "aihe on vapaa"?