Olin eilen kävelemässä ladulla ja nyt voi lukea somesta miten ne ukot raivoavat ja sanovat että minut pitäisi t*ppaa
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtoladut eivät ole kävelijän paikka, joten en yhtään ihmettele jos sait raivoa osaksesi ja ihan aiheesta. Sinua tuskin sitten haittaa jos autoilija ajelee kävelytiellä jos koet itsellesi oikeudeksi kävellä siellä hiintoladulla.
Meillä päin ainakin hiihtoladut tehdään pururadalle. Tähän vuoden aikaan on vähän tulkinnan varaista onko se kävelijöille vai hiihtäjille kun suurin osa maasta sulana.
No jos vaikka kävelet siinä sulalla osuudella, siinä tuskin jengi hiihtää. Mitä v*ttua nyt taas.
Kyllä ihmiset hiihtävät myös sulalla osuudella. Pelataanhan golfiakin lumipyryssä.
Typeryys lisääntynyt. Ennen oli selviö, ettei laduilla kävellä. Mutta nykyihminen on taantunut , oikeasti ja valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
En ole tallonut ikinä latuja, mutta tuossa taannoin olin hämmentynyt kun pari hiihtäjää vaikutti kovin aggressiiviselta hiihtäessään ohi, vaikka en ollut edes ladulla. Kai siinä Vieressä saa kävellä vai pitääkö lumipenkkaan hypätä? Varsin kumma kokemus hiihtäjistä.
Onko pakko ladun vieressä kävellä.Eikö ole muualla kävelytilaa?
Joku päivä ap jää hiihtäjän alle. Osa hiihtäjistä on nopeita 30-35 km/h ja alamäessä vielä nopeampia. Ei siinä välttämättä ehdi jarruttaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole tallonut ikinä latuja, mutta tuossa taannoin olin hämmentynyt kun pari hiihtäjää vaikutti kovin aggressiiviselta hiihtäessään ohi, vaikka en ollut edes ladulla. Kai siinä Vieressä saa kävellä vai pitääkö lumipenkkaan hypätä? Varsin kumma kokemus hiihtäjistä.
Kävelykielto koskee koko latukoneella tehtyä aluetta myös ladun vieressä. Kävelijöille on omat reitit ja niitä riittää paljon enemmän kuin latuja. Sinne latualueelle ei ole mikään pakko mennä kävelemään.
Niskasella oli mukanaan harjoituslenkillä gps-laite, joka kertoi hänen huippunopeudekseen yhdistelmäkisan kovimmassa laskussa 77,1 kilometriä tunnissa.
https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000000713853.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ladun vieressä kävellä.Eikö ole muualla kävelytilaa?
Kyllä se valitettavasti on käveltävä ladun vieressä. Miten muuten pääsisin pystyttämälleni teltalle ilman että pilaan latua. Pitäähän se teltta ja nuotio myös purkaa hiihtäjien tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ladulla ei saa kävellä ja se koskee myös luistelulatua.
Missä pitää sitten kävellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelykielto koskee koko latukoneella tehtyä aluetta myös ladun vieressä. Kävelijöille on omat reitit ja niitä riittää paljon enemmän kuin latuja. Sinne latualueelle ei ole mikään pakko mennä kävelemään.
Ei ole joka paikassa sitä omaa kävelijälle reittiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä hiihdä enkä kannata väkivaltaa, mutta miksi hemmetissä kukaan kävelee ladulla??
10 vuoden kuluttua ei ole lumisia talvia saati latuja. Viimeiset hiihtoniilot vetää rullasuksilla kävelijöiden, pyöräilijöiden ja sähkövimpaimilla kulkevien seassa samoja väyliä pitkin. Ahdasta on, mutta olkoon.
Mä en kanssa tajua, miksi pitää laduilla kävellä. Onhan niitä muitakin väyliä, joita pitkin voi kävellä sinne minne tarvii päästä, eikä ole niin huono kävellä kuin latuja pitkin. No, pölhöt ovat pölhöjä.
Pään pitää olla totaalisen tyhjä, jos ei ymmärrä kävellä missään muualla kun ladulla.
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä hiihdä enkä kannata väkivaltaa, mutta miksi hemmetissä kukaan kävelee ladulla??
Helsingissä on paljon hiekkaisia kävelyteitä, jotka ovat reunasta reunaan hiihtäjien mielestä "luistelulatuja", eli kävellä ei saisi tällöin muka kävelytiellä lainkaan.
On myös kapeita paikkoja, joissa ihan perinteiset ladut 2 suuntaan valtaavat koko kävelytien, joten on mahdotonta kävellä missään muualla ja nuo ladut on siis hiihtäjät itse tuonne vain väkisin tehneet väärään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut vastaan yhtään paikkaa, missä kävelijöillä ei olisi muita reittejä kuin latu. Jos latu on lyhin reitti, se ei tarkoita, että sitä pitkin saisi kävellä. Ei autollakaan saa oikaista pyörätietä pitkin, jos siitä on lyhyempi matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö metsässä ole tilaa ...............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä oli kyse ihan kävelytiestä, jonka sivustalla oli latu. Eli jos on latu ei saa käyttää tuota tietä ollenkaan?
Tää laturaivo juttu ei yleensä liity laduilla kävelyyn vaan siihen, että joku kokematon satunnainen harrastaja menee liian hiljaa tai väärään suuntaan tai ei ymmärrä hypätä ajoissa sivuun, kun pitäisi muka vilkuilla taakse päin samalla ja katsoa onko nopeampia tulossa ja muuta outoa.
Nämä ovat raivoajat ovat siis aina niitä kokoomuslaisia vaimonkurittajia, tunnetaan myös audikuskeina, jotka vähät välittävät muista autoilla tai pyörillä kaahatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää hypätä penkan puolelle. Kävelit latu-uralla, vaikka ladulle et astunutkaan. Aiheutat vaaratilanteita ja vähintään epävarmuutta, koska ihmetellään miksi tuo kävelee latu-uralla ja mitä se seuraavaksi tekee ja minne suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut vastaan yhtään paikkaa, missä kävelijöillä ei olisi muita reittejä kuin latu. Jos latu on lyhin reitti, se ei tarkoita, että sitä pitkin saisi kävellä. Ei autollakaan saa
No käyppäs ens talvena tuolla
https://www.suomi.fi/palvelut/palvelupiste/latokasken-kuntorata-2-7km-p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö metsässä ole tilaa ...............
Ei ole tietä. ryteikköön pitäisi mennä kompuroimaan? Miksi ei hiihtäjät mene sinne?
Luin: Olin eilen kännissä ladulla...