Oliko Pirjo, Riitta ja muut kuumia nimiä nuoruudessasi?
Hei ikääntyneet, olivatko nämä nykyään tosi vanhahtavat mutta aiemmin tosi suositut nimet kuumia nuoruudessasi? Pirkko, Pirjo, Riitta, Ritva ...
Kommentit (24)
Valitettavasti kaikki Riitat, jotka olen tavannut, ovat olleet todella v-mäisiä luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kavereissa yleisin nimi on juuri tuo Sari. Jossain kohtaa oli 6 Saria puhelimen yhteystiedoissa.
Luin joskus jonkin nimistöntutkimuksen artikkelin tuosta Sari-nimen suosion kehityksestä. Jos nyt en ihan väärin muista, niin se saattaa olla kaikkien aikojen suosituin etunimi Suomessa. (VRK:n nimipalvelusta katsominen ei tässä auta, koska siellä nimiä ei kategorisoida sen mukaan, onko kyseessä ensimmäinen, toinen vai kolmas nimi. Siihen tietoon, monenneksiko nimeksi joku nimi on annettu, pääsevät käsiksi vain tutkijat.)
Täällä hakukoneessa näkee ensimmäiset etunimet
Vierailija kirjoitti:
Anna oli yleisin nimi omassa ikäluokassani. Tunnen äkkiä mietittynä yhdeksän Annaa ja näitä on mun koululuokilla ollut aina useampia. Pojat taas oli kaikki Mikkoja.
Näiden nimien kanssa se ongelma, että ketään ei lopulta kutsuta kuin lempinimellä.
vm. 1979
Anna oli sijalla 5., Heidi oli suosituin.
1.Heidi,1 334 kpl
2.Sanna,995
3.Hanna,850
4.Johanna,816
5.Anna,753
6.Minna,700
7.Katja,690
8.Anne,634
9.Laura,618
10.Tiina,612
Jotenkin outo nimi. Miksiköhän nousi (hetkellisesti) nin valtavan suosituksi?